Gå til innhold

Hvorfor er så mange imot å spise insekter? Dere spiser ALLEREDE insekter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare at det er snakk om slektningene deres fra havet. Så hvorfor er dere så imot å spise insekter? Spiser dere reker, er det det samme som å spise kakerlakker.

hqdefault.jpg

Anonymkode: 61e90...34e

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok! Selv om du finner et bilde der de sammenligner sjømat med innsikter, betyr jo ikke det at det smaker likt, eller har lik konsistens.

Forøvrig ikke imot at folk spiser insekter. De får spise hva de vil. Men for meg byr det meg imot å spise en taco med larver eller sandwich med kakerlakker. Spiser dog veldig lite kjøtt og sjømat også.

Anonymkode: 3e163...a70

• Liker 1
Skrevet

Mulig jeg er snobbete og sær i matveien, men jeg foretrekker et rekesmørbrød fremfor et kakerlakksmørbrød, gitt. :P 

• Liker 6
Skrevet

Hvem er imot å spise insekter? Det er vel ingen som krever at man skal spise insekter?:klo:

Har spist insekter i Asia, for moro skyld, det smakte ikke noe godt.

Skrevet

Spiser ikke noen dyr. 

Anonymkode: b366e...74a

• Liker 2
Skrevet

Står bløtdyr bakpå pastapakningen.

Anonymkode: 78a2f...c07

Skrevet

- jeg visste at det var en grunn til at krabber er ekle... 😳

Skrevet

Det handler jo om kultur. For meg ville det vært helt uaktuelt å ha en ekornape som kjæledyr, men når jeg tenker over det, så er det ikke noe mer unormalt enn å ha en katt. 
Syns ikke at det er så rart at jeg ikke vil spise synlige insekter når det ikke er en del av min kultur. Det er som å si til India at kuer ikke bør være hellige. Det bare er sånn, frem til man vender seg til noe annet. Bekymrer meg mer at du tar opp dette.

Anonymkode: f159d...065

Skrevet

Det er vel ikke snakk om at man skal strø hele larver over tacolefsa. Når man snakker om bruk av innsekter i mat, så snakker man heller om å male dem opp.

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det, og jeg tror det er lurt å tenke i de retninger. Særlig siden vi bruker opp god matjord til parkeringsplasser og IKEA, og det er matmangel mange steder på jorden, så må man begynne å tenke annerledes.

Jeg har spist frityrstekt larve og gresshoppe, og det var helt greit. Grunnen til at det byr oss i mot er at vi ikke er vant til det. Man må bare snu den tankegangen.

Anonymkode: 362ff...6b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg spiser ikke skalldyr heller 😊

Anonymkode: f18a4...067

Skrevet

Hadde ikke gjort meg noe å spise insekter så lenge jeg ikke så det var det. Vil helst ikke spise en hel edderkopp, men om den var knust og laget om til mel osv., så hadde det ikke gjort meg noe. 

Synes for øvrig skalldyr smaker ekkelt, så spiser ikke det.

Anonymkode: b91f8...0d3

Gjest Maxwell
Skrevet

Hvis man om noen år blir nødt til å spise insekter, så blir jeg veganer. 

Skrevet

Fordi folk er livredde for alt vi ikke er vant til. Det er bare å se på folk som skiller seg ut f.eks. Vi er jo livredd alt som ikke er A4. Om noen år er det heeeeeelt normalt å spise insekter og heeeelt forferdelig å tenke på at vi en gang i tiden spiste griser og kyr. 

Anonymkode: c9814...49b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...