AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #101 Skrevet 27. februar 2021 venus24 skrev (3 timer siden): Transpersoner skal alltid være stille og ta til takke med det de får fordi de kunne blitt drept hvis de bodde i en annen del av verden, altså? Gjelder det homofile også? Hva med kvinner? Religiøse minoriteter? Transpersoner har høyere statistisk sannsynlighet for å være deprimerte, ta livet sitt, ha traumer og ha opplevd vold og seksuelle overgrep enn den øvrige befolkningen, så jeg er ganske sikker på at de fleste transkvinner gladelig ville byttet bort alt dette mot å få menssmertene dine. Transer = opplevd vold og overgrep og mer. Derfor tar de livet sitt. Men ikke mer enn flertallet av selvmorderne som er menn. Vært sånn siden vi begge var små. Så hvorfor skal transerne gå foran de andre mennene som ønsker seg barn? Anonymkode: 607d0...3d4 1
Hannah80 Skrevet 27. februar 2021 #102 Skrevet 27. februar 2021 Voyager skrev (3 minutter siden): Du kunne også adoptert. Hvorfor valgte du ikke det istedet? Enklere å få donert sæd. Og så vet du vel selv, at det ikke akkurat er flust med land som ønsker å adoptere vekk barn til homofile. 2
venus24 Skrevet 27. februar 2021 #103 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Transer = opplevd vold og overgrep og mer. Derfor tar de livet sitt. Men ikke mer enn flertallet av selvmorderne som er menn. Vært sånn siden vi begge var små. Så hvorfor skal transerne gå foran de andre mennene som ønsker seg barn? Anonymkode: 607d0...3d4 Det heter ikke "transer", det heter transpersoner. Transkvinner er forøvrig ikke menn, de er kvinner. Kan ikke se at jeg har laget en rangeringsliste over hvem som skal få barn først noe sted. Forskjellen her er vel at de fleste friske (cis)menn har mulighet til å få barn naturlig uten hjelp, noe mange transkvinner ikke har.
Voyager Skrevet 27. februar 2021 #104 Skrevet 27. februar 2021 Hannah80 skrev (2 minutter siden): Enklere å få donert sæd. Og så vet du vel selv, at det ikke akkurat er flust med land som ønsker å adoptere vekk barn til homofile. Men det er det som er så rart for meg! Ikke så lett for deg å få et barn, men fortsatt imot at andre skal få? Det er bare så vanskelig å forstå argumentet. Mange land vil ikke at homofile skal får barn. Mange land ønsker ikke at transer skal få barn.... Ser du virkelig ikke sammenligningen? Du kan ikke være så navlebeskuende?
Voyager Skrevet 27. februar 2021 #105 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Transer = opplevd vold og overgrep og mer. Derfor tar de livet sitt. Men ikke mer enn flertallet av selvmorderne som er menn. Vært sånn siden vi begge var små. Så hvorfor skal transerne gå foran de andre mennene som ønsker seg barn? Anonymkode: 607d0...3d4 Huh? Hvordan går transer foran menn som vil ha barn???
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #106 Skrevet 27. februar 2021 jeg føler med transene, dette bør forskes mer på. mange ekte damer vil jo ikke ha barn heller, så om menn kan få barn er jo det absolutt en positiv trend Anonymkode: 16aef...585
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #107 Skrevet 27. februar 2021 venus24 skrev (23 minutter siden): Etnisk norske, lol. Kan du ikke i det minste være ærlig og kalle en spade for en spade? Det du mener er ikke "etnisk norske" men "hvite". Hvilket klasseskille refererer du til? Du har jo selv delt inn folk i "etnisk norske" og "alle andre", men skjønner at det kan være vanskelig å se kilen i ditt eget øye. Man kan ikke se på et barn hvorvidt det er "unaturlig" laget. Naturlig utvelgelse, ja. Går ut fra at det betyr du mener vi ikke skal legge til rette for at personer med funksjonsnedsettelse, svaksynte, døve, folk med downs etc? Høres svært sympatisk ut. Jeg tror du bør vurdere muligheten for at det faktisk er du som både er egoistisk og mangler fellesskapsfølelse. Ja så misforstod dere med en gang. JEG sier ikke at Norge trenger hvite egenfødte barn. Jeg sier at vi kan adoptere ett av de mange barna som dør mens vi skriver her. Samma for meg om det er asiatisk eller afrikansk. Men egetfødt er hauset opp. Vår nye " rettighet " Så la oss jobbe for å la menn også produsere egne barn i vår egoisme der vi lar barn dø og øke overbefolkningen. De er jo ikke våres eller vårt problem og ansvar. Egoistisk Anonymkode: 607d0...3d4 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #108 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 0.18): Har ikke vi som samfunn et ansvar for at de skal kunne føle seg som ekte kvinner? Anonymkode: d070e...425 Nei, selvfølgelig ikke. Samfunnet har ikke ansvar for at folk skal "føle seg" som noe som helst. Anonymkode: edbb1...9c5 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #109 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, selvfølgelig ikke. Samfunnet har ikke ansvar for at folk skal "føle seg" som noe som helst. Anonymkode: edbb1...9c5 Jo det er faktisk det, transer er en utsatt gruppe og trenger all støtten felleskapet kan gi dem Anonymkode: 16aef...585 1
Voyager Skrevet 27. februar 2021 #110 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, selvfølgelig ikke. Samfunnet har ikke ansvar for at folk skal "føle seg" som noe som helst. Anonymkode: edbb1...9c5 Ikke? Så mobbing etc er helt innenfor? Ingen av oss i samfunnet har jo ansvar for andres følelser. Så vi kan oppføre oss akkurat som vi vil, uansett hvem som lider for det. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #111 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo det er faktisk det, transer er en utsatt gruppe og trenger all støtten felleskapet kan gi dem Anonymkode: 16aef...585 Voyager skrev (Akkurat nå): Ikke? Så mobbing etc er helt innenfor? Ingen av oss i samfunnet har jo ansvar for andres følelser. Så vi kan oppføre oss akkurat som vi vil, uansett hvem som lider for det. Dere må lese det jeg skriver i forhold til det jeg svarer på, ikke ta det ut av sammenheng. Med "noe" så mener jeg som noe annet. Samfunnet har ikke ansvar for at transkvinner skal føle seg som kvinne. Og heller ikke for andre som vil føle seg som andre ting. Om det så er et rosa helikopter, det motsatte kjønn eller en katt. Mobbing er noe helt annet. kontekst betyr noe. Anonymkode: edbb1...9c5 4
Kenelz Skrevet 27. februar 2021 #112 Skrevet 27. februar 2021 Det angår ikke meg og derfor har jeg ikke noe i mot dette. Verdenen går videre! Forsking og vitenskap har omtrent ingen grenser så hvorfor ikke? 😉
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #113 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere må lese det jeg skriver i forhold til det jeg svarer på, ikke ta det ut av sammenheng. Med "noe" så mener jeg som noe annet. Samfunnet har ikke ansvar for at transkvinner skal føle seg som kvinne. Og heller ikke for andre som vil føle seg som andre ting. Om det så er et rosa helikopter, det motsatte kjønn eller en katt. Mobbing er noe helt annet. kontekst betyr noe. Anonymkode: edbb1...9c5 Hvorfor skal samfunnet kunne fraskrive seg ansvar for transene sin selvfølelse?, er de mindre verdt enn andre trengende grupper i norge?. Jeg tror at hvis de kan få muligheten til og få barn vil faktisk flere menn ville starte forhold å få barn med transer, noe som er positivt for alle inkludert deg og dine dårlige holdninger. Anonymkode: 16aef...585
