Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Andrea59 skrev (9 minutter siden):

Det ble vel påstått i etterkant at selvsagt var hun edru, hun var jo gravid… men stemte dette i forhold til føde-datoen? (Husker ikke datoene for båt-saken eller fødsel)

Minste er født 26.mars 2023, nå husker ikke jeg når båthistoren var, men hun skriver på insta at hun var i uke 42 da hun fødte etter igangsettelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun snakket om denne hendelsen i podcasten til Pia Seeberg denne uken. Sier selv hun var gravid denne sommeren og tar opp denne historien her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (8 minutter siden):

Det ble vel påstått i etterkant at selvsagt var hun edru, hun var jo gravid… men stemte dette i forhold til føde-datoen? (Husker ikke datoene for båt-saken eller fødsel)

Jeg husker at jeg stusset på datoene på grunn av dette. Jeg klarer ikke å huske detaljene lenger og gidder strengt tatt ikke grave i det heller. Men der og da var det ganske åpenbart at både hun og samboer enten var åpenbart fulle - eller prøvde å gi et inntrykk av at de var fulle. Så får en heller gjøre sine egne tanker om hva som er tristest av de to alternativene.

Og uavhengig av alkohol - de var fortsatt borte fra båten. Båten var låst. Og de var inne på et lukka område med masse folk og støy. Og de fleste som har vært på festival/konsert før vet godt at det tar tid å gå fra konsertområdet og ut, og deretter ned på et byggeområde. Hun påstod hun var der hvert kvarter. Til tross for at hun snappet ofte fra konserten og tur/retur alene hadde tatt et kvarter.

Og la oss nå for poenget sin skyld anta at båten låg klin oppi konsertområdet og hun maks hadde 2-3 minutter gå mellom de to stedene - da ville jo sannynligheten/risikoen for at barnet våknet av støyen vært rimelig høy. Og da våknet innelåst og alene. Fortsatt ikke ok! Og fortsatt ville en brann ha utviklet seg fortere enn at de hadde rukket ned. SELV OM de hadde fortøyd båten i instrumentene til bandet som spilte.

• Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Notthatbad skrev (1 time siden):

Til tider virker det litt som, fra noen, har vi ikke noe skit å skrive finner vi noe gammelt å dra opp.  

Selvsagt er det bra å mimre. Selvom det er to år siden, betyr det jo ikke at det ikke har skjedd.

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tessa12 skrev (21 minutter siden):

Minste er født 26.mars 2023, nå husker ikke jeg når båthistoren var, men hun skriver på insta at hun var i uke 42 da hun fødte etter igangsettelse.

Ok, da var hun nok 4-6 uker gravid i båthistorien. Men, hun ga ikke uttrykk for annet enn full fest så vidt jeg husker. Uansett, med det bakteppet de har (brannskadet barn) så skulle man tro hun ikke ville tørre å gå fra ungen. Jeg hadde i alle fall aldri gjort det, og i hvert fall ikke for en fest/konsert!!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (1 time siden):

Jeg husker at jeg stusset på datoene på grunn av dette. Jeg klarer ikke å huske detaljene lenger og gidder strengt tatt ikke grave i det heller. Men der og da var det ganske åpenbart at både hun og samboer enten var åpenbart fulle - eller prøvde å gi et inntrykk av at de var fulle. Så får en heller gjøre sine egne tanker om hva som er tristest av de to alternativene.

Og uavhengig av alkohol - de var fortsatt borte fra båten. Båten var låst. Og de var inne på et lukka område med masse folk og støy. Og de fleste som har vært på festival/konsert før vet godt at det tar tid å gå fra konsertområdet og ut, og deretter ned på et byggeområde. Hun påstod hun var der hvert kvarter. Til tross for at hun snappet ofte fra konserten og tur/retur alene hadde tatt et kvarter.

Og la oss nå for poenget sin skyld anta at båten låg klin oppi konsertområdet og hun maks hadde 2-3 minutter gå mellom de to stedene - da ville jo sannynligheten/risikoen for at barnet våknet av støyen vært rimelig høy. Og da våknet innelåst og alene. Fortsatt ikke ok! Og fortsatt ville en brann ha utviklet seg fortere enn at de hadde rukket ned. SELV OM de hadde fortøyd båten i instrumentene til bandet som spilte.

