Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

stjerna80 skrev (På 14.9.2024 den 15.03):

Dropp det mammapolitiet tulle ditt. Alle oppegående folk, være seg vinekspert eller ei, vet at man ikke går fra et lite barn i en båt på den måten der. 

BH har vel selv erfart hvor fort ting kan gå gale med barn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For en crazy skingrende «latter» hver gang de er med vennene (særlig Alejandro Fuentes) - og de gjør noe «crazy» som å skli i barnesklie i vannland 🙄 😳😳😳 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fenomen skrev (På 11.9.2024 den 17.52):

Det er i tillegg 100% usannsynlig at politiet har sagt ja til å passe på båten mens hun er på fest…

Ja, er derfor man aldri får tak i politiet når man trenger de, de er barnevakter for barn sovende i båter mens foreldrene kan leke ungdommer igjen og stikke på fest 🙄

Hei hallo herr politi, ungen min ligger og sover, kan så klart ikke svømme enda, er 3 år. Kan dere ikke bare stikke innom sånn med jevne mellomrom så hun ikke havner utenfor kanten? 

Endret av Margit777
  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (11 timer siden):

For en crazy skingrende «latter» hver gang de er med vennene (særlig Alejandro Fuentes) - og de gjør noe «crazy» som å skli i barnesklie i vannland 🙄 😳😳😳 

Han og båter er jo også en annen historie vanskelig å glemme 😄

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (4 minutter siden):

Ja, er derfor man aldri får tak i politiet når man trenger de, de er barnevakter for barn sovende i båter mens foreldrene kan leke ungdommer igjen og stikke på fest 🙄

Hei hallo herr politi, ungen min ligger og sover, kan så klart ikke svømme enda, er 3 år. Kan dere ikke bare stikke innom sånn med jevne mellomrom så hun ikke havner utenfor kanten? 

Tror hun var låst inne (men ikke bra det heller selvsagt)…og så var det visst familie i båter i nærheten, men: likevel! En båtbrann f eks tar fart kjapt. Hadde aldri turt det - selv ikke for noe viktig. Og i hvert fall ikke for noe totalt uviktig (min egen glede over en eller annen party-konsert…)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oluf17 skrev (På 14.9.2024 den 2.17):

Dere tuller nå? Hva med barn i bryllup? Helt vanlig og veldig koselig å ha med barn frem til den sene festen begynner. Hvis dere maler alkohol som noe så skummelt så skjønner jeg ikke hvilke mennesker dere henger med? Her har barna fått lære at voksne koser seg med vin i blandt, og de får oppleve det som noe totalt ufarlig og trygt. I våre familier drikker vi rødvin til div retter til hverdags, øl på sommerkvelder, aquevitt på julaften, vin på ferie osv. Hvorfor skadeliggjør dere noe som er uproblematisk? Det er mennesker som misbruker alkohol som er problematisk, og det er heldigvis ikke det som er normen.

Hvis BH hadde babycall med videoovervåkning, brannalarm på, vakter utenfor, innom hvert 15 min og I tillegg var edru skjønner jeg ikke problemet til mammapolitiet her? Jeg blir provosert fordi jeg ser slike som dere overalt. Slapp av, nyt livet og ta dere et glass vin en kveld med barna i hus (😱). Lær av franskmenn, spanjolene og italienerne som har alkohol som en en del av hverdagen stort sett hver dag! La barn få se at dette er ufarlig og slutt å tro at alle er fyllesvin! 

Hilsen utdannet vinekspert 

Men, dette er nordmenn, helt annen alkokultur, blir ikke automatisk spansk når man flytter til Spania.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vintermåne skrev (På 15.9.2024 den 16.24):

😂😂😂 true! 

Ikke harryguri fra Drammen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (1 time siden):

Han og båter er jo også en annen historie vanskelig å glemme 😄

Hvem- hva -hvor?? 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vintermåne skrev (20 minutter siden):

Hvem- hva -hvor?? 😅

Det tar kortere tid å Google enn å skrive den kommentaren😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oluf17 skrev (På 14.9.2024 den 2.17):

Dere tuller nå? Hva med barn i bryllup? Helt vanlig og veldig koselig å ha med barn frem til den sene festen begynner. Hvis dere maler alkohol som noe så skummelt så skjønner jeg ikke hvilke mennesker dere henger med? Her har barna fått lære at voksne koser seg med vin i blandt, og de får oppleve det som noe totalt ufarlig og trygt. I våre familier drikker vi rødvin til div retter til hverdags, øl på sommerkvelder, aquevitt på julaften, vin på ferie osv. Hvorfor skadeliggjør dere noe som er uproblematisk? Det er mennesker som misbruker alkohol som er problematisk, og det er heldigvis ikke det som er normen.

