Gjest Lily Of the Valley Skrevet 1. april 2023 #1361 Del Skrevet 1. april 2023 Bibbi_ skrev (1 time siden): Har opplevd det som 8 mennesker? Regner med man klarer å telle. Så Benedicte mener det stod 4 å bokset henne i magen, og 4 trykka nevene opp i vagina da eller? Overdrivelse lenge leve Benedicte. Rimelig kjørt? Hadde hun ikke en drømmefødsel hun lo seg igjennom? Høres ikke ut som noe man blir utkjørt av. Hva i allverden? Man kan jo selvsagt ha en drømmefødsel og allikevel være rimelig kjørt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. april 2023 #1362 Del Skrevet 1. april 2023 Lily Of the Valley skrev (5 timer siden): Jeg har heldigvis sluppet den prosedyren der, men det er mulig jeg også ville kalt det «boksing» dersom noen trykket en neve i mellomgulvet samtidig som man dytter en neve opp i vagina rett etter en fødsel, for det høres helt grusomt ut 😱 Boksing er å slå, noe man ikke gjør med den manøveren. Det er to hender som blir brukt. Så høres rart ut at blir fortalt at 8 leger står i to timer på ei livmor som ifg Benedicte pøste ut blod. Innen timer ville andre tiltak ha blitt iverkesat for å forhindre at hun blødde ihjel også. Ytterste konsekvens av denne tilstanden er hysterektomi, dvs kirurgisk fjerning av livmor, for å berge mors liv 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 1. april 2023 #1363 Del Skrevet 1. april 2023 Mio-lio skrev (11 timer siden): Ja det er fælt vettu. Tenk å la en baby sove i vogna si på lekeland a. Helt utrolig du. Kan vedde på at babyen ikke gløtta på øye en enest gang å ikke hadde en fjernest aning om at den var på lekeland. Har du vært på lekeland med alt bråk og musikken som er der?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 2. april 2023 #1364 Del Skrevet 2. april 2023 skruf skrev (6 timer siden): Boksing er å slå, noe man ikke gjør med den manøveren. Det er to hender som blir brukt. Så høres rart ut at blir fortalt at 8 leger står i to timer på ei livmor som ifg Benedicte pøste ut blod. Innen timer ville andre tiltak ha blitt iverkesat for å forhindre at hun blødde ihjel også. Ytterste konsekvens av denne tilstanden er hysterektomi, dvs kirurgisk fjerning av livmor, for å berge mors liv Jeg vet hva boksing er 😊 som sagt så er hun ikke den eneste som ville brukt det begrepet i en slik situasjon og som annen bruker skrev så tenker jeg at det er satt på spissen fra hennes side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 2. april 2023 #1365 Del Skrevet 2. april 2023 Mandarina30 skrev (14 timer siden): Ser ikke poenget i å holde eldste barnet hjemme fra barnehagen fordi det er sykdom der, for å så dra på kjøpesenter og lekeland som inneholder like stor risiko for smitte .. Jeg ser flere her nevner de har opp til flere barn og aldri har fått beskjed om å holde seg vekke fra kjøpesenter de første ukene .. Da kan det godt være dere har født barn utenfor RS sesongen, men faktisk er det en anbefaling som gis. Kan nevnes at RS aldri var ett tema da de to eldste mine ble født, men når siste kom pratet de mye om det .. Så tydelig at ting endrer seg med tiden. Og alle er født i sesong for viruset, men ingen RS sesonger er like, noen år er mye verre enn andre. Fødte siste for 6 mnd siden. Fikk ikke beskjed om å holde meg hjemme. Midt i korona oppblussing og RC virus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 2. april 2023 #1366 Del Skrevet 2. april 2023 Keikolina skrev (8 timer siden): Har du vært på lekeland med alt bråk og musikken som er der?? Har 4 barn så ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 2. april 2023 #1367 Del Skrevet 2. april 2023 Bibbi_ skrev (11 timer siden): Har opplevd det som 8 mennesker? Regner med man klarer å telle. Så Benedicte mener det stod 4 å bokset henne i magen, og 4 trykka nevene opp i vagina da eller? Overdrivelse lenge leve Benedicte. Rimelig kjørt? Hadde hun ikke en drømmefødsel hun lo seg igjennom? Høres ikke ut som noe man blir utkjørt av. Greit å vite hva man diskutere kanskje. Drømmefødsel var fødsel nr 2. første fødsel var boksinga. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 2. april 2023 #1368 Del Skrevet 2. april 2023 Lily Of the Valley skrev (3 timer siden): Jeg vet hva boksing er 😊 som sagt så er hun ikke den eneste som ville brukt det begrepet i en slik situasjon og som annen bruker skrev så tenker jeg at det er satt på spissen fra hennes side. Det behøves uansett ikke 8 leger rundt senga for å trykke ei hånd ned i magen og ei vaginalt… Hun sa som sagt at det sto 8 leger og bokset løs (mens hun demonstrerte bokseslag med ene knyttneven inni den andre håndflaten) i to timer. Det er seriøst ikke det samme som å presse ned og opp. Eneste hun oppnår med å overdrive sånn er å skremme vettet av førstegangsgravide og de som planlegger å få barn Fullstendig unødvendig med sånne skremselshistorier. Kan jo også risikere at andre vegrer seg mot å føde på samme sykehus hvis de tror de risikerer å bli bokset av 8 leger utvendig og innvendig i flere timer, samt ødelegge ryktet til akkurat den avdelingen hvis noen tror at der så fraviker de alle prosedyrer og kjører helt texas-behandling som fraviker fra absolutt alle lærebøker og legeetikk Generelt sett så er det en uting å oversvømme en førstegangsgravid med skremselshistorier der man overdriver egen fødsel om hvor jævlig det var. Jeg opplevde det selv, og alle mødre jeg kjenner var også utsatt for skremselfortellinger. Man vet jo (heldigvis) ikke hva man går til, og ender med å grue seg ekstra unødvendig. Så når en influencer med så stor følgeskare overdriver på denne måten så når hun ut til veldig mange kontra historier fra venninner og kollegaer, 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minatomineno Skrevet 2. april 2023 #1369 Del Skrevet 2. april 2023 Kan dere ikke bare avfølge? Hvis innholdet ikke fenger? Mitt beste tips: finn på noe annet enn p snakke nedlatende om mennesker «anonymt» på nett.🥹 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loveless Skrevet 2. april 2023 #1370 Del Skrevet 2. april 2023 minatomineno skrev (7 minutter siden): Kan dere ikke bare avfølge? Hvis innholdet ikke fenger? Mitt beste tips: finn på noe annet enn p snakke nedlatende om mennesker «anonymt» på nett.🥹 Jaaa 🙌🏻🙌🏻 herregud 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 3. april 2023 #1371 Del Skrevet 3. april 2023 Tråden er ryddet for avsporinger. Sol, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tyren56 Skrevet 6. april 2023 #1372 Del Skrevet 6. april 2023 Er så kvalmt at influensere melker oppmerksomhet fra sine egne barn, og må legge ut bilder av en nyfødd for flere klikk. 😔 Babyen er ikke en måned engang og flere tusen (sikkert en stor andel ONDE folk) har sett den. Bare jeg som blir oppgitt? Trodde faktisk hun var mer oppegående. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 6. april 2023 #1373 Del Skrevet 6. april 2023 tyren56 skrev (22 minutter siden): Er så kvalmt at influensere melker oppmerksomhet fra sine egne barn, og må legge ut bilder av en nyfødd for flere klikk. 😔 Babyen er ikke en måned engang og flere tusen (sikkert en stor andel ONDE folk) har sett den. Bare jeg som blir oppgitt? Trodde faktisk hun var mer oppegående. Var ei som arresterte meg her inne når jeg skrev at eksponering var i gang på dag en etter fødsel.. " herregud.. det er snakk om to bilder🙄 slapp av og ro deg ned🙄 Nå er barnet 1.5 uke og hvor mye er blidt lagt ut av den lille til nå 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 6. april 2023 #1374 Del Skrevet 6. april 2023 Hun har jo alltid lagt ut mye av første barn, så er dessverre ikke overrasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelloMindy Skrevet 7. april 2023 #1375 Del Skrevet 7. april 2023 Hun eksponerer barna altfor mye for min smak, men jeg syns hun hadde et veldig fint innlegg på snap igår som jeg kom over nå på utforsk. At hun syns det er vanskelig å være aktiv på sosiale medier nå for tiden fordi hun syns barsel er fint, sliter ikke med noe eller har det tøft nå, selv om hun slet i svangerskapet. Hun har det er fint, men følgene ber henne vise mer «bak fasaden». Og jeg syns egentlig det er bra av henne å si det som det er, og hvordan hun faktisk opplever det, det skal hun ha! 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. april 2023 #1376 Del Skrevet 7. april 2023 HelloMindy skrev (1 time siden): Hun eksponerer barna altfor mye for min smak, men jeg syns hun hadde et veldig fint innlegg på snap igår som jeg kom over nå på utforsk. At hun syns det er vanskelig å være aktiv på sosiale medier nå for tiden fordi hun syns barsel er fint, sliter ikke med noe eller har det tøft nå, selv om hun slet i svangerskapet. Hun har det er fint, men følgene ber henne vise mer «bak fasaden». Og jeg syns egentlig det er bra av henne å si det som det er, og hvordan hun faktisk opplever det, det skal hun ha! Jeg tror ikke på henne. Joda jeg håper jo at hun synes barseltiden er fin og at det er der hun vil ha fokus. Men jeg tror ikke noe på at det er mange følgere som vil at hun viser «bak fasaden». Dette er et oppkonstruert problem fra BH sin side for å skape et engasjement hvor hun «ofrer seg» for følgerne sine, og forsøker å høste sympati. BH er IKKE første kvinne som har født et barn. Hun er heller ikke den første som har måttet kombinere inntekt og barseltid. Dette skjer hele tiden men til tross for de andre som må kombinere dette så har hun nok penger i omløp til å helt fint kunne legge bort jobben og fokusere på familie. Men hun gjør det ikke for hun er redd for å miste følgere eller gå glipp av muligheten for å tjene penger på babyen. Så Benedicte, dersom du kjenner på det og føler deg dratt mellom to motstridende interesser så er du faktisk privilegert nok til å fritt kunne velge fritt mellom de to. Den muligheten er det ikke alle så har så jeg foreslår at du tar på deg voksenbuksa og logger av for å prioritere barnet og familien. Det fortjener de. Og slutt å skyld på følgere. Du er i stand til å prioritere rett selv. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelloMindy Skrevet 7. april 2023 #1377 Del Skrevet 7. april 2023 (endret) Snublefot62 skrev (8 minutter siden): Jeg tror ikke på henne. Joda jeg håper jo at hun synes barseltiden er fin og at det er der hun vil ha fokus. Men jeg tror ikke noe på at det er mange følgere som vil at hun viser «bak fasaden». Dette er et oppkonstruert problem fra BH sin side for å skape et engasjement hvor hun «ofrer seg» for følgerne sine, og forsøker å høste sympati. BH er IKKE første kvinne som har født et barn. Hun er heller ikke den første som har måttet kombinere inntekt og barseltid. Dette skjer hele tiden men til tross for de andre som må kombinere dette så har hun nok penger i omløp til å helt fint kunne legge bort jobben og fokusere på familie. Men hun gjør det ikke for hun er redd for å miste følgere eller gå glipp av muligheten for å tjene penger på babyen. Så Benedicte, dersom du kjenner på det og føler deg dratt mellom to motstridende interesser så er du faktisk privilegert nok til å fritt kunne velge fritt mellom de to. Den muligheten er det ikke alle så har så jeg foreslår at du tar på deg voksenbuksa og logger av for å prioritere barnet og familien. Det fortjener de. Og slutt å skyld på følgere. Du er i stand til å prioritere rett selv. Hvorfor høster hun sympati og ofrer seg for sine følgere ved å fortelle at hun har det fint i barsel? Der henger jeg ikke med i det hele tatt. Jeg tror på henne hvertfall; for det er veldig mange influensere som lager content av barseltiden, og fokuserer kun på hvor tungt det er. Er det ikke nettopp de som prøver å høste sympati? Jeg har ingenting imot at kvinner jobber mens de har en baby, uansett hvor tidlig de starter, så der forstår jeg ikke problemet i seg selv og hvorfor det skal være relevant om man har nok penger i omløp eller ikke. Eller om man har voksenbuksene på eller ikke. Endret 7. april 2023 av HelloMindy 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. april 2023 #1378 Del Skrevet 7. april 2023 HelloMindy skrev (17 minutter siden): Hvorfor høster hun sympati og ofrer seg for sine følgere ved å fortelle at hun har det fint i barsel? Der henger jeg ikke med i det hele tatt. Jeg tror på henne hvertfall; for det er veldig mange influensere som lager content av barseltiden, og fokuserer kun på hvor tungt det er. Er det ikke nettopp de som prøver å høste sympati? Jeg har ingenting imot at kvinner jobber mens de har en baby, uansett hvor tidlig de starter, så der forstår jeg ikke problemet i seg selv og hvorfor det skal være relevant om man har nok penger i omløp eller ikke. Eller om man har voksenbuksene på eller ikke. Hun prøver å høste sympati med å fremstille det som at hun er dratt mellom to poler. Hvor den ene polen er å nyte barseltiden uten SoMe og press på å lage innhold, og den andre polen er å bruke tid på SoMe og dele «bak fasaden». 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomstene1234 Skrevet 7. april 2023 #1379 Del Skrevet 7. april 2023 Snublefot62 skrev (4 minutter siden): Hun prøver å høste sympati med å fremstille det som at hun er dratt mellom to poler. Hvor den ene polen er å nyte barseltiden uten SoMe og press på å lage innhold, og den andre polen er å bruke tid på SoMe og dele «bak fasaden». Mulig jeg misforstår deg nå, men tror polene hun mener hun blir dratt mellom er å vise på some at hun har det fint i barsel mot «trenden» som er nå og vise på some hvor tøft barsel er. Så ingen av alternativene er et liv uten å vise på some, men at hun syns det er vanskelig å vise at hun har det fint når folk forventer at det skal være tøft. Some blir det uansett 🙈 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. april 2023 #1380 Del Skrevet 7. april 2023 Blomstene1234 skrev (49 minutter siden): Mulig jeg misforstår deg nå, men tror polene hun mener hun blir dratt mellom er å vise på some at hun har det fint i barsel mot «trenden» som er nå og vise på some hvor tøft barsel er. Så ingen av alternativene er et liv uten å vise på some, men at hun syns det er vanskelig å vise at hun har det fint når folk forventer at det skal være tøft. Some blir det uansett 🙈 Da har jeg misforstått den delen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå