Gå til innhold

Venninne som konstant snakker om typen sin!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, hun er kjempesnill og god venn. Hun startet å date en fyr for over 1 år siden, i starten snakket hun naturligvis mye om han. Siden hun var nyforelsket. Så aksepterte det, å unnet henne forelskelsen.

Problemet er at selv nå etter en god stund. Så havner han oppi samtalene hele tiden. Det er ikke problemer hun kommer opp med, hadde jo gjerne støtta henne i det å ville lyttet. Det er bare hele tiden "ola er sååå søt mot meg" "Ola liker hunder bedre enn katter :(" "Ola sier ditt og datt" hele tiden .. Sånne uinteressante ting, så blir man bare sittende å jatte med. Er så lei å vet ikke hva jeg skal gjøre🙈

Er ikke mening å være den kjipe venninna, men det eneste som opptar hun er han. Som sagt det var koselig i starten, men det har blitt så mye!

Anonymkode: 0001b...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er nok bare veldig forelsket, der går nok over om en stund

Anonymkode: 08abd...4fd

• Liker 1
Skrevet

Du trenger da vel ikke jatte med?!

Skrevet

Hun er vel veldig forelsket da? Dessuten er det normalt å snakke om det som opptar en, om det er en kjæreste, jobben, hobby, gardiner, eller en felles venn. 

Du får si det rett ut da vel, at det er fryktelig uinteressant for deg at hun snakker om han. 

Anonymkode: 1876b...f87

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hun er vel veldig forelsket da? Dessuten er det normalt å snakke om det som opptar en, om det er en kjæreste, jobben, hobby, gardiner, eller en felles venn. 

Du får si det rett ut da vel, at det er fryktelig uinteressant for deg at hun snakker om han. 

Det går naturligvis ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Ville vært ærlig med henne om at det er trøttende å høre om han hele tiden og kanskje og nevt at det ikke virker helt sunt å dyrke et annet menneske som om han var en gud. Sjansen for å bli dumpet blir rimelig høy av å se så opp til et annet menneske, da de fleste foretrekker likeverdighet i forhold.

Anonymkode: 75110...db9

• Liker 2
Skrevet
norw skrev (5 minutter siden):

Det går naturligvis ikke. 

Selvsagt går jo det? Enten må jo ts være ærlig om at det er uinteressant, eller så må hun lide seg gjennom noe hun syns er uinteressant. 

Skrevet

Du har sikkert noe du snakker om hele tiden selv som er slitsomt .

Skrevet

Såpass må vi tåle å høre.  

Skrevet

Jeg har en venninne som er likens, nykjæreste på 18 måneden og stadig like forelsket. Jeg lar henne bare holde på.

Skrevet
Hannah80 skrev (53 minutter siden):

Såpass må vi tåle å høre.  

Ikke enig. litt ja. men ikke hele tiden.

Anonymkode: 65688...44f

Skrevet

Så du mener det hadde vært mer interessant om de hadde problemer? Da kunne du lyttet. Men når det er uproblematisk og kos er det kjedelig? 

• Liker 1
Skrevet

Plutselig er det du som er forelska og prater om typen hele tiden eller du får barn og prater om det hele tiden eller du skaffer deg hund og prater om den hele tiden. 

Anonymkode: 32784...c9c

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har også en venninne som er sånn. Og jeg tenker at det må være slitsomt for henne å hele tiden ha han med i enhver tanke og styre sitt liv og tankesett så fullstendig etter ett annet menneske?

"Heldigvis støtter han meg i det...  Passer fint å møtes fordi han skal uansett avgårde... Han har gjort ditt tog han har gjort datt her hjemme... " Og dette er gjerne ting/samtaler man tenker at det ikke er naturlig at han er involvert i. F eks en gang hun hadde vært hos dyrlegen med hunden sin... Hennes hund, hennes penger, hennes valg. Og ja, den var syk. Det er helt naturlig å dra til dyrlegen da. Hvorfor er det så viktig å dra inn i setningen at "Han støttet meg i at jeg reiste dit...." Jeg spurte bare hvordan det gikk med hunden, ikke hva typen synes om at dyrlege koster penger.... 

Så man blir litt matt i blant, men så tenker jeg også at jeg ville vært utrolig kjip om jeg klaget på det. Og for all del, jeg vil jo mer enn gjerne høre hvordan hun har det og alt som hører med. Hun er tross alt en av mine beste venninner. Og jeg unner henne å ha det bra for alt i hele verden. Dog må jeg si at hun er faktisk den jeg bevisst unngikk å snakke med da jeg selv stod midt i forrige samlivsbrudd, og faktisk ikke trengte å få smurt i ansiktet om hennes kjæreste hele tiden. For all del, jeg tror bare ikke hun ser at det hun gjorde var å gni inn det jeg akkurat hadde mistet selv. 

Så ja, jeg biter det i meg og sier ikke noe på det, og tenker at jeg er glad jeg ikke er så totalt opptatt av min partner og lar han styre mitt liv til de grader som bla denne venninnen gjør. Og det er ikke fordi hennes samboer ønsker å styre henne, eller legger føringer, for han er alle tiders han. Men det er fordi hun aldri klarer å legge vekk relasjonen til han i noe som helst av det hun gjør, og styrer hele hverdagen sin etter hans.  

Endret av DrueSmoothie
  • Liker 1
Skrevet

Det er slitsomt. Jeg har vært sånn selv og er veldig glad for at mine venninner sa i fra om at de var drittlei av å høre om kjæresten min hele tida. Det ga meg en vekker og vennskapet ble som før. 

Anonymkode: 9e7a5...352

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...