Hvis BH hadde babycall med videoovervåkning, brannalarm på, vakter utenfor, innom hvert 15 min og I tillegg var edru skjønner jeg ikke problemet til mammapolitiet her? Jeg blir provosert fordi jeg ser slike som dere overalt. Slapp av, nyt livet og ta dere et glass vin en kveld med barna i hus (😱). Lær av franskmenn, spanjolene og italienerne som har alkohol som en en del av hverdagen stort sett hver dag! La barn få se at dette er ufarlig og slutt å tro at alle er fyllesvin! 

Hilsen utdannet vinekspert 

https://kreftforeningen.no/forebygging/alkohol-og-kreft/

Det du sier er jo bare tull. Vinekspert? Tydeligvis ingen helseekspert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andrea59 skrev (På 11.9.2024 den 10.36):

Ok, da var hun nok 4-6 uker gravid i båthistorien. Men, hun ga ikke uttrykk for annet enn full fest så vidt jeg husker. 

Det er faktisk mulig å ha full fest selv om man ikke er full! Det er ikke alle normen som er avhengig av alkohol for å smile, selv om det desvere er en utbret virkelighets oppfatning i vår kultur. Det er også vanlig å få spørsmål om man er gravid man sier nei takk til alkohol, jeg var 15 første gang jeg fikk det spørsmålet når jeg takket nei til øl.... Så helt vanlig at norske damer later som de driker for å skjule graviditet. Forstår ikke at dette skaø vøre noe å henge seg opp i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oluf17 skrev (21 minutter siden):

Du velger en så suspekt kilde at jeg takker nei til flere. Nyopprettet konto, ser jeg. Skriver du fra Spania, med vinglass i hånd?😉

Jeg er ikke avholds selv, men å si at det er sunt å drikke alkohol er en myte som er avskrevet i 2024. Det er sunnere å ikke drikke alkohol. Man drikker enten fordi man liker smaken, liker det sosiale, liker rusen, liker å være fancy med dyr vin, eller tusen andre grunner. Ikke fordi det er sunt. Det endrer hjernen vår, selv en enhet per dag er ikke bra for oss. Tidligere studier har hatt et dårlig datagrunnlag. Nyere forskning stemmer ikke med dine påstander. Selv om vinprodusenten nok vil hevde vin er sunt. Det gjorde også tobakkindustrien tidligere…

https://www.forskning.no/alkohol-og-narkotika-hjernen/et-glass-vin-om-dagen-kan-endre-hjernen-din/1994596

Endret av Julebrunost
La til kilde
  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (9 timer siden):

Det er faktisk mulig å ha full fest selv om man ikke er full! Det er ikke alle normen som er avhengig av alkohol for å smile, selv om det desvere er en utbret virkelighets oppfatning i vår kultur. Det er også vanlig å få spørsmål om man er gravid man sier nei takk til alkohol, jeg var 15 første gang jeg fikk det spørsmålet når jeg takket nei til øl.... Så helt vanlig at norske damer later som de driker for å skjule graviditet. Forstår ikke at dette skaø vøre noe å henge seg opp i!

Tenk om en influenser faktisk tok tak i det stigmaet/problemet da. Det kunne gitt en samfunnsnyttig forbedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Birdo skrev (9 timer siden):

Det tar kortere tid å Google enn å skrive den kommentaren😅

Japp, jeg fant det ut fort ved å google ja 😅 men, trodde liksom det hadde noe med BH å gjøre jeg……. At han hadde en båtulykke i 2007 virker lite relevant her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (11 minutter siden):

Tenk om en influenser faktisk tok tak i det stigmaet/problemet da. Det kunne gitt en samfunnsnyttig forbedring.

Tenk om gravide damer kunne få lov til å holde graviditeten skjult i noen måneder, selv om de tilfeldigvis var influensere? Det er veldig sårbart for mange å være åpen om graviditet så lenge det er stor sjanse for spontanabort, synes ikke det er riktig øyeblig å skule bekjempe Norges dysfunksjonele drikke kultur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (15 minutter siden):

Tenk om gravide damer kunne få lov til å holde graviditeten skjult i noen måneder, selv om de tilfeldigvis var influensere? Det er veldig sårbart for mange å være åpen om graviditet så lenge det er stor sjanse for spontanabort, synes ikke det er riktig øyeblig å skule bekjempe Norges dysfunksjonele drikke kultur! 

Så hun skal låse datteren inn i båten, stikke på festival, lyve om vektere og politiet og drikke «liksom alkohol» for å skjule en graviditet det er sårbart?

Nei nå er det på tide å få beina på jorda.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (Akkurat nå):

Så hun skal låse datteren inn i båten, stikke på festival, lyve om vektere og politiet og drikke «liksom alkohol» for å skjule en graviditet det er sårbart?

Nei nå er det på tide å få beina på jorda.

Jeg aner ikke hva som skjede med dateren på noen båt. Jeg komenterte det at hun hade virket som om hun hadde "ful fest", det er faktisk mulig å ha det gøy uten alkohol.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...