Voyager Skrevet 27. februar 2021 #114 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dere må lese det jeg skriver i forhold til det jeg svarer på, ikke ta det ut av sammenheng. Med "noe" så mener jeg som noe annet. Samfunnet har ikke ansvar for at transkvinner skal føle seg som kvinne. Og heller ikke for andre som vil føle seg som andre ting. Om det så er et rosa helikopter, det motsatte kjønn eller en katt. Mobbing er noe helt annet. kontekst betyr noe. Anonymkode: edbb1...9c5 Samfunnet har ikke ansvar for at svarte mennesker skal føle seg verdifulle. Samfunnet har ikke ansvar for at kvinner skal føle seg verdifulle. samfunnet har ikke ansvar for at uføre skal ha penger til å leve. Samfunnet har ikke ansvar for barn som blir mishandlet av foreldre. Men det er jo veldig hyggelig om samfunnet ønsker å bry seg om de som ikke har de samme privilegiene som oss. De som sliter på forskjellige måter.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #115 Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor skal samfunnet kunne fraskrive seg ansvar for transene sin selvfølelse?, er de mindre verdt enn andre trengende grupper i norge?. Jeg tror at hvis de kan få muligheten til og få barn vil faktisk flere menn ville starte forhold å få barn med transer, noe som er positivt for alle inkludert deg og dine dårlige holdninger. Anonymkode: 16aef...585 Voyager skrev (2 minutter siden): Samfunnet har ikke ansvar for at svarte mennesker skal føle seg verdifulle. Samfunnet har ikke ansvar for at kvinner skal føle seg verdifulle. samfunnet har ikke ansvar for at uføre skal ha penger til å leve. Samfunnet har ikke ansvar for barn som blir mishandlet av foreldre. Men det er jo veldig hyggelig om samfunnet ønsker å bry seg om de som ikke har de samme privilegiene som oss. De som sliter på forskjellige måter. Så hvis eneste måten for meg å føle meg verdifull på er å få installert horn i pannen fordi jeg er overbevist om at jeg er en fjellgeit, så skal samfunnet sponse dette med skattepenger? Samfunnet har ikke ansvar for at noen som helst skal føle seg som kvinne, mann, katt, bil eller et juletre. Å bli mishandlet av foreldrene, rasisme, diskriminering, å ha penger til å leve for er noe helt annet. Helsevesenet er snart ribbet til margen allerede, hele velferdssamfunnet vårt er i ferd med å gå dukken. Snakk om prioriteringer. Det lyser lang vei hvem som er egoistene her. Anonymkode: edbb1...9c5 8
Gjest Niek79 Skrevet 27. februar 2021 #116 Skrevet 27. februar 2021 10 hours ago, venus24 said: Hvorfor det? Transpersoner er ikke mer farlige for barn enn andre voksne, og har like god omsorgsevne som alle andre. Vil du nekte mennesker i andre livssituasjoner som deg å få barn? Hvorfor, isåfall? På samme måte som jeg ikke vil la barn være alene sammen med andre som har behov for tung psykiatrisk behandling.
Safiye Skrevet 27. februar 2021 #117 Skrevet 27. februar 2021 Tråden er ryddet for latterliggjøring, krenkende utsagn og brukerdebatt. -Safiye, mod
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #118 Skrevet 27. februar 2021 Det er bare biologiske kvinner som kan og skal føde barn. Og NEI, dette er faktisk IKKE et krenkende utsagn! Anonymkode: 766da...2dc 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #120 Skrevet 27. februar 2021 venus24 skrev (9 timer siden): Du fremstår som mer og mer usympatisk, merker jeg. Selv ønsket du, som LHBT-person, å få hjelp til å få barn. Men å ønske at transkvinner får hjelp, om så bare i et høyst hypotetisk scenario, gjør du ikke. Snakk om å dra stigen opp etter seg. Skeive MÅ ikke være enige med hverandre i alt altså. Du skulle bare ha visst hvor mye trynefaktor og utfrysing det er i det skeive miljøet. Anonymkode: 5665f...097 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå