Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Nå er jo også deres nye firma oppe og går, rivierarealestate.. med pilothuset til benedicte  og familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

slipperyslope skrev (47 minutter siden):

Nå er jo også deres nye firma oppe og går, rivierarealestate.. med pilothuset til benedicte  og familien

Kjøpe noe av det rotehuet der?😳

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (2 timer siden):

Reagerer på at hun allerede har tatt seg litt vann over hodet ift lån og diverse. Skulle tro at en som er så god på bizznizz og penger som henne hadde satt seg mer inn i hva som kreves ift lån og huskjøp i Spania. Virker ikke veldig gjennomtenkt det her og lukter litt fiasko. Men for all del, håper for dem og ungene at det løser seg. Men det minner jo litt om dette drømmelivet (luftslottet) til nabovenninna Belinda.

Men hun skal tross alt hjelpe andre med å flytte til Spania... 🤣 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moongirl skrev (46 minutter siden):

Kjøpe noe av det rotehuet der?😳

Nei takk😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper den ekstra kostnaden som har kommet er delvis valuta /svak krone. + Når du kjøper i Spania kommer det kostnader ved overdragelse til ex staten/gestor/notarius som ikke er her i Norge. Ikke alle utbyggere og meglere er gode på å informere om det  Disse beløpene dekkes ikke av boliglån som det ofte gjøres i Norge.  Når vi kjøpte nytt hus på Costa del sol fikk vi hjelp av en venninne som er eiendomsmegler og etterhvert advokat til å regne ut så når vi la inn bud trakk vi fra beløpet . Det kan romantiseres å eie bolig i Spania, men jeg tror nok både BH og Julianne kommer til å få maaange overraskelser under veis🙄 

Forsvarer ikke BH,  for som hun sier: jeg er bizznizzkvinne, burde hun ha funnet ut dette i forkant. Deler bare erfaringer 🌞

Hvem som helst kan operere som eiendomsmegler i Spania, trenger ikke utdanning som i Norge.  Å skal du selge en bolig kan du bestille så mange eiendomsmeglerfirma du ønsker å legge den ut. Så lykke til med den BH. Dette tror jeg blir vanskelig å få inn 2 mill på innen slutten av oktober med salg av boliger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor svarer B følgerne så frekt? Hun minner meg om Ursula i Ariel. 

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, tøttaa said:

Er det noen som synes at denne mannen hennes faktisk er morsom? 

Nei.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (3 timer siden):

Absolutt ikke. Dette er nok veldig vanlig i instagram/tikokverden, men han kopierer jo bare andre. Han skaper ingen innhold.

Noe av det jeg stusser mest på er denne barnehagen. Den skal drives hovedsaklig av frivillige på dugnad og jeg lurer litt på hvordan en gjeng random foreldre skal være ansvarlige for så mange barn på en gang? En ting er ens eget barn, men å legge til 12-13 blir liksom litt i en annen liga.

Jeg jobber selv som barnehagelærer og noe av det vi har gode rutiner rundt er dette med å sikre at barn ikke blir utsatt for for eksempel krenkende adferd fra voksne, vold og seksuelle overgrep. Vi har høyt fokus på kompetanseheving og faglig påfyll for at barna skal få en god hverdag i barnehagen fra kompetente voksne. Hvor er sikkerheten til disse barna i BH sin barnehage? 

Sånn sett er hun heldig som jobber hjemmefra, for jeg spår mye fravær og sykdom blant "personalet". 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sammy! said:

Absolutt ikke. Dette er nok veldig vanlig i instagram/tikokverden, men han kopierer jo bare andre. Han skaper ingen innhold.

Noe av det jeg stusser mest på er denne barnehagen. Den skal drives hovedsaklig av frivillige på dugnad og jeg lurer litt på hvordan en gjeng random foreldre skal være ansvarlige for så mange barn på en gang? En ting er ens eget barn, men å legge til 12-13 blir liksom litt i en annen liga.

Jeg jobber selv som barnehagelærer og noe av det vi har gode rutiner rundt er dette med å sikre at barn ikke blir utsatt for for eksempel krenkende adferd fra voksne, vold og seksuelle overgrep. Vi har høyt fokus på kompetanseheving og faglig påfyll for at barna skal få en god hverdag i barnehagen fra kompetente voksne. Hvor er sikkerheten til disse barna i BH sin barnehage? 

Sånn sett er hun heldig som jobber hjemmefra, for jeg spår mye fravær og sykdom blant "personalet". 

Og hvem skal gjøre barna klar for skolestart mtp. begreper, tall, bokstaver, sosiale koder, selvstendighet, osv? Barnehage på dugnad kan bli interessant.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så veldig bekymret for den barnehagen jeg altså. Mange barn som ikke går i barnehage eller som var hos dagmamma før i tiden og de klarer jo seg helt fint.Heller tommel opp for at de finner løsninger! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint skal det være, lysgrava for å få dagslys ned i kjelleren er nå en balkong iflg. Benedicte. Så vidt meg kjent er definisjonen av en balkong noe som henger fra fasaden og ut over bakken!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosamuffins skrev (Akkurat nå):

Fint skal det være, lysgrava for å få dagslys ned i kjelleren er nå en balkong iflg. Benedicte. Så vidt meg kjent er definisjonen av en balkong noe som henger fra fasaden og ut over bakken!

Er ikke mye balkong det der nei. Jeg håper de har avløp/sluk der nede for eller så renner alt vannet inn i kjelleren. Jeg har ikke sett noe avløp/sluk der ennå, men mulig jeg bare ikke har sett det ennå. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kleppmelk skrev (3 timer siden):

Er ikke så veldig bekymret for den barnehagen jeg altså. Mange barn som ikke går i barnehage eller som var hos dagmamma før i tiden og de klarer jo seg helt fint.Heller tommel opp for at de finner løsninger! 

Jeg tenker mest i forhold til tryggheten til barna og hvordan de blir møtt av så mange forskjellige voksne. Jeg kan ha tolket det feil, men slik jeg forsto det blir det nesten en slags rullering blant foreldrene der de har litt dugnad hver?  At foreldre har deres egne barn hjemme til skolestart blir noe annet. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (23 timer siden):

Ikke jeg! Forferdelig kleint! Nesten like kleint som klinevideoene deres! 😅

Men mange synes sikkert det er morsomt. Merkelig nok.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (På 17.8.2024 den 19.46):

Er Barnehagelærer selv. Trur det bare er siden så mange av de står uten barnehageplass at de ønsker en plass barna kan være mens de jobber og få være sammen med andre barn. Har ikke tolket det som en ekte barnehage(hun bare bruker ordet). Syns det virker som en grei løsning når man først står uten barnehageplass. Det er venner av foreldrene som barna sikkert også er kjente med? Hun har sagt de ikke tar inne andre barn med mindre foreldrene har muligheten til å bidra til dugnaden. 

Ang sykefravær så hadde ikke jeg vært bekymret for det. Det er noe annet å ha fri og passe egne og venners barn enn å være på jobb 👍🏻

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

pusen56 skrev (1 time siden):

Er Barnehagelærer selv. Trur det bare er siden så mange av de står uten barnehageplass at de ønsker en plass barna kan være mens de jobber og få være sammen med andre barn. Har ikke tolket det som en ekte barnehage(hun bare bruker ordet). Syns det virker som en grei løsning når man først står uten barnehageplass. Det er venner av foreldrene som barna sikkert også er kjente med? Hun har sagt de ikke tar inne andre barn med mindre foreldrene har muligheten til å bidra til dugnaden. 

Ang sykefravær så hadde ikke jeg vært bekymret for det. Det er noe annet å ha fri og passe egne og venners barn enn å være på jobb 👍🏻

Høres ut som en barnepark

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster huset dems vs huset som Pilotparet bygger i samme område? Syns ikke Benedictes hus er så wow jeg? Pent kjøkken og sånn, og fint med basseng, men ikke så mye mer wooow enn det, selv om hun har lagt det frem som noe helt spektakulært. Virker som Pilotparet har lagt MYE mer i sin nye bolig? Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrshopalot skrev (6 timer siden):

Hva koster huset dems vs huset som Pilotparet bygger i samme område? Syns ikke Benedictes hus er så wow jeg? Pent kjøkken og sånn, og fint med basseng, men ikke så mye mer wooow enn det, selv om hun har lagt det frem som noe helt spektakulært. Virker som Pilotparet har lagt MYE mer i sin nye bolig? Noen som vet? 

Hun har sagt at startpris er 7 millioner på deres og så kommer tilvalg i tillegg, men det er rart om de ikke har fått rabatt, for å bo i et visningshus. Jeg tror jeg har lest at pilotparet sitt koster 20 mill +

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ast skrev (3 timer siden):

Hun har sagt at startpris er 7 millioner på deres og så kommer tilvalg i tillegg, men det er rart om de ikke har fått rabatt, for å bo i et visningshus. Jeg tror jeg har lest at pilotparet sitt koster 20 mill +

Det har de garantert fått.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...