AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Situasjonen er merkelig...dette er altså en mann som har et barn i barnehagealder, og han er ikke sammen med moren. Han sier at moren ikke lar han være så mye med barnet sitt så han lurer på om ikke han kan komme til barnehagen i åpningstiden og være sammen med barnet sitt da, noen timer ett par dager i uken. Er det greit tenker dere? Jeg synes det høres helt merkelig ut. Er det jeg som er sær?? Anonymkode: 2cc39...510
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Stakkars mann, sier jeg bare. Anonymkode: bde8e...96c 19
Gjest WhisperingWind Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Det er ikke lov. Verken mor eller far. Og han får ikke lov å være med barnet nok? Da er vel det noe som er bestemt av loven isåfall. Om ikke må han ta det med de rette instansene. Endret 25. februar 2021 av WhisperingWind
Ulven Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 I forhold til taushetsplikt er ikke det lov, så her må dere i BH si nei. 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 Taushetsplikt er jo en ting, men dere slipper selvsagt ikke en tilfeldig mann løs blant forsvarsløse barn. Anonymkode: 8169b...fb7 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Selvfølgelig kan han ikke det. Anonymkode: 6a4cf...a4a 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 1 hour ago, Ulven said: I forhold til taushetsplikt er ikke det lov, så her må dere i BH si nei. Det er jeg litt usikker på. I vår barnehage har vi en kreftsyk gutt og han er bare i barnehagen med foreldre. Noe litt annet selvfølgelig, men med tanke på taushetsplikt og andre barn blir det samnenlignbart. Anonymkode: a30da...741 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 Høres ut som han må ha samvær med tilsyn. Han burde ta det via retten. Høres ut som eksen min og han får under ingen omstendigheter være alene med barnet sitt uten å ha tilsyn, så han får stevne meg når han får lyst til å se barnet igjen. Og tro du meg, det er ikke nødvendigvis bare fordi hun holder tilbake for å holde tilbake. En sak har alltid mer enn én side. Anonymkode: f7e60...087 9
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Ville latt han få lov Anonymkode: 6e6d4...78c
Teardrop Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 Uff, det er så mange mødre som er rasshøl mot fedrene!! Noen har sikkert en god grunn, men det er desverre fåtallet. Stakars fedre har ingenting å stille opp med, mødre får omtrent alltid medhold. 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 Dette er overhodet ikke greit. Samvær skal ikke foregå i barnehagen. Trenger han samvær med tilsyn så skal vel det tilsynet være en barnevernansatt? Anonymkode: bea2d...d5f 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 Er du ansatt i barnehagen? Da tar du det evnt med styreren, ikke på et forum. Er du forelder? Det er ikke ulovlig for foreldre å oppholde seg i barnehagen sammen med barna sine, men hvis han skal «henge med» på gruppen, må han evnt levere vandel og skrive under på taushetserklæring. Og som styrer ville jeg nok oppfordret far til å finne andre arenaer å ha samvær med barnet sitt. Samvær med tilsyn gjennomføres ikke i barnehagen, så det kan ikke være det. Anonymkode: f0854...2fe 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er overhodet ikke greit. Samvær skal ikke foregå i barnehagen. Trenger han samvær med tilsyn så skal vel det tilsynet være en barnevernansatt? Anonymkode: bea2d...d5f Det kommer veldig an på. I et tilfelle jeg vet om var det en ansatt i barnehagen som ble med hjem til forelderen for samvær med tilsyn. Rett og slett fordi det var et menneske barnet kjente og stolte på. Anonymkode: f0854...2fe
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 Og hvem er du i denne sammenhengen? Anonymkode: a4829...538 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 Ulven skrev (20 timer siden): I forhold til taushetsplikt er ikke det lov, så her må dere i BH si nei. *bhg. Bh= brystholder Anonymkode: 5cf63...4eb 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #17 Skrevet 26. februar 2021 Her er det vesentlige spørsmålet? Hvem er du? Er du ansatt? Anonymkode: b994a...09a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #18 Skrevet 26. februar 2021 Nei. Barnehage er ikke et samværssted. Det er en pedagogisk arena for alle barna i barnehagen. Anonymkode: 8e124...2d7 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Situasjonen er merkelig...dette er altså en mann som har et barn i barnehagealder, og han er ikke sammen med moren. Han sier at moren ikke lar han være så mye med barnet sitt så han lurer på om ikke han kan komme til barnehagen i åpningstiden og være sammen med barnet sitt da, noen timer ett par dager i uken. Er det greit tenker dere? Jeg synes det høres helt merkelig ut. Er det jeg som er sær?? Anonymkode: 2cc39...510 Dette høres skikkelig merkelig ut. Og det er jo ikke greit for barnehagen å ha en ekstra mann tassende rundt der. De har jo et pedagogisk opplegg og barnet skal være med de andre barna for læring, lek og utvikling av sosial kompetanse. Ikke for å ha samvær med far. Det kan godt hende at far er i en fortvilet situasjon, men her må de rette instansene inn i bildet. Anonymkode: 29776...6d2 3
atropos Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 Jeg ble spurt av en far om dette en gang. Mor holdt på med samværssabotasje og far var veldig fortvilt. Jeg sa at jeg forsto den fortvila situasjonen til far, og hadde medfølelse med han, men at det er viktig at barnehagen opprettholder nøytral grunn for barnet. Derfor kunne vi dessverre ikke innfri ønsket til far om deltagelse i barnehagedagene. Han forsto jo det, men jeg må si at jeg personlig syntes veldig synd på han. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå