Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Anbefalte innlegg

Skrevet
elskersommer skrev (22 timer siden):

Var ei som arresterte meg her inne når jeg skrev at eksponering var i gang på dag en etter fødsel.. " herregud.. det er snakk om to bilder🙄 slapp av og ro deg ned🙄 

Nå er barnet 1.5 uke og hvor mye er blidt lagt ut av den lille til nå

Ja, greier ikke å beskrive hvor ekkelt det er. Syns det er flott at hun deler av den lykkelige barseltiden. Dessverre greier jeg ikke å relatere, tror de fleste (av de jeg har snakka med) forestiller seg en barseltid i lykkerus, men det blir som oftest det motsatte. Da det er sagt, hun trenger IKKE å eksponere et barn for å dele barseltid. 

• Liker 6
Skrevet
tyren56 skrev (40 minutter siden):

Ja, greier ikke å beskrive hvor ekkelt det er. Syns det er flott at hun deler av den lykkelige barseltiden. Dessverre greier jeg ikke å relatere, tror de fleste (av de jeg har snakka med) forestiller seg en barseltid i lykkerus, men det blir som oftest det motsatte. Da det er sagt, hun trenger IKKE å eksponere et barn for å dele barseltid. 

Å enda hyller damer henne for åpenheten om og ha det så perfekt etter fødsel.. ingen setter noe spørsmålstegn rundt all denne eksponeringen av den lille. 

Har forøvrig to barn selv og opplevde ikke noe vondt barseltid. Jeg hadde det fint begge gangene. Er virkelig folk så opptatt av att alle må ha det vondt og med tårer døgnet rundt?

Skrevet
elskersommer skrev (2 timer siden):

Å enda hyller damer henne for åpenheten om og ha det så perfekt etter fødsel.. ingen setter noe spørsmålstegn rundt all denne eksponeringen av den lille. 

Har forøvrig to barn selv og opplevde ikke noe vondt barseltid. Jeg hadde det fint begge gangene. Er virkelig folk så opptatt av att alle må ha det vondt og med tårer døgnet rundt?

Jeg tenker det bra siden det er veldig mange som opplever fødseldepresjon, men ikke åpner opp om det pågrunn av skam eller at de tenker det er unormalt. Jeg følte det sånn selv, helt til jeg var åpen med mine venner, da fortalte de også om at hvor tungt det hadde vært. Det er negative og positive sider alltid. Ingenting kan være bare en dans på roser. 

• Liker 2
Skrevet
tyren56 skrev (1 time siden):

Jeg tenker det bra siden det er veldig mange som opplever fødseldepresjon, men ikke åpner opp om det pågrunn av skam eller at de tenker det er unormalt. Jeg følte det sånn selv, helt til jeg var åpen med mine venner, da fortalte de også om at hvor tungt det hadde vært. Det er negative og positive sider alltid. Ingenting kan være bare en dans på roser. 

Nei.. jeg forstår at alt ikke kan være en dans på roser for alle etter fødsel.. men synes det bare er så merkelig at hun får en haug med meldinger fordi hun er glad,fornøyd og i form etter fødsel. Noen har det slik og andre ikke

Skrevet
tyren56 skrev (4 timer siden):

Å jeg igjen klarer ikke skjønne hvordan folk kan synes det er så forbanna tungt. Mine beste år i livet er fra barseltiden. Koser meg så fælt.  Klarer ikke relatere en eneste prosent til de som mener det er så tungt å fælt. Kunne hatt baby resten av mitt liv om jeg kunne velge det.  4 barn å aldri hatt manko på søvn f.eks som var noe alle skulle advare meg mot. 2 av de er tvillinger også. 

• Liker 2
Skrevet
Mio-lio skrev (1 time siden):

Å jeg igjen klarer ikke skjønne hvordan folk kan synes det er så forbanna tungt. Mine beste år i livet er fra barseltiden. Koser meg så fælt.  Klarer ikke relatere en eneste prosent til de som mener det er så tungt å fælt. Kunne hatt baby resten av mitt liv om jeg kunne velge det.  4 barn å aldri hatt manko på søvn f.eks som var noe alle skulle advare meg mot. 2 av de er tvillinger også. 

Må si meg enig. Har som sagt 2 stk å hadde ikke noen våkenetter.. begge sov godt. Var så klart våken for mat og bleie i starten men ikke noe styr. Men jeg stresset aldri rundt. Og jeg hadde leggerutiner fra de var små. Så jeg hadde en rolig barseltid og småbarnsliv 

Vips så ble de 10-12 år og da startet styret med og kjøre hit og dit og være med på mye. Da ble jeg svett🙄

• Liker 1
Skrevet
Mio-lio skrev (2 timer siden):

Jeg unner dere og misunner deg, Benedicte og flere som har en fin barseltid❤️ Virkelig! Skulle ønske jeg fikk oppleve det selv. Var så dypt nede i depresjon at jeg ikke husker det første året med baby. Eneste jeg fikk høre før dette var at barseltiden var så koslig, amming var kjempeenkelt og tiden skulle bare nytes fordi det kom til å være den beste tiden i mitt liv... Overlevde hvertfall.. 

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet
Matrosen skrev (2 minutter siden):

Jeg unner dere og misunner deg, Benedicte og flere som har en fin barseltid❤️ Virkelig! Skulle ønske jeg fikk oppleve det selv. Var så dypt nede i depresjon at jeg ikke husker det første året med baby. Eneste jeg fikk høre før dette var at barseltiden var så koslig, amming var kjempeenkelt og tiden skulle bare nytes fordi det kom til å være den beste tiden i mitt liv... Overlevde hvertfall.. 

leit å høre at du slet med depresjon.  Tenker det er fint at vi kan se alle sider.  Vi er forskjellig både i forholdt til hvilke liv vi trives med å ikke minst så er barna forskjellige. Husker Sebastian Solberg la ut en video av ei han mente burde skamme seg fordi hun romantiserte barseltiden. Han mente det absolutt ikke var sånn som hun fremstilte det. Å det er så synn at man skal holde på sånn. For vi er forskjellige å har forskjellige barn.  Det er ikke noe fasit på hvordan det tiden blir. Man kan få en kolikk ung eller man kan få verdens «lettest» ungen men fortsatt ikke trives med hjemme tilværelsen eller man kan få fødselsdepresjon ol. Jeg kunne f.eks relatere meg 100% til hennes måte å vise barseltiden på. Mens han kunne tydeligvis ikke det. Men det betyr jo ikke at det hun viste var fake. 

• Liker 4
Skrevet
Matrosen skrev (59 minutter siden):

Synd du hadde det slik😟å jeg husker at jeg rørte nesten ikke si på barseltreff at jeg hadde det så bra og hadde 2 meget enkle barn når det kom til søvn.

• Liker 1
Skrevet
Mio-lio skrev (14 timer siden):

Du har ingen forståelse for at folk er forskjellige og at du sannsynligvis har hatt veldig flaks?

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Jolanda skrev (1 time siden):

Du har ingen forståelse for at folk er forskjellige og at du sannsynligvis har hatt veldig flaks?

Vist du gidder lese litt mer en bare en kommentar, å faktisk setter deg inn i diskusjonen så finner du svar på det..  skrev vel også ganske tydelig at jeg ikke kunne RELATERE til det, ikke at jeg ikke hadde forståelse for det. 

Endret av Mio-lio
  • Liker 2
Skrevet
Jolanda skrev (3 timer siden):

Jeg har full forståelse for at vi mødre har det forskjellig.. men vi som har hatt/har en fin barseltid må kunne si dette uten at folk nærmest mener vi lyver. Slik som herr Solberg mente at noen romantiserer barseltiden.

• Liker 6
Skrevet
Mio-lio skrev (2 timer siden):

Vist du gidder lese litt mer en bare en kommentar, å faktisk setter deg inn i diskusjonen så finner du svar på det..  skrev vel også ganske tydelig at jeg ikke kunne RELATERE til det, ikke at jeg ikke hadde forståelse for det. 

Det innlegget ditt var lite støttende for at andre kunne ha det ille!

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Orly skrev (2 timer siden):

Det innlegget ditt var lite støttende for at andre kunne ha det ille!

Hvordan du tolker noe er ikke mitt ansvar.. Jeg skrev fra mitt ståsted hvordan mine barseltider har vært.  Influensere som viser en fin og problemfri barsel blir beskyldt for å lyve å ikke vise sannheten. Hvor ei skrev at hun ikke klarte relatere seg til denne fine barseltiden. Mens jeg svarte at jeg var motsatt. Ikke ett eneste sted skrev jeg at jeg ikke har forståelse eller sympati for de som ikke har en god barseltid.  Hele poenget er jo at vi er forskjellige å vi Jar forskjellige barn, hvorav forskjellige barseltider. Vi må derfor også tåle å se begge sider.  

• Liker 2
Skrevet
Mio-lio skrev (40 minutter siden):

Hvordan du tolker noe er ikke mitt ansvar.. Jeg skrev fra mitt ståsted hvordan mine barseltider har vært.  Influensere som viser en fin og problemfri barsel blir beskyldt for å lyve å ikke vise sannheten. Hvor ei skrev at hun ikke klarte relatere seg til denne fine barseltiden. Mens jeg svarte at jeg var motsatt. Ikke ett eneste sted skrev jeg at jeg ikke har forståelse eller sympati for de som ikke har en god barseltid.  Hele poenget er jo at vi er forskjellige å vi Jar forskjellige barn, hvorav forskjellige barseltider. Vi må derfor også tåle å se begge sider.  

Du ser flere tolket det annerledes??du skriver :

Å jeg igjen klarer ikke skjønne hvordan folk kan synes det er så forbanna tungt. Mine beste år i livet er fra barseltiden. Koser meg så fælt.  Klarer ikke relatere en eneste prosent til de som mener det er så tungt å fælt.

ikke et eneste sted viset du forståelse for at andre har det annerledes , ikke et sted står det forståelse eller sympati for andre 

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Orly skrev (2 timer siden):

Du ser flere tolket det annerledes??du skriver :

Å jeg igjen klarer ikke skjønne hvordan folk kan synes det er så forbanna tungt. Mine beste år i livet er fra barseltiden. Koser meg så fælt.  Klarer ikke relatere en eneste prosent til de som mener det er så tungt å fælt.

ikke et eneste sted viset du forståelse for at andre har det annerledes , ikke et sted står det forståelse eller sympati for andre 

Som jeg skrev i første innlegg til deg, gidd å les hele konteksten…  trenger ikke mer en 2-3 innlegg ned for å se at jeg svarer mer utdypende og med forståelse for andres situasjon.  Innlegge du siterer her er min oppfatning av mine barseltider. Ingen andres. 
hele diskusjonen går på at folk har forskjellig barseltid, å at folk ikke skal få pes for å ikke vise det harde. For for noen er det faktisk ikke noe hardt å vise.   Det er ikke lite sympati å kommentere at jeg var/er en av de som ikke opplever barseltiden som tung. Å at jeg ikke kan relatere eller skjønne ettersom jeg ikke har opplevd det. Det betyr ikke at jeg ikke har sympati med de som har det anderledes.  Ferdig snakka, er du ute etter en krangel får du gå ett annet sted. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde en medium vanskelig barseltid men jeg blir jo ikke støtt av at folk som hadde det fint sier at de hadde det fint.. Spesielt å tenke at alle lyver om de sier de har det fint? Eller ikke er "støttende" for andre fordi om de forteller om egen opplevelse som positiv? Jeg har sett venninner ha det helt supert med enkle babyer, far som bidrar masse, ingen komplikasjoner etter fødsel osv - og så har jeg sett det helt motsatte. Det er vel ganske kjent at det er forskjell på babyer, hvordan man takler barsel, hvordan kroppen er etter fødsel ++...

Er vel ofte lettere med baby nummer 2 også hvis man ser bort i fra at man har 2 barn å passe på da, men at man vet litt mer hva man går til, ammingen ofte går litt lettere osv. 

• Liker 3
Skrevet

«Obligatorisk pizza på Smakslykke CC» nei Benedicte det er ikke obligatorisk for deg verken før eller nå, tross alt ikke lenge siden NABOEN DIN åpnet denne butikken på CC. Burde meldes inn som snik reklame. Samme med kjøttet fra Hansen og Andersen, for de har alltid kg på kjøttet de selger men merkelig nok ikke på Benedicte sin pakke. Sikkert godt med gratis mat, men helt ærlig syns jeg den smaker best når det er ærlig betalt 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Da var Benedicte Luftslott Haugaard i gang igjen. Drar nok en gang på visninger på nybygg til 10 millioner + som åpenbart er utenfor deres budsjett for å skryte, og som alle de andre gangene avblåser hun det med at de «tross alt har det så fint der de bor nå» 🙃

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet
LinnHenrikke skrev (1 time siden):

Da var Benedicte Luftslott Haugaard i gang igjen. Drar nok en gang på visninger på nybygg til 10 millioner + som åpenbart er utenfor deres budsjett for å skryte, og som alle de andre gangene avblåser hun det med at de «tross alt har det så fint der de bor nå» 🙃

Og at da må hun jobbe hardt frem til 2025…..har ikke mannen hennes en jobb også? Er vel ikke bare hun som står for inntjeninga i familien der?

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...