Gå til innhold

Er unger mer utakknemlige i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest Innsikten
Skrevet (endret)

?

Endret av Gjest
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er ikke sånn (de er 10 og 12). Men så er verken jeg eller faren som deg, da. Når vi drar et sted, får de høre hvor heldige de er, og de skjønner det. De er ikke med på å bestemme. Klage på fine julegaver, da hadde det vært jeg som ble sur! Mine klagde litt på langrennstur, og har fått bestemme hvilket kortspill. Vi var på en hytte uten nett og med utedo. Vi mente vi var heldige alle sammen, det var mye snø, hyggelig hytte, vi fikk en pause. Vi har god råd, og har vært på mye flottere steder, men det er noe av sjarmen. Det forteller vi barna også. 

Anonymkode: d7339...52e

• Liker 2
Skrevet
Innsikten skrev (6 minutter siden):

?

Enn siden når? Tror ikke de er mer utakknemlig en unger for 20 år siden. Men ja, mer utakknemlig en de som i dag er 60+, garantert. Har jo ikke måttet jobbe eller slite for noen verdens ting av materielle goder eller mat. Siden mange også vokser opp i byer, vet de nesten ikke hvor maten kommer i fra engang. 

Dette er jo ting en har sagt siden tidenes morgen da. Men sånn helt uvitenskapelig, så er den største drittgenerasjonen etter min egen personlig erfaring, dem som i dag er ca 35. 

Anonymkode: 86f78...42a

• Liker 1
Skrevet

Ja. Men det finnes mange utakknemlige voksne også. Så det er vel fra de voksne at barna lærer å bli det. 

• Liker 1
Skrevet

Neh. Er vel ikke noe mer utakknemlig enn de som er pensjonister idag eller nærmer seg den alderen, dessertgenerasjonen som mobber alle yngre og sprer/lærer hat i kommentarfelt, forventer respekt av alle men gir verken det eller forståelse til andre, er ofte generaliserende eller rasister/homofobe og forventer prima behandling av helsepersonell de "ser ned på".

Anonymkode: 8eacd...045

Skrevet

Er mange gamle som er helt klin koko og! Så er vel begge deler!

Anonymkode: 4a83d...f0b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror jeg har lest denne minst 20 ganger i livet mitt. 

Du kunne like gjerne informert andre om at man tørker seg i ræva etter dobesøk. 

Anonymkode: 24166...6a4

Det var vel netopp det som var den brukerens poeng... 🤦🏼‍♀️ At dette har blitt sagt i generasjon etter generasjon. 

Anonymkode: 06139...032

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var vel netopp det som var den brukerens poeng... 🤦🏼‍♀️ At dette har blitt sagt i generasjon etter generasjon. 

Anonymkode: 06139...032

Genau! Akkurat! Når ungdom blir voksne blir plutselig all ungdom helt forferdelig respektløse (og utakknemlige), så sant som det alltid har blitt sagt.

Anonymkode: 699f2...871

Skrevet

Ja, de får alt i hendene, så de er bortskjemte.

Anonymkode: f3b88...1e6

Skrevet

Er de eldre mer bortskjemt no enn før?JA! Mange prioriterer og hedrer KUN seg selv! Reiser, bobiler,hytter,luksus og aldri se barn eller barnebarn.Men forventer selv at de skal stille opp og hjelpe de gamle! 

Anonymkode: 4a83d...f0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...