Gå til innhold

Tips til fine ting jeg kan gjøre for å hjelpe andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker mye på de som sitter alene og har det tungt nå under pandemien (og ellers forsåvidt). 

Hvilke fine ting gjør du for fremmede som kan lyse opp dagen deres? 

Anonymkode: 89732...c58

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var en stund aktiv i Corona-hjelpen på finn.no. Vet ikke om den eksisterer enda. 

Men der var det noen som utnyttet vennligheten min så til de grader at jeg mistet lysten og sluttet. Folk som i utgangspunktet kun trengte et par ting på butikken, men som sendte meg både på Polet og mye annet tull "siden jeg allerede var på farten" . Vippsen fungerte plutselig ikke når de skulle overføre penger (yeah right) m.m

Nei gud, aldri mer. Tenker kun på meg selv fremover med go samvittighet 

Anonymkode: cb1eb...3f2

• Liker 1
Skrevet

Nja, jeg som er kronisk syk setter f.eks pris på venner som spør om de kan gjøre noe for meg, f.eks stikke innom butikken på vei hit, eller lignende. Det er sjeldent de tilbyr seg da, tror de glemmer jeg er syk. Men én samtale her og der er også koselig.

Skulle gjerne ha hjulpet andre selv, men det har jeg ikke krefter til. Prøver å holde kontakten med folk og forelå videochat, og det er alltid koselig😊 men er alltid jeg som må foreslå, og det er litt kjipt.

Anonymkode: 65bb0...706

Skrevet

Hjelpe de med praktiske ærend, hjelpe de med noe i hjemmet, være en venn og snakke og støtte, eller bare skravle om alt og ingenting slik som venner gjør.

Behandle de som jevnbyrdige venner, selv om de er kronisk syke.

Anonymkode: b5abe...cc9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har faktisk fått god kontakt med en dame på Finn. Jeg vurderte å kjøpe noe hun solgte og sendte henne melding med noen spørsmål. Dessverre viste det seg at det hun solgte ikke var det jeg er på utkikk etter, men hun svarte likevel hyggelig tilbake og så har vi fortsatt å sende litt meldinger. Det er skikkelig hyggelig og lyser opp dagen min. Jeg er ufør og føler meg ofte ensom, så det skal ikke så mye til for å finne glede.

Så anbefaler deg å slå av en prat med folk du treffer på bussen eller på venteværelset hos tannlegen. Kanskje de ikke vil prate, og det er OK. Eller kanskje dere får en fin samtale sammen og du har gjort dagens deres bedre.

Sender deg uansett en klem og en takk for at du tenker på dette, og for at du ønsker å gjøre noe fint for andre.♥️🌸

Anonymkode: 9c7a1...c51

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 22.51):

Tenker mye på de som sitter alene og har det tungt nå under pandemien (og ellers forsåvidt). 

Hvilke fine ting gjør du for fremmede som kan lyse opp dagen deres? 

Å stemme på AP eller SP til høstens valg, da lyser du opp dagen til ekstremt mange 

AnonymBruker
Skrevet
Galdhøpiggen skrev (1 minutt siden):

Å stemme på AP eller SP til høstens valg, da lyser du opp dagen til ekstremt mange 

SP er ikke aktuelt, da jeg ikke ønsker å utrydde ulven totalt. Men Ap, SV og Rødt vil gjøre livet bedre for alle ❤️

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

SP er ikke aktuelt, da jeg ikke ønsker å utrydde ulven totalt. Men Ap, SV og Rødt vil gjøre livet bedre for alle ❤️

Jeg er selv ingen ulvevenn men forstår ditt valg da. Hvis ulven er viktig samt at ikke de rikeste skal bli enda rikere og de fattigste enda fattigere må du ligge langt unna de i nåværende regjering, de beste til det er SV og Rødt 👍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...