Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun har hevdet at boten medfører oppsigelse av både en og to ansatte. Uansett antall så håper jeg for guds skyld at hun hadde såpass mellom ørene at hun informerte de(n) ansatte før hun offentliggjorde dette til tusenvis av utenforstående via Snap. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lajolla skrev (39 minutter siden):

Tenker hun har innsett at dette har vært mye mer skadelig for hennes rykte enn hun hadde trodd…ikke veien å gå for sympati og støtte…hun har vist de 3 siste dager hvem hun virkelig er og det er ganske skremmende og umodent spør du meg…🤔

Ikke forundret. Hun viser at hun ikke har modnet et sekund siden «båtgate». Vil kalle det personlighetstrekk. Med null selvinnsikt 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (1 time siden):

Dere må gjerne være uenig men jeg mener det er åpenbart at dere tar feil.

https://www.helsedirektoratet.no/rundskriv/alkoholloven/kapittel-9-reklameforbud#id-9-2-reklame-for-alkoholholdig-drikk

Men posten hun la ut er jo ikke reklame. Du blander jo her. Hadde posten inneholdt reklame så er jeg jo enig med deg, men det ikke ikke ulovlig å legge ut bilder av deg selv mens du drikker alkohol (eller ikke-alkohol i dette tilfellet) 

• Nyttig 1
Skrevet
Spania33 skrev (57 minutter siden):

Hun har hevdet at boten medfører oppsigelse av både en og to ansatte. Uansett antall så håper jeg for guds skyld at hun hadde såpass mellom ørene at hun informerte de(n) ansatte før hun offentliggjorde dette til tusenvis av utenforstående via Snap. 

Har hun ikke ulike firma, og denne boten gikk vel til henne som influenser. Er det lovlig å si opp noen i et firma som ikke har noe med virksomheten som fikk bota? 

• Liker 2
Skrevet

Sjekket instagram og nå står det følg kampen mot staten på snap😅😅

Screenshot_20260222_191617_Instagram.jpg

• Liker 7
Skrevet
slipperyslope skrev (3 minutter siden):

Herrefred😅

• Liker 10
Skrevet
slipperyslope skrev (6 minutter siden):

Snap-hore.

• Liker 6
Skrevet
Dupers skrev (19 minutter siden):

Har hun ikke ulike firma, og denne boten gikk vel til henne som influenser. Er det lovlig å si opp noen i et firma som ikke har noe med virksomheten som fikk bota? 

På proff.no så står Benedicte kun med sitt firma (Benedicte Haugaard AS) og at hun eier 26% av Contentcloud AS sammen med 4 andre. Sistnevnte selskap hadde ikke mer enn 280 000,- i omsetning i fjor, og har nok neppe andre ansatte enn Benedicte som er daglig leder. Det første selskapet er det hvor inntekten fra Snap kommer inn, så mest trolig der hvor også den/de som blir oppsagt er ansatt. Men dama gir jo stadig inntrykk av at hun driver en hel masse, mens proff viser 2 selskap, hvorav det ene bare er som lommerusk å regne bedriftsmessig.

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
slipperyslope skrev (36 minutter siden):

Noe så idiotisk 

• Liker 5
Skrevet

Hun må jo få all oppmerksomheten sluset inn på Snap, det er der pengene er 🤑 Om hun virker useriøs eller som verdens største bløffmaker er ikke så viktig, pengene rår. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
moncabang skrev (1 time siden):

Men posten hun la ut er jo ikke reklame. Du blander jo her. Hadde posten inneholdt reklame så er jeg jo enig med deg, men det ikke ikke ulovlig å legge ut bilder av deg selv mens du drikker alkohol (eller ikke-alkohol i dette tilfellet) 

Hvor står det at det må være i forbindelse med reklame for ett annet merke?

• Liker 1
Skrevet
elskersommer skrev (Akkurat nå):

Hvor står det at det må være i forbindelse med reklame for ett annet merke?

Seriøst? Hele loven heter jo Reklameforbud. Tror du virkelig det er ulovlig å dele alkohol i seg selv på sosiale medier?😄

• Nyttig 1
Skrevet
moncabang skrev (1 minutt siden):

Seriøst? Hele loven heter jo Reklameforbud. Tror du virkelig det er ulovlig å dele alkohol i seg selv på sosiale medier?😄

Det er forbudt å reklamere for alkohol i forretningsverden men om du legger ut bilde av deg selv med alkohol er det ikke forbudt på din private snap.  Men loven skiller mellom private og kommersielle. Og B har offentlig snap som hun tjener penger på,dermed ulovlig 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
tausen skrev (Akkurat nå):

Det er forbudt å reklamere for alkohol i forretningsverden men om du legger ut bilde av deg selv med alkohol er det ikke forbudt på din private snap.  Men loven skiller mellom private og kommersielle. Og B har offentlig snap som hun tjener penger på,dermed ulovlig 

Men dette var på instagram

• Nyttig 1
Skrevet
tausen skrev (1 minutt siden):

Stemmer. Det gjelder på alle sosiale medier flater inkludert IG. Og hun reklamerer for drikken, da man ser navnet og hun omtaler drikken på en positiv måte. 

«I tillegg til forbudet mot direkte reklame for alkoholholdige drikkevarer, inneholder alkoholloven også et forbud mot reklame for andre varer med samme varemerke eller kjennetegn som alkoholholdig drikk.

Formålet er å ramme reklame for alkoholfrie og alkoholsvake varer som i realiteten også fungerer som reklame for alkoholholdig drikk. Forbudet rammer for eksempel reklame for matvarer, klær, lettøl, alkoholfri vin osv. som har samme varemerke som alkoholholdig drikk.» 

https://www.helsedirektoratet.no/forebygging-diagnose-og-behandling/forebygging-og-levevaner/alkohol/forbud-mot-alkoholreklame

• Liker 2
Skrevet
moncabang skrev (1 time siden):

moncabang skrev (5 minutter siden):

Jeg mistenkte jo at du ikke kom til å lese kilden jeg la ut så jeg siterte et par fra linken. Men jeg gjentar den viktigste her.

Sitat

Reklame i alkohollovens forstand forstås som «enhver form for massekommunikasjon i markedsføringsøyemed». Dette prinsippet er lagt til grunn i forarbeider og rettspraksis og er nedfelt i alkoholforskriften § 14-2.

Så at det ikke er reklame er feil. Kilden er over.

Benedicte skriver "jeg vil påvirke dere" i ren tekst på bildet sitt, på en kanal hun tjener penger på. Det er markedsføringsøyemed.

• Liker 6
Skrevet
moncabang skrev (17 minutter siden):

Du trenger ikke å svare meg på den måten 😡 er det klart???? Jeg spør om du kan si hvor det står å jeg finner meg ikke i at folk svarer meg på den måten 😡 

• Liker 1
Skrevet
tausen skrev (14 minutter siden):

Takk.. jeg mente det var slik. Men var derfor jeg spurte en bruker fordi jeg kunne ta feil

Skrevet
skeiv-ostepop skrev (17 minutter siden):

Jeg mistenkte jo at du ikke kom til å lese kilden jeg la ut så jeg siterte et par fra linken. Men jeg gjentar den viktigste her.

Så at det ikke er reklame er feil. Kilden er over.

Benedicte skriver "jeg vil påvirke dere" i ren tekst på bildet sitt, på en kanal hun tjener penger på. Det er markedsføringsøyemed.

Jeg mener fortsatt du tar feil her. Dette er ikke reklame, og det er ikke forbudt å legge ut bilde av en vinflaske

• Nyttig 1
Skrevet
moncabang skrev (31 minutter siden):

Du har helt rett. De får ta kontakt så får de rett svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...