AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Vi planlegger konfirmasjon neste år og håper pandemien har gitt seg til da. Hvis vi tenker at livet er nesten normalt og vi kan invitere så mange vi vil, så vil jeg gjerne ha deres tanker her: Jeg har to søskenbarn, de er søsken. Min fetter er gift og har to barn i tenårene. Hans søster, altså min kusine, har samboer. Min kusine har to tenåringer selv, og samboeren hennes har også barn. Jeg har aldri møtt hennes samboers barn, men jeg har møtt samboeren noen få ganger. Hvis jeg ber min fetter med kone og barn, og jeg ber min kusine med egne barn + hennes samboer, må jeg også be samboerens barn? Jeg vet ikke hvor mange barn samboeren har, og jeg vet ikke om de er 15 eller 28 år gamle... Takknemlig for alle innspill! Anonymkode: a488d...710
Svigermor Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Nei, du må ikke det og tviler på at de har så veldig lyst til å gå i konfirmasjon med bare ukjente mennesker. 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Svigermor skrev (1 minutt siden): Nei, du må ikke det og tviler på at de har så veldig lyst til å gå i konfirmasjon med bare ukjente mennesker. Jeg er bare redd det skal føles diskrimenerende for samboeren som ikke har "ekte barn i familien" om de ikke inviteres? Om de inviteres så står de fritt til å takke nei, samtidig er det kanskje litt overkill å invitere 1-3 tenåringer/unge voksne jeg aldri har møtt? Anonymkode: a488d...710
Fru Uperfekt Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi planlegger konfirmasjon neste år og håper pandemien har gitt seg til da. Hvis vi tenker at livet er nesten normalt og vi kan invitere så mange vi vil, så vil jeg gjerne ha deres tanker her: Jeg har to søskenbarn, de er søsken. Min fetter er gift og har to barn i tenårene. Hans søster, altså min kusine, har samboer. Min kusine har to tenåringer selv, og samboeren hennes har også barn. Jeg har aldri møtt hennes samboers barn, men jeg har møtt samboeren noen få ganger. Hvis jeg ber min fetter med kone og barn, og jeg ber min kusine med egne barn + hennes samboer, må jeg også be samboerens barn? Jeg vet ikke hvor mange barn samboeren har, og jeg vet ikke om de er 15 eller 28 år gamle... Takknemlig for alle innspill! Anonymkode: a488d...710 I utgangspunktet ikke
Svigermor Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er bare redd det skal føles diskrimenerende for samboeren som ikke har "ekte barn i familien" om de ikke inviteres? Om de inviteres så står de fritt til å takke nei, samtidig er det kanskje litt overkill å invitere 1-3 tenåringer/unge voksne jeg aldri har møtt? Anonymkode: a488d...710 Du kan vel bare spørre kusinen din hva hun mener. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Er det vanlig å be søskenbarn av konfirmantens foreldre? Anonymkode: ec582...387 6
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 Jeg ville ikke bedt de siden de ikke er en naturlig del av familien. Jeg tenker det er unaturlig å be noen konfirmanten aldri har møtt før, og når du ikke en gang vet hvor mange barn denne samboeren har hadde det føltes veldig unaturlig for meg i alle fall. Anonymkode: 1611e...630 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 Ville i hvertfall luftet med din kusinen om foreldrene eller barna har interesse av de kommer. Å invitere kan slå begge veier, de kan føle seg forpliktet til kom/ta dem med. Anonymkode: cfc66...7a7
Gjest ti10 Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Jeg synes det blir unaturlig å be barna til samboeren til kusinen din når du ikke kjenner dem. Spesielt hvis de er voksne og har flyttet hjemmefra. Men hvis det er yngre barn, og det er snakk om delt omsorg, blir det også litt feil hvis de er hos faren den helgen konfirmasjonen er, og de ikke får komme. Kan du ikke prøve å finne ut litt mer om hvor gamle de er i det minste? Men hvis det er snakk om konfirmasjon i 2022, trenger du vel uansett ikke å invitere noen før tidligst på senhøsten. Du har sikkert funnet ut mer til da.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 Jeg ville spurt konfirmanten først. Kanskje bedt kusine, samboer å barn, evt hjemmeboende barn, dvs ikke voksne barn. Du kan vel også spør kusinen hva hun tenker om det. Anonymkode: 2cf64...717
Gjest lillefrøkengrei Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 Nei det synes jeg absolutt ikke du trenger. Til sammenligning så har tanten til min samboer tre barn selv. Hennes samboer har to barn i en alder 15-20 som vi har truffet ved et par anledninger. Vi planlegger bryllup og de er ikke invitert. For oss har det ikke vært et tema en gang, det var vært en selvfølge for vår del, og jeg tror på ingen måte at det er noe de reagerer på.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 Ville hørt med konfirmanten først da det er hens dag og hen skal selvfølgelig få påvirke gjestelisten. Deretter snakker du med kusinen din :) Anonymkode: 75e5d...b96
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 Jeg tenker at det ikke er naturlig å invitere barna til din kusiner samboer. Men som andre skriver, det går jo an å høre hva kusinen din tenker. Og selvsagt hva hovedpersonen, konfirmanten, tenker. Anonymkode: 8457d...ced
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå