Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Gjest Sunfl0wer
elskersommer skrev (6 minutter siden):

Så da får barnet to halvfulle foreldre fremfor at en er klinkende edru i tilfelle noe skjer

Får så vondt i meg av det barnet. Synd hun skal bli så eksponert av alkohol. Klassisk ferie fyll på familie ferier som man leser om hvert år rundt sommer og juletider. Tragisk at alkohol virker å ha stort fokus og det skal ikke mye alkohol til før unger merker forskjell på de voksne. 1 glass øl eller vin til maten er så klart greit,men dagsfylla for så å ta seg av ungen etterpå er ikke ok! Fornuftige folk får barnevakt til dagen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn gjør vi det når vi ikke har barnevakt… Jeg forstår behovet for å forsvare seg selv, men det ville virket mye mer tillitsvekkende å legge seg flat og si at man gjorde en feil her for noen dager siden. Da viser man jo at man faktisk forstår at når man har barn så kommer deres behov først. Det de driver med nå viser det motsatte. Bare et velment råd: Fortell det som det var/skjedde, alt annet vil bli gjennomskuet og folk vil begynne å stille spørsmål om de virkelig forstår at det de gjorde ikke var bra ifht en 3 åring sin sikkerhet. De som jobber med barn og familier gjennomskuer dette hvis bortforklaringene opprettholdes. Legg dere flate og saken vil være mye fortere ute av verden (hvis man forstår at man har gjort noe galt selvfølgelig…) 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay

Folk på Jodel og kg reagerer faktisk NORMALT i dette tilfellet, på en helt unormal situasjon. Et lite barn er etterlatt alene, potensielt i fare. Man bli forferdet, og gir uttrykk for det.

Influenseren på sin side tolker (ikke overraskende) dette som hat og misunnelse. Folk som er misfornøyd med eget liv. Det er samfunnets avskum som reagerer. Disse er ikke til å stole på. De er kjipe mennesker. 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (Akkurat nå):

Folk på Jodel og kg reagerer faktisk NORMALT i dette tilfellet, på en helt unormal situasjon. Et lite barn er etterlatt alene, potensielt i fare. Man bli forferdet, og gir uttrykk for det.

Influenseren på sin side tolker (ikke overraskende) dette som hat og misunnelse. Folk som er misfornøyd med eget liv. Det er samfunnets avskum som reagerer. Disse er ikke til å stole på. De er kjipe mennesker. 😆

Reaksjonen hennes er nettopp som forventet - alle andre tar feil,er "verdens avskum", "vrir på sannheten" når de siterer hennes egne utsagn/reposter hennes poster osv.

Alt annet enn å innse at alle valgene deres ikke er så veldig gjennomtenkt.

Fuck alle som tar barns rettigheter og sikkerhet seriøst.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunettebar

Synes det er så trist å se at alkohol er så viktig for enkelte.. Når man er på ferie med barn så må man kunne sette seg selv litt til side. Greit med litt alkohol noen dager, men hvorfor dra barnet med på festeferie?…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Birdo
Ble postet på nytt mange timer etter første🤔
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok at de er på båtferie og ikke sydenferie, men jeg får en mere og mere uggen følelse rundt oppveketvilkårene og ferieminnene som disse foreldrene skaper for barnet sitt, og en artikkel jeg leste i Dagbladet som jeg ikke klarer å glemme

https://www.dagbladet.no/nyheter/meld-fra-om-fulle-foreldre/67730086

Enkelte er rett og slett ikke modne nok til å få barn. Jeg mener ikke at man skal utslette seg selv som menneske når man blir mamma/pappa, men i den korte tiden barna er avhengige av deg så er det snakk om å sette seg selv litt på siden og barna og deres behov i fokus en stakket stund. 

Dette er de viktige årene da barna blir formet og lista for barnas eget voksenliv blir lagt, der barndomsminner, verdier og fremtidige egne valg og avgjørelser blir lagt. Selv om 18/19 år høres lenge ut, så er det faktisk ikke det. Vipps så har barna flyttet ut og man sitter der enten alene eller fortsatt gift (og kanskje med en hund eller en katt) og huset er tomt og stille. Og man står fri til å gjøre hva man vil

Yngste her flytter ut om 1 år. Storesøster flyttet for 5 år siden. Husket da de var små så var det titt og ofte jeg var lei og sliten og gledet meg til de ble eldre. Men, årene gikk så altfor fort, og nå kjenner jeg på  at jeg gruer meg til sistemann flytter ut.

• Liker 17
  • Hjerte 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 minutter siden):

Greit nok at de er på båtferie og ikke sydenferie, men jeg får en mere og mere uggen følelse rundt oppveketvilkårene og ferieminnene som disse foreldrene skaper for barnet sitt, og en artikkel jeg leste i Dagbladet som jeg ikke klarer å glemme

https://www.dagbladet.no/nyheter/meld-fra-om-fulle-foreldre/67730086

Enkelte er rett og slett ikke modne nok til å få barn. Jeg mener ikke at man skal utslette seg selv som menneske når man blir mamma/pappa, men i den korte tiden barna er avhengige av deg så er det snakk om å sette seg selv litt på siden og barna og deres behov i fokus en stakket stund. 

Dette er de viktige årene da barna blir formet og lista for barnas eget voksenliv blir lagt, der barndomsminner, verdier og fremtidige egne valg og avgjørelser blir lagt. Selv om 18/19 år høres lenge ut, så er det faktisk ikke det. Vipps så har barna flyttet ut og man sitter der enten alene eller fortsatt gift (og kanskje med en hund eller en katt) og huset er tomt og stille. Og man står fri til å gjøre hva man vil

Yngste her flytter ut om 1 år. Storesøster flyttet for 5 år siden. Husket da de var små så var det titt og ofte jeg var lei og sliten og gledet meg til de ble eldre. Men, årene gikk så altfor fort, og nå kjenner jeg på  at jeg gruer meg til sistemann flytter ut.

Hun er jo så på at "ingenting skal endres selv om man får barn!".

Noe som reelt sett ikke funker,for livet er ikke det samme etter barn,som før.

Man må sette egne ønsker og behov til side nok til at man først og fremst møter barnets behov.

Å oppriktig tro man er en god forelder når barnet som ikke engang er i skolealder kommer som andremann på prioritetslisten er bare trist..

Seg selv,fyll og egne interesser alltid i førsterekke..

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig opp denne artikkelen her nå.. https://www.klikk.no/foreldre/kommentarer/for-hoy-alkoholbruk-i-ferien-kan-vaere-skremmende-og-utrygt-for-barn-7178484?fbclid=IwAR09rmmgjpVxGx-nND0wvUQILSfNerdwFmXBtLm5_5hZR1EUuV8-T1BNm98

"Foreldrene til bestevenninnen min eide en lekker båt med flybridge og flere soverom. I ferien reiste de langs svenskekysten og nøt båtlivet der. Full av forventning skulle jeg endelig få være med!

Da foreldrene mine spurte meg om hvordan jeg hadde hatt det på tur, svarte jeg at jeg aldri ville på båttur igjen. For mens foreldrene drakk øl og vin om bord på kveldstid gikk søstrene på 12 og 15 år og jeg alene inne på land. Vi syntes ikke det var gøy å være sammen med de voksne i båten. De voksne drakk alkohol hver dag, og det ble lite koselig for oss ungene."

huff :/

• Liker 19
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkelser og persondebatt.

Måne, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet. Om man hadde kjørt bil og parkert den på en parkeringsplass tilsvarende nær konserten på kvelden. Med et sovende barn stroppet fast i setet sitt i en låst bil. Med babycall og tilsyn hvert 15 min. (Og kanskje, kanskje ikke en løslig avtale med andre i området, om å følge meg) 

Er det til å sammenligne? Hva hadde folk sagt da? 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anquor skrev (1 time siden):

Av nysgjerrighet. Om man hadde kjørt bil og parkert den på en parkeringsplass tilsvarende nær konserten på kvelden. Med et sovende barn stroppet fast i setet sitt i en låst bil. Med babycall og tilsyn hvert 15 min. (Og kanskje, kanskje ikke en løslig avtale med andre i området, om å følge meg) 

Er det til å sammenligne? Hva hadde folk sagt da? 

For å sitere BH - "Alt går!"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumrikk1 skrev (1 time siden):

Veldig behov for å forsvare seg og vise at hun er i båten i dag. Mon tro hvorfor..

Rart det der..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (17 timer siden):

Usikker på om det var en voksen eller et barn som veltet den. Men det B har sagt er i hvertfall at hun har vært veldig obs på at det aldri skulle være fare for brannskader, derfor ble det ikke tilberedt varm mat i båten deres. De skulle ha reker til mat, og hun var overbevist om at det ikke fantes noen farer ombord i båten mens barnet vandret rundt der. Men så hadde visst en venninne fra nabobåten tatt med seg en kasserolle med nykokt vann over uten at hun hadde fått det med seg. 

Om dette stemmer med virkeligheten vet jeg ikke, men det er det hun har forklart tidligere. Og hun ville ikke gå nærmere inn på detaljene for å beskytte personen som hadde ansvaret for kasserollen.

Ja, hun skrev et innlegg hvor hun la skylden på ei venninne. Husker ikke hvordan hun formulerte det, men det var anklagende.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne her sammensuringen av ferie, unger og alkohol er virkelig smertefullt å se på. Det finnes ikke greit, ikke en plass! Og unnskyldningene og anklagene mot de som gir beskjed er også over alle støvleskaft. Hun sier hun blokkerer fordi ingen hadde godtatt at noen kom inn på ens arbeidsplass og kritiserte og SoMe er hennes arbeidsplass. Vel, jo. Det er sånn det fungerer i den virkelige verden. Hadde jeg drukket sammen med pasientene mine, åpenbart eller ikke, kan jeg love deg at jeg hadde blitt lynsja (med rette) PÅ jobb. Jeg blir nesten tom for ord, dette er noe av det verste jeg har sett. 

• Liker 40
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibbi_ skrev (11 minutter siden):

Blokkerer hun alle som kommer med kritikk?

Jepp. Har også brukt filter-funksjonen til IG hvorpå kommentarer med utvalgte ord blokkeres uten at hun (å alle andre..)trenger å se de.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

neon_sun skrev (2 timer siden):

Denne her sammensuringen av ferie, unger og alkohol er virkelig smertefullt å se på. Det finnes ikke greit, ikke en plass! Og unnskyldningene og anklagene mot de som gir beskjed er også over alle støvleskaft. Hun sier hun blokkerer fordi ingen hadde godtatt at noen kom inn på ens arbeidsplass og kritiserte og SoMe er hennes arbeidsplass. Vel, jo. Det er sånn det fungerer i den virkelige verden. Hadde jeg drukket sammen med pasientene mine, åpenbart eller ikke, kan jeg love deg at jeg hadde blitt lynsja (med rette) PÅ jobb. Jeg blir nesten tom for ord, dette er noe av det verste jeg har sett. 

Folk her inne på Kvinneguiden har satt spørsmålstegn ved CBE og mann fordi de drikker alkohol. Men de har nå ikke med seg barna på dette voldsomme party livet som Benedicte driver med. Det er jo sykt og se og kan da. Ikke være bra for barnet om dette skjer til stadighet gjennom hele sommeren

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...