Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått mail fra Bookis om at jeg må sende dem bilde av pass eller førerkort. Synes dette høres veldig suspekt ut. Hvorfor kan jeg ikke heller identifisere meg ved Bank ID på normalt vis? Noen som har erfaring med dette? I mailen står det heller ikke noe om hvilken informasjon fra pass/førerkort de ønsker, betyr det at jeg kan blurre ut personnummeret mitt?  

Anonymkode: cac21...8fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Har fått mail fra Bookis om at jeg må sende dem bilde av pass eller førerkort. Synes dette høres veldig suspekt ut. Hvorfor kan jeg ikke heller identifisere meg ved Bank ID på normalt vis? Noen som har erfaring med dette? I mailen står det heller ikke noe om hvilken informasjon fra pass/førerkort de ønsker, betyr det at jeg kan blurre ut personnummeret mitt?  

Ikke suspekt. Bankkort og bankinformasjon er ikke gyldig legitimasjon. Helt vanlig. 

Anonymkode: 69964...d00

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ikke suspekt. Bankkort og bankinformasjon er ikke gyldig legitimasjon. Helt vanlig. 

Men er ikke Bank ID gyldig? Hvis det er godt nok for banken og Skatteetaten bør det vel være godt nok for en bruktbutikk?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det er ikke snakk om bankkort her, men bank ID, som er det du bruker for å logge den på skatteetaten, nettbank osv. 

Anonymkode: 29659...e45

• Liker 2
Skrevet

Har aldri måtte gjøre det til min Bookiskonto, skurrer i mine ører!

Anonymkode: 47db1...5bf

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

det er helt normalt

Anonymkode: ed13a...e3a

Skrevet

Bilde av pass eller førerkort sender jeg ikke fra meg til noen som helst (annet enn ved visumsøknad)! AirBnb prøvde seg på det der en periode- jeg slutta å bruke tjenesten da.

Anonymkode: 40d88...041

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Bilde av pass eller førerkort sender jeg ikke fra meg til noen som helst (annet enn ved visumsøknad)! AirBnb prøvde seg på det der en periode- jeg slutta å bruke tjenesten da.

Anonymkode: 40d88...041

Enig. De får sette opp så man kan identifiseres med bank id om de vil fremstå som seriøse. 

Anonymkode: 29659...e45

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

100 prosent sikkert at denne e-posten faktisk kommer fra Bookis da? 

Kanskje en eller annen svindler om forsøker å narre folk? 

Anonymkode: f2ca2...d6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...