Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Birdo skrev (2 timer siden):

Tenk å straffe en fireåring, nybakt storesøster sådan, ved å kaste isen foran henne og si at hun ikke får godteri på lørdag - kun fordi hun vil være med lillesøsteren sin🥺 Får vondt av den lille jenta❤️

Så ufattelig stygt gjort 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mellion skrev (48 minutter siden):

Men hun har jo vært pedagogisk i alle år så da går det fint 😳

Og alle som er «mammapoliti» og mener noe annet er avskum. 🙃 Jaja, så får jeg være avskum da, fordi jeg mener at dette kunne vært håndtert annerledes. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å adressere den irritasjonen til seg selv. Hvis hun syntes det blir for mye is og godteri og mas om det. Så er det jo seg selv hun bør være sur på. Er jo hun som har gitt etter. En 4 åring vet jo ikke noe annet enn at det er greit. Så plutselig for hun kjeft og isen kastes som en skikkelig maktdemonstrasjon. Stakkars. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara

@skruf Det du sier! ❤️

Viser igjen hvor lite innsikt hun har. Skjønner ikke hvorfor hun deler dette offentlig en gang. Kun for å skape engasjement og å sole seg i de positive tilbakemeldingene hun får(eller skriver selv)

Kvalmt at hun eksponerer barna sine så mye som hun gjør. Så utrolig sårbart for den eldste at all denne informasjonen kommer ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (12 timer siden):

Jeg er helt med på at dårlige handlinger fører til konsekvenser, men konsekvensen må være en der-og-da-konsekvens ut i fra barnets alder. Å legge en straff langt frem i tid, som feks å si at barnet ikke får lørdagsgodt når vi skriver torsdag er bare tullete for et så lite barn. Kaste en is der og da, helt ok.

Men; før man går på straff så kanskje man kan være såpass pedagogisk at man prøver å se hva som ligger bak den uønska handlingen til et så lite barn

En 4-åring har blitt storesøster. 4-åringen må sove på rommet sitt alene om natta, mens mamma, pappa og babyen sover sammen. 4-åringen vil også sove sammen med de og vekker foreldrene (og babyen) ved å gå inn til de om nata.

Hadde Benedicte tenkt seg litt om før hun pælmet ei eske is i søpla og kuttet lørdag foran 4-åringen om morran før barnehagen så kanskje hun heller kunne snakket med barnet i stedet for å gå fullstendig Miss Hannigan (referanse Annie) og i 4-åringens øyne gjøre forskjellsbehandlingen større. En 4-åring forstår ikke det med nattamming, 4-åringen ser bare at baby sover med mamma og pappa, og ikke på eget rom. 4-åringen vil være en del av tryggheten. Det er heller ikke unaturlig at 4-åringer kan komme inn og vil sove med foreldrene uten at det er småsøsken inne i bildet heller. En 4-åring er fortsatt et lite barn, men dessverre så blir det ofte sånn at «nå må du huske at du er stor siden du har blitt storesøster/storebror» Enten fører det til et kuet barn, eller så fører det til opprør. I begge tilfellene så kan det skade søskenrelasjoner hvis den eldste ikke får anerkjent følelsene.

Dette er ikke mammapoliti; det er sunn fornuft, forståelse av barns følelser og  en dæsj psykologi 

Dette! Jeg har dog bare et barn , født en mnd før Benedicte sin. Hun sover fortsatt på rommet hos oss deler av natten - og det er helt i orden. Og ved eventuelt småsøsken og det eldste ikke er klar for å sove hele natta på rommet sitt selv så er det en trygghet jeg som mor -ønsker- å gi barnet mitt. Vi har samsovet hele eller deler av natta i snart fire år, det er sånn vi får mest søvn hjemme samt at jeg har en trygg og god fireåring som forøvrig sjelden trasser - og når hun gjør så prøver vi alltid å finne årsaken bak. Og de gangene man må kjøre konsekvenser er det mer av typen «ok , nå hørte ikke du på mamma selv om mamma sa ifra flere ganger, da drar vi hjem fra lekeplassen nå». En konsekvens jeg mener passer bedre mht «her og nå» prinsippet da en firåring ikke evner å tenke/ta til seg straff som skjer flere dager senere.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Bulsara skrev (13 timer siden):

Kun for å skape engasjement og å sole seg i de positive tilbakemeldingene hun får(eller skriver selv)

At pedagoger i alle varianter hyller henne for dette kan jeg ikke tenke meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun stramma eller heva huden over øynene? Ser så unaturlig stramt ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bulsara
Finlay skrev (4 timer siden):

Nei, det høres merkelig ut. Jeg har jobbet i barnevernet, og hyller ikke akkurat det hun forteller. Det går an å møte på følelser SAMTIDIG som en setter grenser. Det er ikke vanskelig. Hun har rett i det, at foreldre ikke skal være venner med barna. I stedet bør hun være en tydelig, grensesettende forelder, som vet mer og dermed kan gjøre bedre vurderinger av hva som er best for barnet. Men hun vet ikke nok enda. Og så klart er det vanskelig å være oppdrager. Alle gjør massevis av feil, det er helt normalt. Konsekvenser er også fint, men ikke trusler og straff. Og det må justeres til barnets alder og modenhet. Også mener jeg hun sa i videoen at hun sikkert kom til å gi lørdagsgodt allikevel. Om det skjer, så er det iallefall ikke konsekvent, og skaper bare forvirring. 

Hun som er så belest, kan jo lese seg litt opp på emosjonsfokusert ferdighetstrening for foreldre i stedet for en eller annen mote i oppdragelse, dekket av et engelsk begrep jeg ikke lenger husker. 

Jeg ser en mamma, som er så opptatt av å dele alt for mye i monitor, og krampaktig vise feilene hun gjør eller utfordringene hun har, for deretter skryte på seg all sympati og heiarop hun mottar. Det virker som at det egentlig er det som er hele målet med alt hun viser. Det er hennes mønster. Det har jeg sett i 3/4 år nå. Det er en syklus som gjentar seg i det meste hun gjør. Et enormt behov for å opphøye seg selv og vise seg frem. 

EDIT: I tillegg er faktisk hvordan hun og samboeren snakker om, og oppfører seg mot andre, også en veldig stor påvirkningsfaktor for barn. I bil, når de ser på tv, snakker med hverandre om løst og fast. Barn tar etter hvordan de voksne omtaler andre mennesker. Nå er ikke jeg flue på veggen der i huset, men med tanke på hvordan hun snakker om de som skriver kritisk til henne, kan jeg tenke meg at hun snakker høyt om det til andre voksne. Så  blir det jo bare spekulasjoner om små gryter får det med seg. 

Endret av Bulsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 -taller ringte, og ville ha barneoppdragelsen til B.H. tilbake.

Endret av Lill :)
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som er overrasket over at hun ikke har låst ungen inne i båten enda?

Neida 😂

(joda….)

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (19 timer siden):

Ikke jeg heller, det er hvertfall pedagoger jeg ikke ønsker å ha i barnehage 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun er så dårlig på å merke reklame!! Hun hadde et samarbeid med Starbucks i forrige uke, må står koppen hennes fint plassert midt i bilde…. Men ikke merket med reklame🤬 Hun som liksom skal lære opp andre🙈

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har sett et så lite diskre forsøk på spons. Direkte pinlig, håper ikke Embla biter på.

B235624E-E013-4F81-9A7A-4A4D858BE8E1.jpeg

• Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, LinnHenrikke said:

Lenge siden jeg har sett et så lite diskre forsøk på spons. Direkte pinlig, håper ikke Embla biter på.

Flaut...

• Liker 4
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (4 minutter siden):

Så enig!😵‍💫 Og Beltestakken fra Telemark er allerede deisgnet. At du legger til en annen skjorte etc betyr ikke at du designer. Så lei av influensere som misbruker det ordet.. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LinnHenrikke skrev (11 minutter siden):

Embla er jo trash så det holder,blir ikke overrasket om de hiver seg på.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...