Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Snoker45 skrev (7 timer siden):

Dette:-) Ser n at BJ skal tilbake på snap. Er spent på hvordan det går med den landsbyen. Hører lite om den:-)

Hun blir utbrent hver gang hun går på en blemme og denne skal Benedicte samarbeide med. Ser vi et togkrasj i sakte film her. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (15 timer siden):

Den landsbyen var et luftslott!

Lurer på om det er noen som har investert i landsbyen? Begynner de å bli utålmodige mon tro?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva babler hun om nå? Man sparer ikke skatt ved å ta ut utbytte i et AS. Utbytte går til deg som privatperson og registreres som inntekt i skattelistene. Og i tillegg må man betale utbytteskatt på rett under 40% i tillegg til eventuell formuesskatt. At man sparer arbeidsavgift, det er sant, men alt det andre tror jeg hun må sette seg inn i. Eller misforstår jeg ranten hennes her?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana22 skrev (9 minutter siden):

Hva babler hun om nå? Man sparer ikke skatt ved å ta ut utbytte i et AS. Utbytte går til deg som privatperson og registreres som inntekt i skattelistene. Og i tillegg må man betale utbytteskatt på rett under 40% i tillegg til eventuell formuesskatt. At man sparer arbeidsavgift, det er sant, men alt det andre tror jeg hun må sette seg inn i. Eller misforstår jeg ranten hennes her?

Jeg tror dere roter begge to. Og jeg hadde aldri tatt det BH sier for god fisk. Hva gikk ranten ut på?

Husk at utbytte ikke er lønnsinntekt og er ikke synlig i skattelistene som inntekt. Utbytte er kapitalinntekt. Viktig forskjell.

Om man sparer skatt eller ikke er veldig individuelt. Og er avhengig av flere faktorer. Men som hovedregel er rådet å ta ut rett over 6G i lønn. Da får man maks rettigheter i folketrygden og unngår toppskatt på det over der. Deretter resten i utbytte eller beholde de i selskapet for nye investeringer.

Når en tar ut utbytte har en og et skjermingsfradrag før en betaler skatt på det som er over det igjen. Så det er mange faktorer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utbytte står som inntekt i skattelistene.

»Uten inntektsføring av mottatt utbytte, ville personer med selv store utbytter stå i skattelisten uten offisiell inntekt når de ikke hadde andre inntektstyper. Skattelistene må derfor vise mottatt utbytte som en del av samlet inntekt, for ikke å gi et misvisende bilde av aksjonærers faktiske inntektsforhold og levekår.»

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diana22 skrev (9 minutter siden):

Utbytte står som inntekt i skattelistene.

»Uten inntektsføring av mottatt utbytte, ville personer med selv store utbytter stå i skattelisten uten offisiell inntekt når de ikke hadde andre inntektstyper. Skattelistene må derfor vise mottatt utbytte som en del av samlet inntekt, for ikke å gi et misvisende bilde av aksjonærers faktiske inntektsforhold og levekår.»

Beklager. Ser at jeg skreiv/tok feil der. Men hvordan har dette egentlig noe med hvorvidt hun sparer skatt eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var jo akkurat det jeg lurte på hva hun mente med. Hun snakker som om hun har fasit, men fasiten hennes er jo feil. Veldig rart når du selv eier diverse AS. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diana22 skrev (17 minutter siden):

Nei, det var jo akkurat det jeg lurte på hva hun mente med. Hun snakker som om hun har fasit, men fasiten hennes er jo feil. Veldig rart når du selv eier diverse AS. 

Jeg og eier flere AS. Men akkurat hva som viser i skattelistene hadde jeg åpenbart ikke kontroll på. Men jeg vet at lønn er lønnsinntekt og utbytte er kapitalinntekt. Jeg var bare overbevist over at kapitalinntekt ikke viste i skattelistene. Ikke akkurat noe jeg gidder å sjekke på meg selv eller andre :P

Men nei, jeg forstår ikke hva BH konkret mener her dersom hun mener at hun sparer skatt ved å ikke være i skattelistene?

Når hun skryter så fælt av å være businesskvinne, vellykket og smart så er det dumt å gå ut offentlig og ikke ha kontroll på hva man formidler.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun bare trenger å markere seg og vise at hun tjener penger? Vet ikke bakgrunn, bare har en oppfatning av at hun gjerne VIL fremstå på et bestemt vis. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outandabout skrev (1 time siden):

Kanskje hun bare trenger å markere seg og vise at hun tjener penger? Vet ikke bakgrunn, bare har en oppfatning av at hun gjerne VIL fremstå på et bestemt vis. 

Hun er jo veldig opptatt av og vise att hun har penger

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med å «Make SoMe great again»

UNFOLLOW Benedicte og andre hverdagsinfluensere som tjener utrolige summer på at vi glor på de vaske stue og brette klær. 
Nok er nok!

Endret av SeBraHaHa
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noen med på workshopen i går? Lurer sånn på hva de skulle snakke om! Akkurat som at hvis man ble med åå den workshopen så kunne man tjene gode penger NÅ, allerede før jul! Lurer såååå på hva slags griller de skulle sette i jodet på folk🤷‍♀️😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Parentes
Flowerina skrev (57 minutter siden):

Var noen med på workshopen i går? Lurer sånn på hva de skulle snakke om! Akkurat som at hvis man ble med åå den workshopen så kunne man tjene gode penger NÅ, allerede før jul! Lurer såååå på hva slags griller de skulle sette i jodet på folk🤷‍♀️😅

Luftslott vel~ som de scammer til seg penger på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parentes skrev (17 minutter siden):

Luftslott vel~ som de scammer til seg penger på?

Jeg regner jo med det!!! Men må innrømme jeg er veldig nysgjerrig😅

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt inni meg av å se på snappene fra park i Paris! Benedicte droppet julegave til seg selv osv, og tok en ekstra dag i Disneyland. Der er det rundt fire grader, og ungene hennes er kledd som på en norsk vårdag. Med jeans og crocs. De har et teppe rundt minste, antakeligvis fordi hun er kald. Vi var nettopp i park selv vi, med vinterdress på barna og turbukser på oss selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare meg som synes hun og kjæresten virker så tilgjort? Det er liksom så innmari overdrevent alt sammen når det kommer til at de er intime? Lurer oppriktig på om de er sånn når mobilen ikke står og filmer. 

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møffins skrev (1 time siden):

Bare meg som synes hun og kjæresten virker så tilgjort? Det er liksom så innmari overdrevent alt sammen når det kommer til at de er intime? Lurer oppriktig på om de er sånn når mobilen ikke står og filmer. 

De ser ut som de er veldig glad i hverandre syns jeg. Kjempesøte!

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admdir skrev (4 timer siden):

De ser ut som de er veldig glad i hverandre syns jeg. Kjempesøte!

Det er de nok og. Jeg bare synes det virker så veldig tilgjort hver gang de skal filme at de kysser osv foran kamera. Sånn, film-aktig. Alt er så veldig overdrevent og de oppfører seg jo som to kåte tenåringer omtrent på enkelte snapper hun har postet. Det er jo bare flaut. 

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paulinetta skrev (På 13.12.2024 den 8.53):

Får helt vondt inni meg av å se på snappene fra park i Paris! Benedicte droppet julegave til seg selv osv, og tok en ekstra dag i Disneyland. Der er det rundt fire grader, og ungene hennes er kledd som på en norsk vårdag. Med jeans og crocs. De har et teppe rundt minste, antakeligvis fordi hun er kald. Vi var nettopp i park selv vi, med vinterdress på barna og turbukser på oss selv. 

Enig!! «Det er driiitkaldt» sier Benedicte. Hun går med lue og vinterjakke, mens minsten på snart 2 år har ikke på seg yttertøy eller lue. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...