Er helt enig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hudorm1 skrev (12 timer siden):

Kan jo bumpe denne, just for the hell of it.

Samt slenge på denne: 

Skjermbilde 2024-09-10 234446.png

Dette er jo helt hinsides. Greit at verken hun eller mannen er de skarpeste knivene i skuffen men likevel... Dette gjør man jo bare ikke?

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i tillegg 100% usannsynlig at politiet har sagt ja til å passe på båten mens hun er på fest…

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (12 timer siden):

Nei hun var hverken edru eller utenfor konsertområdet. Og det var lenger enn en time. Tror hun virkelig at følgerne hennes aldri har vært på en konsert/festival før?

Det alvorligste her er måten Benedicte ikke forstår hvor fort ting skjer i en båt. Tar det fyr er det snakk om minutter, kanskje sekunder, før brannen har blitt så stor at INGEN klarer å gjøre noe for å redde et innelåst barn.

Jeg har selv sett båter tatt fyr på festivaler. Det verste tilfellet var snakk om maks 3 minutter fra vi gikk forbi uten å legge merke til noe til det veltet ut svart røyk.

Det går fort. Da hjelper det ikke at hun er i nærheten.

Ja, eller mindre alvorlige ting, som at barnet våkner og får panikk over at hun er forlatt! Helt drøyt! Egoistisk som faen!

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så innmari mye alkohol… Greit at barn ikke trenger å total skjermes fra det, men det er jo ingen grenser, partysvenske holdninger hver dag…

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lololo123 skrev (5 timer siden):

Så innmari mye alkohol… Greit at barn ikke trenger å total skjermes fra det, men det er jo ingen grenser, partysvenske holdninger hver dag…

Mye alkohol og sosiale utfordringer som følge av dette blant fastboende nordmenn i de områdene i Spania dessverre.

Ja, spanjolene har et annet forhold til alkohol. Problemet er at nordmenn tar med seg "the Norwegian way".

BV er ikke sjeldent involvert, trist at alkohol må være en så stor del av livet til familier med småbarn, og ganske så tacky.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun snakker mye om at hun alltid har det så travelt og mye å gjøre, mens syns likevel det er mye dyrepark/badeland/shopping/basseng/ etc..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pus123 skrev (6 timer siden):

Hun snakker mye om at hun alltid har det så travelt og mye å gjøre, mens syns likevel det er mye dyrepark/badeland/shopping/basseng/ etc..

Og full makeup sesion før man drar i badeland 🙈

Endret av Pusemusen
Skrivefeil.
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stargaze skrev (5 timer siden):

Mye alkohol og sosiale utfordringer som følge av dette blant fastboende nordmenn i de områdene i Spania dessverre.

Ja, spanjolene har et annet forhold til alkohol. Problemet er at nordmenn tar med seg "the Norwegian way".

BV er ikke sjeldent involvert, trist at alkohol må være en så stor del av livet til familier med småbarn, og ganske så tacky.

Uff. Jeg fulgte hul faktisk helt til i går, men på bildet hvor det ene barnets ansikt ble gjemt bak ett VINGLASS, da ble jeg faktisk litt uvel. Forøverig burde ikke barna vært på bilder på en så stor kanal i det hele tatt, så kanskje det var like greit. Nei… Ett bord fullt av alkohol, men også med barn rundt, da mister man meg, og jeg håper ikke disse barna tar noen skade av berusede foreldre everyday 

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lololo123 skrev (På 12.9.2024 den 13.25):

Uff. Jeg fulgte hul faktisk helt til i går, men på bildet hvor det ene barnets ansikt ble gjemt bak ett VINGLASS, da ble jeg faktisk litt uvel. Forøverig burde ikke barna vært på bilder på en så stor kanal i det hele tatt, så kanskje det var like greit. Nei… Ett bord fullt av alkohol, men også med barn rundt, da mister man meg, og jeg håper ikke disse barna tar noen skade av berusede foreldre everyday 

Dere tuller nå? Hva med barn i bryllup? Helt vanlig og veldig koselig å ha med barn frem til den sene festen begynner. Hvis dere maler alkohol som noe så skummelt så skjønner jeg ikke hvilke mennesker dere henger med? Her har barna fått lære at voksne koser seg med vin i blandt, og de får oppleve det som noe totalt ufarlig og trygt. I våre familier drikker vi rødvin til div retter til hverdags, øl på sommerkvelder, aquevitt på julaften, vin på ferie osv. Hvorfor skadeliggjør dere noe som er uproblematisk? Det er mennesker som misbruker alkohol som er problematisk, og det er heldigvis ikke det som er normen.

Hvis BH hadde babycall med videoovervåkning, brannalarm på, vakter utenfor, innom hvert 15 min og I tillegg var edru skjønner jeg ikke problemet til mammapolitiet her? Jeg blir provosert fordi jeg ser slike som dere overalt. Slapp av, nyt livet og ta dere et glass vin en kveld med barna i hus (😱). Lær av franskmenn, spanjolene og italienerne som har alkohol som en en del av hverdagen stort sett hver dag! La barn få se at dette er ufarlig og slutt å tro at alle er fyllesvin! 

Hilsen utdannet vinekspert 

Endret av oluf17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oluf17 skrev (4 timer siden):

Hvis BH hadde babycall med videoovervåkning, brannalarm på, vakter utenfor, innom hvert 15 min og I tillegg var edru skjønner jeg ikke problemet til mammapolitiet her? 

Problemet her er at alt dette er urealistisk. Det er løgn hun diktet opp når hun innsåg at hun var på tynn is.

Skjer det noe galt i en båt så kan det skje fort. På minutter. Selv om de hadde fortøyd båten til scenen kunne ting skjedd så fort at de ikke hadde rukket frem.

Og vakter utenfor? Hvor naiv er vi egentlig? Vakter og politi er leid inn av festivalen for å passe på alle. Ikke bare BH.

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
oluf17 skrev (10 timer siden):

Dere tuller nå? Hva med barn i bryllup? Helt vanlig og veldig koselig å ha med barn frem til den sene festen begynner. Hvis dere maler alkohol som noe så skummelt så skjønner jeg ikke hvilke mennesker dere henger med? Her har barna fått lære at voksne koser seg med vin i blandt, og de får oppleve det som noe totalt ufarlig og trygt. I våre familier drikker vi rødvin til div retter til hverdags, øl på sommerkvelder, aquevitt på julaften, vin på ferie osv. Hvorfor skadeliggjør dere noe som er uproblematisk? Det er mennesker som misbruker alkohol som er problematisk, og det er heldigvis ikke det som er normen.

Hvis BH hadde babycall med videoovervåkning, brannalarm på, vakter utenfor, innom hvert 15 min og I tillegg var edru skjønner jeg ikke problemet til mammapolitiet her? Jeg blir provosert fordi jeg ser slike som dere overalt. Slapp av, nyt livet og ta dere et glass vin en kveld med barna i hus (😱). Lær av franskmenn, spanjolene og italienerne som har alkohol som en en del av hverdagen stort sett hver dag! La barn få se at dette er ufarlig og slutt å tro at alle er fyllesvin! 

Hva har det med saken å gjøre? Er vineksperter bedre dannede som foreldre?

Man låser ikke inn et barn og går fra dem for å gå på konsert! Det bør alle foreldre vite, uansett utdannelse!

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oluf17 skrev (12 timer siden):

Dropp det mammapolitiet tulle ditt. Alle oppegående folk, være seg vinekspert eller ei, vet at man ikke går fra et lite barn i en båt på den måten der. 

• Liker 13
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oluf17 skrev (På 14.9.2024 den 2.17):

En utdannet "vinekspert" ville vel omtalt seg selv som en sommelier... 😅 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunabelle skrev (3 timer siden):

En utdannet "vinekspert" ville vel omtalt seg selv som en sommelier... 😅 

😂😂😂 true! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...