Dexi Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Altså, jeg blir ikke helt klok 😅 Fikk beskjed om at ett av mine barn er satt i karantene og kan testes på søndag. Det jeg ikke helt skjønner er om vi andre i familien også er i karantene da? Eller er det bare barnet som har vært i "nærkontakt" med noen som har testes positivt? På hu dama fra smittesporinga forsto jeg at søsknene ikke trengte å være i karantene og kunne dra på skole og i bhg i morgen. Men hva med oss foreldre?
Ulven Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Barnebarnet mitt er nærkontakt til fem smittede i BH. Der ble hele familien satt i karantene fram til nærkontakten var testet.
Dexi Skrevet 25. februar 2021 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2021 Ulven skrev (18 minutter siden): Barnebarnet mitt er nærkontakt til fem smittede i BH. Der ble hele familien satt i karantene fram til nærkontakten var testet. Ok, takk for svar! Er vel sikrest å bare holde alle hjemme da
zemer Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 Min sønn har hatt smittet nærkontakt tre ganger nå, vi andre har levd som normalt. Men, de gjør litt forskjellig mulig pga av den engelske varianten?
Pasha Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Som nærkontakt til nærkontakt er du ikke i karantene. men dersom den i karantene utvikler symptomer skal du gå i karantene. ved mistanke om mutert virus er det andre regler. da må du i såkalt vente karantene
Anbefalte innlegg