AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Hei. Endel spørsmål her😊 er veldig usikker på hvordan jeg vil føde denne gangen. Første fødselen min (3 år siden) har vært veldig dramatisk med sterke rier på 2 dager, vakuum og tang utløsning, og operasjon etter fødselen. Har hatt komplikasjoner etter fødselen også i flere måneder, hemorider... Har da hatt 3 - grads rift. Mellomkjøttet er ganske hard enda, og jeg har lite følelse der🤭 Også hemorider som stikker litt ut enda. Det jeg lurer på nå, Jeg er gravid i uke 31, og skal ha samtale med legen neste uke. Familien min anbefaler meg å søke planlagt ks, og er selv også veldig redd for å ende med instrument utløsning igjen, og den harde mellomkjøttet, og hemoroider som stikker ut... Burde jeg søke ks med denne historikken? Kan jeg få enda mer hemoroider nå som jeg allerede har litt? Hva med den «harde» mellomkjøttet, skal jeg nevne dette til legen? Anonymkode: 074f6...684
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Jeg hadde en tøff første fødsel med 35 timer rier, tang og vakuum. Ruptur 3a og mye sying. Grudde veldig for 2.fødsel, som kom 3.5 år etterpå. Det endte med en to-timers styrtfødsel uten et eneste sting! Tredje likedan. Jeg har ikke hatt noen plager i ettertid. Etter første var det ømt og stivt lenge, men hadde ikke hemoroider, så mulig det er annerledes da? Det har gått helt fint med meg hvertfall, for å berolige litt 😊 Anonymkode: 5520b...ab0
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Kjenner flere med vond førstefødsel og lett andrefødsel! Snakk med legen. Jeg ville ikke søkt KS uten videre. Anonymkode: 767f1...ae7
Arkana Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Jeg hadde en tøff første fødsel med tredjegrads ruptur. Ingen problemer i etterkant. Jeg fikk velge selv hvordan jeg ville føde ved neste fødsel og ønsket ikke keisersnitt. Hadde to raske og greie fødsler uten ny ruptur. Veldig glad jeg fikk oppleve det også. Jeg foreslår at du snakker med legen din og nevner dine bekymringer og hører hva han/hun har å si. Kanskje foreslår de keisersnitt eller kanskje kan de berolige deg med at neste fødsel etter all sannsynlighet blir normal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå