Møffins Skrevet 4. mars #3202 Skrevet 4. mars Jeg må si jeg reagerer litt på ironien her. Samme person som de siste ukene har snakket høyt om ytringsfrihet, kamp mot staten og retten til å si hva man vil om helse og behandlinger, står nå i Marrakech og lager content hvor hun tar på seg et skjerf som skal etterligne en hijab som estetisk rekvisitt. Det er selvfølgelig lov å bruke skjerf på hodet når man er turist i et muslimsk land, men når det gjøres så åpenbart som en del av en influenservideo, er det vanskelig å ikke legge merke til symbolikken. Hijab er ikke bare et tilfeldig motetilbehør. For mange kvinner i verden er det et religiøst plagg knyttet til normer og forventninger de ikke nødvendigvis har valgt selv. Da blir kontrasten ganske slående når samme person nettopp har frontet seg selv som en forkjemper for frihet, ytringsfrihet og retten til å stå imot systemer som begrenser individet. Det er kanskje ikke ment sånn, men det illustrerer ganske godt hvor fort prinsipper kan bli estetikk når alt også er content. Må jo le av dama, står der og deiger seg. Det er slik jeg holdt på da jeg var 13 år og fikk mitt første digitalkamera. 19
Me0987 Skrevet 4. mars #3203 Skrevet 4. mars Forkastelig oppførsel. Godt å se at hun er frisk fra utbrentheten, da! #ironi 3 13
MiniMjau Skrevet 4. mars #3204 Skrevet 4. mars tipper hun sier at "det er jo bare et pent skjerf".... 3 2
Kristina Skrevet 5. mars #3205 Skrevet 5. mars Møffins skrev (21 timer siden): Jeg må si jeg reagerer litt på ironien her. Samme person som de siste ukene har snakket høyt om ytringsfrihet, kamp mot staten og retten til å si hva man vil om helse og behandlinger, står nå i Marrakech og lager content hvor hun tar på seg et skjerf som skal etterligne en hijab som estetisk rekvisitt. Det er selvfølgelig lov å bruke skjerf på hodet når man er turist i et muslimsk land, men når det gjøres så åpenbart som en del av en influenservideo, er det vanskelig å ikke legge merke til symbolikken. Hijab er ikke bare et tilfeldig motetilbehør. For mange kvinner i verden er det et religiøst plagg knyttet til normer og forventninger de ikke nødvendigvis har valgt selv. Da blir kontrasten ganske slående når samme person nettopp har frontet seg selv som en forkjemper for frihet, ytringsfrihet og retten til å stå imot systemer som begrenser individet. Det er kanskje ikke ment sånn, men det illustrerer ganske godt hvor fort prinsipper kan bli estetikk når alt også er content. Må jo le av dama, står der og deiger seg. Det er slik jeg holdt på da jeg var 13 år og fikk mitt første digitalkamera. 100% enig med deg! Og at hun tar på seg et skjerf i hijab-stil MEN HAR BARE SKULDRE/OVERKROPP er så komisk at jeg nesten ikke har ord! 4 11
MiniMjau Skrevet 6. mars #3206 Skrevet 6. mars Var det kanskje reklame for venninne som har firma for import/salg av marokkanske tepper? eller var det bare en repost av et innlegg fra en ufør venninne som skal gjøre et forsøk på å komme tilbake til arbeidslivet, ? 1
Jettlagg Skrevet 7. mars #3207 Skrevet 7. mars Savner den gamle Benne. Av og lese alt det som står her blir jeg bare trist! hun VAR noe helt annet før. (Jeg var en av hennes nærmeste venner i mange år.) 1
Melkebart1 Skrevet 7. mars #3208 Skrevet 7. mars Jettlagg skrev (1 time siden): Savner den gamle Benne. Av og lese alt det som står her blir jeg bare trist! hun VAR noe helt annet før. (Jeg var en av hennes nærmeste venner i mange år.) Jeg har fulgt henne noen år på Instagram, og merker forskjellen fra før og nå. Nå er det så overfladisk og lite interessant å følge med.. 2
Armarillo Skrevet 7. mars #3209 Skrevet 7. mars Kjenner jeg blir provosert av handlingen, hvor hun sier man mååå prute. Dette er håndlagde produkter, lagd av ekte mennesker. Har man rævva full av penger så mååå man ikke prute. Ikke på håndlagde produkter. Det er bare trist syns jeg. 5
Palmemor Skrevet 7. mars #3210 Skrevet 7. mars Armarillo skrev (35 minutter siden): Kjenner jeg blir provosert av handlingen, hvor hun sier man mååå prute. Dette er håndlagde produkter, lagd av ekte mennesker. Har man rævva full av penger så mååå man ikke prute. Ikke på håndlagde produkter. Det er bare trist syns jeg. Akkurat det handler vel i stor grad om at «vi» ikke skal presse opp prisene. Den summen de selger for til hverandre er mer enn nok; og så legger de på 5gangen til turister. Hvis alle godtar det så blir det dyrt, turistene slutter og komme og Vipps så har de ikke inntekt lenger… 1
Møffins Skrevet 7. mars #3211 Skrevet 7. mars Jettlagg skrev (13 timer siden): Savner den gamle Benne. Av og lese alt det som står her blir jeg bare trist! hun VAR noe helt annet før. (Jeg var en av hennes nærmeste venner i mange år.) Hun har alltid vært lystløgner og kommet med banale historier for oppmerksomhet, selv før hun ble PR-kåt. Vet hvem henne er fra før, og hun er seg selv lik spør du meg. 2 2
Kaffeskål! Skrevet 7. mars #3212 Skrevet 7. mars Armarillo skrev (13 timer siden): Kjenner jeg blir provosert av handlingen, hvor hun sier man mååå prute. Dette er håndlagde produkter, lagd av ekte mennesker. Har man rævva full av penger så mååå man ikke prute. Ikke på håndlagde produkter. Det er bare trist syns jeg. Helt enig med deg her, men nå kom det jo akkurat frem i forbindelse med denne boten at hun har veldig dårlig råd. 1
Jettlagg Skrevet 8. mars #3213 Skrevet 8. mars Møffins skrev (6 timer siden): Hun har alltid vært lystløgner og kommet med banale historier for oppmerksomhet, selv før hun ble PR-kåt. Vet hvem henne er fra før, og hun er seg selv lik spør du meg. Ja, må si jeg har sittet og fundert på hvem du er. Klarer ikke helt og pinpoint det 😅 så da burde vi nok begge ha kjennskap til hverandre også om du har kjent hun såpass lenge.
Møffins Skrevet 8. mars #3214 Skrevet 8. mars Jettlagg skrev (1 time siden): Ja, må si jeg har sittet og fundert på hvem du er. Klarer ikke helt og pinpoint det 😅 så da burde vi nok begge ha kjennskap til hverandre også om du har kjent hun såpass lenge. Vel, det er jo det som er litt med henne da. Hun kjenner jo så og si alt og alle, fordi hun alltid har hatt stort behov for oppmerksomhet og vært opptatt av å ha venner overalt selvom hun ikke er god på å holde på alle hun skaffer seg langs veien. Vi har nok kjennskap til hverandre, det er helt sikkert.
Jettlagg Skrevet 8. mars #3215 Skrevet 8. mars Møffins skrev (5 timer siden): Vel, det er jo det som er litt med henne da. Hun kjenner jo så og si alt og alle, fordi hun alltid har hatt stort behov for oppmerksomhet og vært opptatt av å ha venner overalt selvom hun ikke er god på å holde på alle hun skaffer seg langs veien. Vi har nok kjennskap til hverandre, det er helt sikkert. Det kan jeg si meg enig i. etter hva jeg har forstått så leser hun her inne?
tausen Skrevet 8. mars #3216 Skrevet 8. mars Møffins skrev (15 timer siden): Hun har alltid vært lystløgner og kommet med banale historier for oppmerksomhet, selv før hun ble PR-kåt. Vet hvem henne er fra før, og hun er seg selv lik spør du meg. Nå var utbrentheten må vei tilbake,hun måtte distansere seg fra dårlige nyheter fra familien. Mannen måtte reise til Norge alene. Men jentetur til Marokko orket hun, men stille opp for familien.....nei.....utbrent. reiste heller ikke til Norge i begravelsen til Onkelen som hun påstår at hun hadde så nært forhold til....tenker ikke på at familien kanskje hadde trengt henne.hun orker kun det hun selv vil og gagner hun. 2 3
Møffins Skrevet 8. mars #3217 Skrevet 8. mars Jettlagg skrev (6 timer siden): Det kan jeg si meg enig i. etter hva jeg har forstått så leser hun her inne? Ja, det har vært ganske åpenlyst at hun har gjort og gjør det, med tanke på hva hun har postet/snakket om til tider. Hun er jo en person som elsker å få med seg alt som omhandler henne, så hadde vært ekstremt overraskende om hun ikke leste her inne😉
Møffins Skrevet 8. mars #3218 Skrevet 8. mars tausen skrev (5 timer siden): Nå var utbrentheten må vei tilbake,hun måtte distansere seg fra dårlige nyheter fra familien. Mannen måtte reise til Norge alene. Men jentetur til Marokko orket hun, men stille opp for familien.....nei.....utbrent. reiste heller ikke til Norge i begravelsen til Onkelen som hun påstår at hun hadde så nært forhold til....tenker ikke på at familien kanskje hadde trengt henne.hun orker kun det hun selv vil og gagner hun. Jeg får inntrykk av at hun håpet denne personen skulle åpne seg om problemene sine, slik at hun selv kunne snakke om det videre og samtidig fremstå som den sterke og omsorgsfulle «pårørende». Hun skrev jo selv at de nærmest hadde «tvunget» vedkommende ned til Spania for å hjelpe, og antydet også at personen kanskje kom til å fortelle sin egen historie etter hvert. Men slik ble det tydeligvis ikke. Dermed sitter hun nå på snapchat og gråter foran kamera og snakker om hvor sliten hun er, hvor vanskelig alt er, og hvordan hun alltid setter alle andre foran seg selv. For meg virker det mer som et forsøk på å få mest mulig ut av situasjonen likevel, bare på en annen måte enn hun kanskje først hadde sett for seg. Først kunne det blitt en historie om hvor mye hun hjelper andre, men når det ikke gikk slik, blir det i stedet en fortelling om hvor tungt hun selv har det. Det hele blir ekstra spesielt når hun samtidig selv har fortalt at det var de som satte dette i gang ved å presse personen til å bli med ned til Spania. Nå ender det med at mannen hennes må følge vedkommende tilbake til Norge igjen fordi det ikke fungerte. Og så sitter hun og snakker om hvor utbrent hun er. Samtidig har hun nettopp vært på jentetur til Marrakech, hatt fotoshoots for moro skyld, og lagt ut videoer hvor hun skriker, hoier og ler. Det rimer dårlig. Når man faktisk er utbrent, har man ofte ikke engang overskudd til å holde oppe en fasade, langt mindre reise på turer, være konstant på og produsere masse innhold. Hele opplegget fremstår derfor ganske selvsentrert. Alt som kan gi oppmerksomhet eller plassere henne i et bestemt lys blir brukt, uansett situasjon, helt sykt. Kanskje var dette også ment å bli enda en historie hvor hun kunne fremstå som den som «redder» andre men når virkeligheten ikke passer inn i narrativet, blir det i stedet en scene hvor hun selv står i sentrum og forteller hvor tungt hun har det. Og ja, det med onkelen… Hun har snakket mye på snap om hvor tungt det har vært å ha et nært familiemedlem med kreft, og hvor sterkt dette har påvirket henne. Samtidig valgte hun som du skriver å ikke reise i begravelsen, mens hun fortsatt var i Spania. Når man selv løfter frem en familiehistorie så tydelig i sosiale medier, skaper det også et inntrykk av hvor viktig den personen har vært for en. 2 8
tausen Skrevet 8. mars #3219 Skrevet 8. mars Møffins skrev (1 time siden): Jeg får inntrykk av at hun håpet denne personen skulle åpne seg om problemene sine, slik at hun selv kunne snakke om det videre og samtidig fremstå som den sterke og omsorgsfulle «pårørende». Hun skrev jo selv at de nærmest hadde «tvunget» vedkommende ned til Spania for å hjelpe, og antydet også at personen kanskje kom til å fortelle sin egen historie etter hvert. Men slik ble det tydeligvis ikke. Dermed sitter hun nå på snapchat og gråter foran kamera og snakker om hvor sliten hun er, hvor vanskelig alt er, og hvordan hun alltid setter alle andre foran seg selv. For meg virker det mer som et forsøk på å få mest mulig ut av situasjonen likevel, bare på en annen måte enn hun kanskje først hadde sett for seg. Først kunne det blitt en historie om hvor mye hun hjelper andre, men når det ikke gikk slik, blir det i stedet en fortelling om hvor tungt hun selv har det. Det hele blir ekstra spesielt når hun samtidig selv har fortalt at det var de som satte dette i gang ved å presse personen til å bli med ned til Spania. Nå ender det med at mannen hennes må følge vedkommende tilbake til Norge igjen fordi det ikke fungerte. Og så sitter hun og snakker om hvor utbrent hun er. Samtidig har hun nettopp vært på jentetur til Marrakech, hatt fotoshoots for moro skyld, og lagt ut videoer hvor hun skriker, hoier og ler. Det rimer dårlig. Når man faktisk er utbrent, har man ofte ikke engang overskudd til å holde oppe en fasade, langt mindre reise på turer, være konstant på og produsere masse innhold. Hele opplegget fremstår derfor ganske selvsentrert. Alt som kan gi oppmerksomhet eller plassere henne i et bestemt lys blir brukt, uansett situasjon, helt sykt. Kanskje var dette også ment å bli enda en historie hvor hun kunne fremstå som den som «redder» andre men når virkeligheten ikke passer inn i narrativet, blir det i stedet en scene hvor hun selv står i sentrum og forteller hvor tungt hun har det. Og ja, det med onkelen… Hun har snakket mye på snap om hvor tungt det har vært å ha et nært familiemedlem med kreft, og hvor sterkt dette har påvirket henne. Samtidig valgte hun som du skriver å ikke reise i begravelsen, mens hun fortsatt var i Spania. Når man selv løfter frem en familiehistorie så tydelig i sosiale medier, skaper det også et inntrykk av hvor viktig den personen har vært for en. I mine øyne....manglende respekt for andre. Den døde onkelen hadde vel og familie som mulig kunne trengt familien hos seg, ikke sitte i Spania og sutre som hun gjør så fort hun har anledning om noe går henne litt imot 6
Møffins Skrevet 15. mars #3220 Skrevet 15. mars Jeg får helt seriøst second hand embarrasment av sånne innlegg. Det er så åpenbart hva hun prøver på. Lager en “bucketlist” og samtidig tagger organisasjoner og merkevarer i håp om at noen skal plukke det opp og gi henne en gratis opplevelse. “Jobbe frivillig med barn og ville dyr i Afrika. Kanskje jeg kan reise med @unicefnorge eller en lignende organisasjon?” Altså… hvem tror hun at hun er? UNICEF rekrutterer ikke å-influensere via Instagram ønskelister. Det ser bare utrolig desperat ut. Spesielt når man sitter med rundt 50k følgere og later som man er en internasjonal profil som veldedige organisasjoner bare venter på å få samarbeide med. Ikke annet enn ekstremt flaut og ikke minst desperat. Det samme mønsteret går igjen hele tiden også. Hun tagger større influensere i reels og kommenterer sånn “haha dette er deg” eller lignende, som om de er venner, men så svarer de aldri💀 Det blir bare stående der… helt uten respons. Det er nesten litt vondt å se på. Hele greia fremstår bare som konstant fiske etter oppmerksomhet, samarbeid og gratis opplevelser pakket inn som “drømmer” og “bucketlist”. Jeg vet ikke hva som er mest pinlig egentlig. Selve sponsorfiskingen, eller hvor åpenlyst det er. 1 9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå