elskersommer Skrevet 26. juli 2022 #341 Skrevet 26. juli 2022 J.. skrev (12 timer siden): Godt poeng,de har også stor båt hvor det heller ikke er påbudt å ha på vest. Men så må vel ikke alt være påbudt for at man skal gjøre det heller,skulle man tro. Man kommer langt med sunn fornuft og tenke at små barn er raske.. små barn kan fort gjøre en liten ting som kan få fatale følger. De vestene man får til barn nå i dag er ikke som da jeg var barn på 70 tallet. Da var de store og klumpete og ikke gode og ha på men vi måtte uansett ha det når vi var ute i en liten robåt. Hvor farten var 1 km. I dag er det enorme krefter i båtene. Å denne mannen til Benedicte må være utdannet kaptein,styrmann, Los av 1 klasse. Det hjelper så lite når ikke han skjønner at små barn bør ha vest når de er ute på båten. Han av alle med en av overnevnte yrker burde skjønne dette. 21
elskersommer Skrevet 26. juli 2022 #342 Skrevet 26. juli 2022 Flettfrid skrev (21 minutter siden): I dag har frøkena på redningsvest! Når hun er med å lufter hunden på land 😆 🤣😂🤣😂 Uff.. ikke meningen og le altså. Men er det ikke noe sunn fornuft i disse som er influencere? 6 1
J.. Skrevet 26. juli 2022 #343 Skrevet 26. juli 2022 elskersommer skrev (47 minutter siden): Man kommer langt med sunn fornuft og tenke at små barn er raske.. små barn kan fort gjøre en liten ting som kan få fatale følger. Nettopp derfor jeg viser til ulykken de allerede har hatt. Når slike ting skjer blir gjerne foreldrene ekstra påpasselige i ettertid,ikke ekstra slappe ift sikkerhet. 5
Andrea59 Skrevet 26. juli 2022 #344 Skrevet 26. juli 2022 22 minutter siden, J.. said: Nettopp derfor jeg viser til ulykken de allerede har hatt. Når slike ting skjer blir gjerne foreldrene ekstra påpasselige i ettertid,ikke ekstra slappe ift sikkerhet. Mener hun har referert til ulykken som «umulig å forhindre» eller noe sånt et sted (orker ikke bla meg igjennom) - hvordan skjedde det - eller det er kanskje ikke delt info om akkurat det?
J.. Skrevet 26. juli 2022 #345 Skrevet 26. juli 2022 Andrea59 skrev (Akkurat nå): Mener hun har referert til ulykken som «umulig å forhindre» eller noe sånt et sted (orker ikke bla meg igjennom) - hvordan skjedde det - eller det er kanskje ikke delt info om akkurat det? Det var 2 barn inne i lugaren hvorpå barn1 veltet en kjele kokt pastavann over barn2. Det er alltid lett å være etterpåklok,men barna burde ikke holde på rundt komfyren alene/uten tilsyn,så slik sett kunne det faktisk vært unngått. Generelt tips - snu alle kjeler med håndtaket INN og vekk fra deg selv hvis man må gjøre andre ting eller gå fra komfyren når man lager mat. Kjekt tips for alle både med og uten barn. 5 2
Andrea59 Skrevet 26. juli 2022 #346 Skrevet 26. juli 2022 26 minutter siden, J.. said: Det var 2 barn inne i lugaren hvorpå barn1 veltet en kjele kokt pastavann over barn2. Det er alltid lett å være etterpåklok,men barna burde ikke holde på rundt komfyren alene/uten tilsyn,så slik sett kunne det faktisk vært unngått. Generelt tips - snu alle kjeler med håndtaket INN og vekk fra deg selv hvis man må gjøre andre ting eller gå fra komfyren når man lager mat. Kjekt tips for alle både med og uten barn. Oj, ja - det høres veldig ut som det kunne vært unngått. Huff, en kjele vann, litt mer enn en skvulp fra en kaffekopp. Jeg har alltid vært sykt forsiktig med varme ting og småbarn, bærer aldri over/i nærheten, heller ikke en kaffekopp. For meg er sånn «vanskelig å forhindre»: hvis et uforvarende uhell (løpende hund, lekende barn) skulle ramle plutselig inn i meg akkurat når jeg bære noe varmt…og en annen da tilfeldigvis skulle komme inn i spruten. 4
J.. Skrevet 26. juli 2022 #347 Skrevet 26. juli 2022 Andrea59 skrev (8 minutter siden): Oj, ja - det høres veldig ut som det kunne vært unngått. Huff, en kjele vann, litt mer enn en skvulp fra en kaffekopp. Jeg har alltid vært sykt forsiktig med varme ting og småbarn, bærer aldri over/i nærheten, heller ikke en kaffekopp. For meg er sånn «vanskelig å forhindre»: hvis et uforvarende uhell (løpende hund, lekende barn) skulle ramle plutselig inn i meg akkurat når jeg bære noe varmt…og en annen da tilfeldigvis skulle komme inn i spruten. Jepp.. 1
elskersommer Skrevet 26. juli 2022 #348 Skrevet 26. juli 2022 J.. skrev (1 time siden): Det var 2 barn inne i lugaren hvorpå barn1 veltet en kjele kokt pastavann over barn2. Det er alltid lett å være etterpåklok,men barna burde ikke holde på rundt komfyren alene/uten tilsyn,så slik sett kunne det faktisk vært unngått. Generelt tips - snu alle kjeler med håndtaket INN og vekk fra deg selv hvis man må gjøre andre ting eller gå fra komfyren når man lager mat. Kjekt tips for alle både med og uten barn. Uhell med barn kan skje alle.. har selv ei datter som brant seg stygt på fingrene som liten fordi jeg var uoppmerksom og dum. Følte meg som verdens Værste mamma men som legen sa " dette kan skje alle" Men det må jo kunne gå ann og gjøre noe så enkelt som og ha på vest for og kunne unngå drukning. Å en annen ting kjære Benedicte med mann som forøvrig er kaptein/styrmann av 1 klasse.. ikke lås døra til båten om dere lar barnet sove der alene om kveld/natt. Hva om det blir brann inne i båten.. jeg skjønner ikke hvordan foreldre kan gjøre noe slikt 7
J.. Skrevet 26. juli 2022 #349 Skrevet 26. juli 2022 elskersommer skrev (7 minutter siden): Uhell med barn kan skje alle.. har selv ei datter som brant seg stygt på fingrene som liten fordi jeg var uoppmerksom og dum. Følte meg som verdens Værste mamma men som legen sa " dette kan skje alle" Men det må jo kunne gå ann og gjøre noe så enkelt som og ha på vest for og kunne unngå drukning. Å en annen ting kjære Benedicte med mann som forøvrig er kaptein/styrmann av 1 klasse.. ikke lås døra til båten om dere lar barnet sove der alene om kveld/natt. Hva om det blir brann inne i båten.. jeg skjønner ikke hvordan foreldre kan gjøre noe slikt Ja er jo nettopp det jeg sier. Ulykken var nettopp en ulykke,ingen sier noe annet. Men de bør absolutt jobbe mer med sikkerhet der de kan,feks redningsvest (på båt,ikke café). 3
elskersommer Skrevet 26. juli 2022 #350 Skrevet 26. juli 2022 J.. skrev (9 minutter siden): Ja er jo nettopp det jeg sier. Ulykken var nettopp en ulykke,ingen sier noe annet. Men de bør absolutt jobbe mer med sikkerhet der de kan,feks redningsvest (på båt,ikke café). De har kanskje vest på hunden men ikke datter🙈🙈🙈 2
ritaen Skrevet 26. juli 2022 #351 Skrevet 26. juli 2022 J.. skrev (2 timer siden): Det var 2 barn inne i lugaren hvorpå barn1 veltet en kjele kokt pastavann over barn2. Det er alltid lett å være etterpåklok,men barna burde ikke holde på rundt komfyren alene/uten tilsyn,så slik sett kunne det faktisk vært unngått. Generelt tips - snu alle kjeler med håndtaket INN og vekk fra deg selv hvis man må gjøre andre ting eller gå fra komfyren når man lager mat. Kjekt tips for alle både med og uten barn. Var det ikke en voksen som gjorde det? Mener de hadde ett vennepar med seg også var det en voksen som mistet kjelen. 2
J.. Skrevet 26. juli 2022 #352 Skrevet 26. juli 2022 ritaen skrev (1 minutt siden): Var det ikke en voksen som gjorde det? Mener de hadde ett vennepar med seg også var det en voksen som mistet kjelen. Hun sa på LM snappen at det var ett barn. Men igjen med denne remixen av historier er det ikke godt å si. 5
richbitch Skrevet 26. juli 2022 #353 Skrevet 26. juli 2022 ritaen skrev (14 minutter siden): Var det ikke en voksen som gjorde det? Mener de hadde ett vennepar med seg også var det en voksen som mistet kjelen. Usikker på om det var en voksen eller et barn som veltet den. Men det B har sagt er i hvertfall at hun har vært veldig obs på at det aldri skulle være fare for brannskader, derfor ble det ikke tilberedt varm mat i båten deres. De skulle ha reker til mat, og hun var overbevist om at det ikke fantes noen farer ombord i båten mens barnet vandret rundt der. Men så hadde visst en venninne fra nabobåten tatt med seg en kasserolle med nykokt vann over uten at hun hadde fått det med seg. Om dette stemmer med virkeligheten vet jeg ikke, men det er det hun har forklart tidligere. Og hun ville ikke gå nærmere inn på detaljene for å beskytte personen som hadde ansvaret for kasserollen. 2
J.. Skrevet 26. juli 2022 #354 Skrevet 26. juli 2022 Mer fest og fyll idag,så håper hun skaffet en faktisk barnevakt denne gangen.. 5
elskersommer Skrevet 26. juli 2022 #355 Skrevet 26. juli 2022 J.. skrev (16 minutter siden): Mer fest og fyll idag,så håper hun skaffet en faktisk barnevakt denne gangen.. Reagerte på den snappen.. har de med barnet inn der? 4
Flettfrid Skrevet 26. juli 2022 #356 Skrevet 26. juli 2022 Det der har hun lagt ut bare for å provosere nå. Best å ikke gi dumskapen oppmerksomhet. 5
J.. Skrevet 26. juli 2022 #357 Skrevet 26. juli 2022 elskersommer skrev (19 minutter siden): Reagerte på den snappen.. har de med barnet inn der? La ut nå på at hun og barnefar har byttet på,mor får dagsfylla,far får kveldsfylla,nå er mor hjemme med barn,siden de ikke har barnevakt. Ingen fest/alkohol er liksom ikke aktuelt,tydeligvis. 13
elskersommer Skrevet 26. juli 2022 #358 Skrevet 26. juli 2022 J.. skrev (1 minutt siden): La ut nå på at hun og barnefar har byttet på,mor får dagsfylla,far får kveldsfylla,nå er mor hjemme med barn,siden de ikke har barnevakt. Ingen fest/alkohol er liksom ikke aktuelt,tydeligvis. Så da får barnet to halvfulle foreldre fremfor at en er klinkende edru i tilfelle noe skjer 27 1
J.. Skrevet 26. juli 2022 #359 Skrevet 26. juli 2022 elskersommer skrev (9 minutter siden): Så da får barnet to halvfulle foreldre fremfor at en er klinkende edru i tilfelle noe skjer Ikke sant. Knall greier. 5
Møffins Skrevet 26. juli 2022 #360 Skrevet 26. juli 2022 Fyfaen, her har hun vært på dagsfylla og sitter beruset med barnet sitt og leker?? Altså er hun HELT fjern eller? Barn merker veldig godt når voksne har drukket og er småbrisne. Ånden, toneleiet endrer seg, man virker mer happy og de får kanskje noen ekstra klemmer. Fyfaen den dama der slutter virkelig ikke å provosere! Og det verste er at hun tenker at alt dette er helt innafor? 31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå