elskersommer Skrevet 31. mars 2023 #1341 Del Skrevet 31. mars 2023 skruf skrev (1 minutt siden): Jeg mistet ca 2 liter blod pga komplikasjoner da yngste ble født og fikk blodoverføring. Å reise hjem få timer etter hadde vært utenkelig Tidlig hjemreise er greit hvis blodtapet hos mor er på under 1000ml (i tillegg til flere kriterier hos mor og barn). Så har man mistet 1.5-2 liter blod så er ikke det aktuelt https://metodebok.no/index.php?action=topic&item=zMNmUMPH Blødning opptil 500ml anses som normalt blodtap under/etter fødsel https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/etter-fodselen/blodning-etter-fodsel-unormal/ En ukomplisert fødsel kan ofte føre til blodtap over 500 ml uten at det truer morens tilstand. Blødning opptil 500 ml i forbindelse med fødselen oppfattes som normalt. Blødning over 500 ml oppstår hos 10-25 prosent av de fødende, mens en alvorlig blødning over 1000 ml forekommer hos ca. 5 prosent.10 Var dette jeg tenkte. Men jeg ser nå at jeg leste feil. Dette var noe hun mistet etter første fødsel. Vet ikke hvor mange dager hun lå på føden da...men hun sa jo tidligere denne uka at hun var like god form nå som etter fødsel nr 1 Jeg klarer ikke følge med på alt hun sier og klarer ikke ta noe av det seriøst. Fordi hun forandrer forklaringen hele tiden 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 31. mars 2023 #1342 Del Skrevet 31. mars 2023 Birdo skrev (5 timer siden): For all del, jeg shamer ikke epidural. Men å skryte så åpenbart av at man LO seg gjennom fødsel, for så senere si at man hadde epidural? Jeg har hatt fødsler både med og uten epidural og har ikke merket ekstremt stor forskjell, så det er nok ulikt hvor stor smertelindring det er for den enkelte. For å si det sånn: jeg har ikke kunnet le meg igjennom noen av fødslene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 31. mars 2023 #1343 Del Skrevet 31. mars 2023 Lily Of the Valley skrev (1 minutt siden): Jeg har hatt fødsler både med og uten epidural og har ikke merket ekstremt stor forskjell, så det er nok ulikt hvor stor smertelindring det er for den enkelte. For å si det sånn: jeg har ikke kunnet le meg igjennom noen av fødslene. At virkningen er ulik for forskjellige mennesker har du nok helt rett i. Jeg har også en fødsel med og en uten epidural, og det var god stemning gjennom store deler av begge fødsler. Og for min del var den uten epidural «morsommere» enn den med. Så fødende er ulike, fødsler er ulike og virkningen av epidural er ulik. At BH «ler seg inn i pressriene» har jeg null problem å tro på, det er vel faktisk en av de tingene jeg stusser minst over. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 31. mars 2023 #1344 Del Skrevet 31. mars 2023 PecanPie skrev (3 minutter siden): At virkningen er ulik for forskjellige mennesker har du nok helt rett i. Jeg har også en fødsel med og en uten epidural, og det var god stemning gjennom store deler av begge fødsler. Og for min del var den uten epidural «morsommere» enn den med. Så fødende er ulike, fødsler er ulike og virkningen av epidural er ulik. At BH «ler seg inn i pressriene» har jeg null problem å tro på, det er vel faktisk en av de tingene jeg stusser minst over. Ja, jeg heier på fødende kvinner uansett hvordan det skjer og om man ler, gråter eller banner seg igjennom det😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 31. mars 2023 #1345 Del Skrevet 31. mars 2023 Hun hadde nok sagt at det var drømmefødsel uansett hva realiteten var. 10 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henikka Skrevet 31. mars 2023 #1346 Del Skrevet 31. mars 2023 Jolanda skrev (14 minutter siden): Hun hadde nok sagt at det var drømmefødsel uansett hva realiteten var. Det tror jeg du har helt rett i! BH fremstår som en person som er ekstremt høy på seg selv, som vet best selv, og som ikke tar imot velmenende råd fra noen. Tilbakemelding/råd = kritikk for veldig mange influencere. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 1. april 2023 #1347 Del Skrevet 1. april 2023 skruf skrev (På 31.3.2023 den 8.23): Det er ikke bare snakk om bakterier og virus, men å skjerme en nyfødt fra sterkt lys og støy Det er heller ikke snakk om å måtte liste seg rundt i eget hjem. En nyfødt tåler helt fint vanlige familielyder Antar du ser forskjell på en nyfødt på et lekeland kontra lyder i eget hjem. Det er de første ukene det er snakk om, ikke en baby på 6mnd Har to barn selv, skikkelig digg å velge å følge anbefalte råd om nyfødt-perioden og likevel har jeg endt opp med barn som sov seg gjennom det meste da de var babyer og likedan barn som er vant til å være med overalt. Til tross for at vi valgte å lytte til fagfolk med skjerming og ikke utsette de for folkemengder i starten. Ikke har de hatt separasjonsangst heller Nyfødtperioden/barseltiden er forholdsvis kort, man bør faktisk klare å sette seg selv og egne ønsker og behov til side de få ukene det gjelder og heller sette det lille, helt nye mennesket i første rekke en liten periode. Men når man går i mot alle faglige råd og argumenterer med at «nr1; JEG har det bra» så sier det seg egentlig selv hvem msn prioriterer høyest. På samme måte som at man låser en sovende 3-åring inn i lugaren på båten for å stikke å feste. Det går også mot alle anbefalinger. Både det å låse inne et sovende barn (mine får ikke låse døra på rommet sitt om natten mtp evt brann) og det at mor og far veksler på hvem som tar dagfylla og hvem som tar kveldsfylla er vel heller ikke helt innafor. Men det viktigste er vel at foreldrene har det bra så får ungene henge på og aktiviseres med iPad Jeg har fire barn, siste født for 6 mnd siden. Aldri har jeg hørt noe snakk om at de 6 første ukene må man holde seg hjemme. Man skal ikke få besøk av eller besøke mennesker som er syke, å er man ute blandt store folkemengder skal ikke baby rundt på rundgang. At baby ligger trygt i vogna på lekeland eller kjøpesenter er helt problemfritt. Slutt å lag hysteri, de er ikke porselensdukker som ikke tåler lys og lyd. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 1. april 2023 #1348 Del Skrevet 1. april 2023 skruf skrev (På 31.3.2023 den 9.10): Jeg kjøper ikke helt den at 8 leger sto i 2 timer og bokset henne i magen og oppi vagina for å få livmoren til å trekke seg sammen etter fødsel nr 1 pga hun hadde stormrier i 2-3 timer og livmoren ville ikke trekke seg sammen igjen og den pøste ut blod. Godt mulig at hun fikk den sjeldne tilstanden at livmor ikke begynner å trekke seg sammen, men jeg kjøper ikke forklaringen hennes om hvordan det ble behandlet. Det strider mot alle retningslinjer for behandling. For det første så trekker ikke livmoren seg umiddelbart sammen til normal størrelse rett etter fødsel, den trekker seg sammen i løpet av barseltiden, som er de første 6 ukene. For det andre så bokser man ikke løs i flere timer for å få livmoren til å trekke seg sammen; hvis livmoren ikke trekker seg sammen så settes ei sprøyte med et legemiddel (oksytocsin) https://nhi.no/familie/graviditet/svangerskap-og-fodsel/normalt-forlop/barseltiden/ Hvis livmoren ikke begynner å trekke seg sammen etter at morkaken er støtet ut så er det fare for store blødninger og mor kan blø i hjel. Denne tilstanden er relativt sjelden, oppstår hos 5%, men er definitivt en reel risiko. Tilstanden kalles Uterusaroni. Behandles med livmormassasje (ikke boksing av 8 leger) og ei sprøyte med oksytocin. Hvis massasjen ikke hjelper så utføres det en manuell manøver der man med ei hånd trykker på livmor via skjeden og ei hånd trykker livmor ned og sammen oppå magen + sprøyte med oksytocin. Det skjer ikke at 8 leger står å bokser løs på magen https://veientilhelse.no/uterusatoni-hvorfor-det-oppstar-og-hvordan-man-behandler-det/ Den sprøyta du snakker om får alle. Har i hvertfall jeg fått alle 4 gangene rett etter jeg har fått ungen på bryste. Å hva praksisen er for hva som blir gjort når livmora ikke roer seg vet jeg ikke, å ikke du heller. Du har bare googla. Så ikke beskyld folk for løgn med mindre du var inne på den fødestua. Det ble evig styr om at SE var satt igang også pga hun hadde veneflon på hånda. Det hadde folk Googla seg til at man ikke fikk med mindre de ble satt igang eller det var komplikasjoner, å det er feil. 4 ganger har jeg født helt problemfritt å ikke vært noe risikopasient. Alltid fått veneflon å fått forklart at det er fordi de ønsker å ha den tilgjengelig i tilfelle den skulle trenges. Så selv om Google sier noe annet er ikke det fasit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. april 2023 #1349 Del Skrevet 1. april 2023 Mio-lio skrev (37 minutter siden): Jeg har fire barn, siste født for 6 mnd siden. Aldri har jeg hørt noe snakk om at de 6 første ukene må man holde seg hjemme. Man skal ikke få besøk av eller besøke mennesker som er syke, å er man ute blandt store folkemengder skal ikke baby rundt på rundgang. At baby ligger trygt i vogna på lekeland eller kjøpesenter er helt problemfritt. Slutt å lag hysteri, de er ikke porselensdukker som ikke tåler lys og lyd. Nei, man drar rett og slett ikke en 3 dager gammel baby på lekeland eller noe. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 1. april 2023 #1350 Del Skrevet 1. april 2023 Bibbi_ skrev (8 minutter siden): Nei, man drar rett og slett ikke en 3 dager gammel baby på lekeland eller noe. Ja det er fælt vettu. Tenk å la en baby sove i vogna si på lekeland a. Helt utrolig du. Kan vedde på at babyen ikke gløtta på øye en enest gang å ikke hadde en fjernest aning om at den var på lekeland. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. april 2023 #1351 Del Skrevet 1. april 2023 Mio-lio skrev (27 minutter siden): Ja det er fælt vettu. Tenk å la en baby sove i vogna si på lekeland a. Helt utrolig du. Kan vedde på at babyen ikke gløtta på øye en enest gang å ikke hadde en fjernest aning om at den var på lekeland. Altså, så lenge baby ikke er våken, har øynene åpne eller vet hvor den er så vil den ikke kunne bli smittet? Disse bakteriene og virusene begynner å bli himla smarte må jeg si. Skremmende. I tilfelle du faktisk ikke skjønte poenget. Lekeland er ei smittebombe tilsvarende barnehager og man må forvente å bli utsatt for risiko når en drar dit. Noe som er totalt unødvendig risiko for en nyfødt baby. SPESIELT når de av samme årsak har tatt eldstemann ut av barnehagen pga sykdom. Logikken er totalt fraværende. Skremmende, og litt morsomt, å se. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 1. april 2023 #1352 Del Skrevet 1. april 2023 Snublefot62 skrev (28 minutter siden): Altså, så lenge baby ikke er våken, har øynene åpne eller vet hvor den er så vil den ikke kunne bli smittet? Disse bakteriene og virusene begynner å bli himla smarte må jeg si. Skremmende. I tilfelle du faktisk ikke skjønte poenget. Lekeland er ei smittebombe tilsvarende barnehager og man må forvente å bli utsatt for risiko når en drar dit. Noe som er totalt unødvendig risiko for en nyfødt baby. SPESIELT når de av samme årsak har tatt eldstemann ut av barnehagen pga sykdom. Logikken er totalt fraværende. Skremmende, og litt morsomt, å se. At logikken for å ta ut eldste fra bhg pga smitte for å så dra på lekeland er bak mål har jeg ikke sakt noe på. Men nei en baby blir ikke smitta av å ligge i vogna. Den tar ikke på ting å blir heller ikke utsatt for dråpesmitte så lenge ikke mor lar folk henge med hue inni vogna. Skal mye til at baby blir utsatt for smitte. Å regner med mor, far og søster vasker seg på henda når de drar derifra å før eventuelt amming ol når de er der. Eneste anbefalingen man får når der kommer til nyfødte å smitte er å ikke la syke holde eller komme på besøk. Ingen som sier at du må holde deg hjemme i 6 uker så lenge mor er i form til å komme seg ut. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 1. april 2023 #1353 Del Skrevet 1. april 2023 Mio-lio skrev (46 minutter siden): At logikken for å ta ut eldste fra bhg pga smitte for å så dra på lekeland er bak mål har jeg ikke sakt noe på. Men nei en baby blir ikke smitta av å ligge i vogna. Den tar ikke på ting å blir heller ikke utsatt for dråpesmitte så lenge ikke mor lar folk henge med hue inni vogna. Skal mye til at baby blir utsatt for smitte. Å regner med mor, far og søster vasker seg på henda når de drar derifra å før eventuelt amming ol når de er der. Eneste anbefalingen man får når der kommer til nyfødte å smitte er å ikke la syke holde eller komme på besøk. Ingen som sier at du må holde deg hjemme i 6 uker så lenge mor er i form til å komme seg ut. Jeg sa ikke at baby garantert blir smittet men at eksponeringen er reell og risikoen øker. En unødvendig risiko. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. april 2023 #1354 Del Skrevet 1. april 2023 Mio-lio skrev (4 timer siden): Den sprøyta du snakker om får alle. Har i hvertfall jeg fått alle 4 gangene rett etter jeg har fått ungen på bryste. Å hva praksisen er for hva som blir gjort når livmora ikke roer seg vet jeg ikke, å ikke du heller. Du har bare googla. Så ikke beskyld folk for løgn med mindre du var inne på den fødestua. Det ble evig styr om at SE var satt igang også pga hun hadde veneflon på hånda. Det hadde folk Googla seg til at man ikke fikk med mindre de ble satt igang eller det var komplikasjoner, å det er feil. 4 ganger har jeg født helt problemfritt å ikke vært noe risikopasient. Alltid fått veneflon å fått forklart at det er fordi de ønsker å ha den tilgjengelig i tilfelle den skulle trenges. Så selv om Google sier noe annet er ikke det fasit. Hvis du gidder å lese så ser du at jeg har linket til hva som er medisinsk prosedyre når livmor ikke trekker seg sammen, noe jeg visste også uten link, men siden forumreglene sier at man skal dokumentere påstandene siden så la jeg ved dokumentasjon/link. Tilstanden Benedicte beskriver kalles uterusantoni. Helt greit at du ikke har kunnskap om akkurat dette, men du behøver ikke påstå at andre ikke har det. Jeg har ikke «googlet meg ihjel», jeg har funnet linker for å bekrefte svarene mine for å unngå at der blir slettet som spekulasjoner. https://veientilhelse.no/uterusatoni-hvorfor-det-oppstar-og-hvordan-man-behandler-det/ 8 leger ville ALDRI stått i TO timer og bokset løs på magen og inni vagina. Det skrider mot all medisinsk etikk, og noe som bare ikke skjer. Som sagt; trekker ikke livmor seg sammen så er et av tiltakene å trykke en neve i mellomgulvet og nedover samtidig som man dytter en neve oppi vagina (credé-manøveren)+sprøyte med oksytocin. Hvis det ikke hjelper så er det kirurgi neste. I ytterste konsekvens så må man fjerne livmor https://blog.nursing.com/crede-maneuver Mulig du har fått oksytocin etter alle dine fire fødsler, men der er ikke fast prosedyre at alle får ei sprøyte med det. https://sml.snl.no/oksytocin Dette er forøvrig en tråd om BH og ikke Sara Emilie, så å dra inn hennes fødsel er lite konstruktivt. Men siden du nevner det så er det helt vanlig å legge inn ei veneflon i forkant sånn at man har en kjapp tilgjengelig vene hvis noe skulle oppstå under eller etter fødsel, for å unngå å bruke tid på å sette veneflon i en evt krisesituasjon. Veneflon kan også bli vanskelig å sette hvis pasienten blir dehydrert eller det oppstår blodtap pga da trekker årene seg sammen. Og da er det greit at det allerede er en tilgjengelig inngangsport for væske og medikamenter der klar til bruk. Drøyer fødselen ut så kan det være så enkelt at den fødende får behov for tilførsel av væske; via veneflon. Tror du virkelig på at 8 leger står i to timer og bokser løs på magen og oppi vagina på ei kvinne som akkurat har født? Der går faktisk under kategorien vold, og sist jeg sjekket så var vold forbudt her i landet. Dette skrider mot all yrkesetikk til helsepersonell. 8 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lily Of the Valley Skrevet 1. april 2023 #1355 Del Skrevet 1. april 2023 skruf skrev (6 minutter siden): Hvis du gidder å lese så ser du at jeg har linket til hva som er medisinsk prosedyre når livmor ikke trekker seg sammen, noe jeg visste også uten link, men siden forumreglene sier at man skal dokumentere påstandene siden så la jeg ved dokumentasjon/link. Tilstanden Benedicte beskriver kalles uterusantoni. Helt greit at du ikke har kunnskap om akkurat dette, men du behøver ikke påstå at andre ikke har det. Jeg har ikke «googlet meg ihjel», jeg har funnet linker for å bekrefte svarene mine for å unngå at der blir slettet som spekulasjoner. https://veientilhelse.no/uterusatoni-hvorfor-det-oppstar-og-hvordan-man-behandler-det/ 8 leger ville ALDRI stått i TO timer og bokset løs på magen og inni vagina. Det skrider mot all medisinsk etikk, og noe som bare ikke skjer. Som sagt; trekker ikke livmor seg sammen så er et av tiltakene å trykke en neve i mellomgulvet og nedover samtidig som man dytter en neve oppi vagina (credé-manøveren)+sprøyte med oksytocin. Hvis det ikke hjelper så er det kirurgi neste. I ytterste konsekvens så må man fjerne livmor https://blog.nursing.com/crede-maneuver Mulig du har fått oksytocin etter alle dine fire fødsler, men der er ikke fast prosedyre at alle får ei sprøyte med det. https://sml.snl.no/oksytocin Dette er forøvrig en tråd om BH og ikke Sara Emilie, så å dra inn hennes fødsel er lite konstruktivt. Men siden du nevner det så er det helt vanlig å legge inn ei veneflon i forkant sånn at man har en kjapp tilgjengelig vene hvis noe skulle oppstå under eller etter fødsel, for å unngå å bruke tid på å sette veneflon i en evt krisesituasjon. Veneflon kan også bli vanskelig å sette hvis pasienten blir dehydrert eller det oppstår blodtap pga da trekker årene seg sammen. Og da er det greit at det allerede er en tilgjengelig inngangsport for væske og medikamenter der klar til bruk. Drøyer fødselen ut så kan det være så enkelt at den fødende får behov for tilførsel av væske; via veneflon. Tror du virkelig på at 8 leger står i to timer og bokser løs på magen og oppi vagina på ei kvinne som akkurat har født? Der går faktisk under kategorien vold, og sist jeg sjekket så var vold forbudt her i landet. Dette skrider mot all yrkesetikk til helsepersonell. Jeg har heldigvis sluppet den prosedyren der, men det er mulig jeg også ville kalt det «boksing» dersom noen trykket en neve i mellomgulvet samtidig som man dytter en neve opp i vagina rett etter en fødsel, for det høres helt grusomt ut 😱 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 1. april 2023 #1356 Del Skrevet 1. april 2023 (endret) Mio-lio skrev (4 timer siden): Ja det er fælt vettu. Tenk å la en baby sove i vogna si på lekeland a. Helt utrolig du. Kan vedde på at babyen ikke gløtta på øye en enest gang å ikke hadde en fjernest aning om at den var på lekeland. Hva om babyen trenger og ammes? Jeg finnes ikke hysterisk altså og har to barn men jeg hadde ikke dratt på Lekeland eller kjøpesenter dagen etter fødselen.. å det rimer jo ikke at de tar ut eldste fra barnehagen for at hun ikke skulle bli smittet men de drar på to andre steder hvor alt av slike bakterier/virus florerer Endret 1. april 2023 av elskersommer 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 1. april 2023 #1357 Del Skrevet 1. april 2023 (endret) skruf skrev (20 minutter siden): Hvis du gidder å lese så ser du at jeg har linket til hva som er medisinsk prosedyre når livmor ikke trekker seg sammen, noe jeg visste også uten link, men siden forumreglene sier at man skal dokumentere påstandene siden så la jeg ved dokumentasjon/link. Tilstanden Benedicte beskriver kalles uterusantoni. Helt greit at du ikke har kunnskap om akkurat dette, men du behøver ikke påstå at andre ikke har det. Jeg har ikke «googlet meg ihjel», jeg har funnet linker for å bekrefte svarene mine for å unngå at der blir slettet som spekulasjoner. https://veientilhelse.no/uterusatoni-hvorfor-det-oppstar-og-hvordan-man-behandler-det/ 8 leger ville ALDRI stått i TO timer og bokset løs på magen og inni vagina. Det skrider mot all medisinsk etikk, og noe som bare ikke skjer. Som sagt; trekker ikke livmor seg sammen så er et av tiltakene å trykke en neve i mellomgulvet og nedover samtidig som man dytter en neve oppi vagina (credé-manøveren)+sprøyte med oksytocin. Hvis det ikke hjelper så er det kirurgi neste. I ytterste konsekvens så må man fjerne livmor https://blog.nursing.com/crede-maneuver Mulig du har fått oksytocin etter alle dine fire fødsler, men der er ikke fast prosedyre at alle får ei sprøyte med det. https://sml.snl.no/oksytocin Dette er forøvrig en tråd om BH og ikke Sara Emilie, så å dra inn hennes fødsel er lite konstruktivt. Men siden du nevner det så er det helt vanlig å legge inn ei veneflon i forkant sånn at man har en kjapp tilgjengelig vene hvis noe skulle oppstå under eller etter fødsel, for å unngå å bruke tid på å sette veneflon i en evt krisesituasjon. Veneflon kan også bli vanskelig å sette hvis pasienten blir dehydrert eller det oppstår blodtap pga da trekker årene seg sammen. Og da er det greit at det allerede er en tilgjengelig inngangsport for væske og medikamenter der klar til bruk. Drøyer fødselen ut så kan det være så enkelt at den fødende får behov for tilførsel av væske; via veneflon. Tror du virkelig på at 8 leger står i to timer og bokser løs på magen og oppi vagina på ei kvinne som akkurat har født? Der går faktisk under kategorien vold, og sist jeg sjekket så var vold forbudt her i landet. Dette skrider mot all yrkesetikk til helsepersonell. At du viser til linker med prosedyre betyr ikke at det ALTID gjøres på den måten. Å jo den sprøyta i låret for å få livmora til å trekke seg sammen fortere/blø mindre får alle som føder, i hverfall på Drammen sykehus. SE tok jeg opp for å vise til ett eksempel på at praksisen ikke er lik på alle sykehus eller slavisk som det står på Google. Å nei jeg tror ikke det sto 8 leger å boksa på hun, å jeg tipper dette er sakt med overdrivelse og humor. Jeg har ikke fått med meg at hun har sakt dette. Men at de har vært flere der inne å hold på i 2 timer er ikke utenkelig. Å at hun har opplevd det som 8 mennesker som bokser er heller ikke utenkelig når man alt et rimelig kjørt. Endret 1. april 2023 av Mio-lio Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mio-lio Skrevet 1. april 2023 #1358 Del Skrevet 1. april 2023 elskersommer skrev (7 minutter siden): Hva om babyen trenger og ammes? Jeg finnes ikke hysterisk altså og har to barn men jeg hadde ikke dratt på Lekeland eller kjøpesenter dagen etter fødselen.. å det rimer jo ikke at de tar ut eldste fra barnehagen for at hun ikke skulle bli smittet men de drar på to andre steder hvor alt av slike bakterier/virus florerer Da hadde jeg satt meg i bilen eller ett sted det ikke var folk. Enig at det ikke var spesielt logisk å ta ut av bhg pga smitte for så å dra på lekeland. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandarina30 Skrevet 1. april 2023 #1359 Del Skrevet 1. april 2023 Ser ikke poenget i å holde eldste barnet hjemme fra barnehagen fordi det er sykdom der, for å så dra på kjøpesenter og lekeland som inneholder like stor risiko for smitte .. Jeg ser flere her nevner de har opp til flere barn og aldri har fått beskjed om å holde seg vekke fra kjøpesenter de første ukene .. Da kan det godt være dere har født barn utenfor RS sesongen, men faktisk er det en anbefaling som gis. Kan nevnes at RS aldri var ett tema da de to eldste mine ble født, men når siste kom pratet de mye om det .. Så tydelig at ting endrer seg med tiden. Og alle er født i sesong for viruset, men ingen RS sesonger er like, noen år er mye verre enn andre. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bibbi_ Skrevet 1. april 2023 #1360 Del Skrevet 1. april 2023 Mio-lio skrev (2 timer siden): At du viser til linker med prosedyre betyr ikke at det ALTID gjøres på den måten. Å jo den sprøyta i låret for å få livmora til å trekke seg sammen fortere/blø mindre får alle som føder, i hverfall på Drammen sykehus. SE tok jeg opp for å vise til ett eksempel på at praksisen ikke er lik på alle sykehus eller slavisk som det står på Google. Å nei jeg tror ikke det sto 8 leger å boksa på hun, å jeg tipper dette er sakt med overdrivelse og humor. Jeg har ikke fått med meg at hun har sakt dette. Men at de har vært flere der inne å hold på i 2 timer er ikke utenkelig. Å at hun har opplevd det som 8 mennesker som bokser er heller ikke utenkelig når man alt et rimelig kjørt. Har opplevd det som 8 mennesker? Regner med man klarer å telle. Så Benedicte mener det stod 4 å bokset henne i magen, og 4 trykka nevene opp i vagina da eller? Overdrivelse lenge leve Benedicte. Rimelig kjørt? Hadde hun ikke en drømmefødsel hun lo seg igjennom? Høres ikke ut som noe man blir utkjørt av. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå