Gå til innhold

Vil forby GTA og andre voldelige spill

Fremhevede innlegg

Skrevet

https://neonnettle.com/news/14332-democrat-introduces-bill-to-ban-all-violent-video-games-

Demokrater i Illinois vil forby voldelig spill.

Den demokratiske statsrepresentanten Marcus Evans kunngjorde at han ønsker å forby salg av Grand Theft Auto (GTA), sammen med andre videospill som inneholder vold.
Evans hevder at spillene ligger bak en økning i antall bilkapringer staten har vært vitne til nylig.

Lovforslaget, HB 3531, tar sikte på å endre en Illinois-lov som forhindrer at voldelige videospill selges til barn ved å oppgradere det til et totalforbud mot salg "av alle voldelige videospill" til noen.

Hva tenker dere? Er dette en god ide? Vil det bidra til å senke kriminaliteten?

For de som ikke følger amerikansk politikk, så er Demokratene "the good guys" som vil skape et bedre samfunn for alle, i motsetning til Republikanerne. Siden dette er et demokratisk forslag, så bør man kanskje etterfølge det.

Anonymkode: 413b2...424

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er generelt skeptisk til å forby ting bare fordi jeg selv ikke liker det. 

Amerikanerne har prøvd å forby ting før, uten at det gikk så bra. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Altså... jeg har spilt GTA siden jeg var 8 år, og jeg har aldri villet kapre noen biler. Jeg har heller ikke lyst å hoppe ned fra en bygning og knivstikke folk selv om jeg har spilt Assassins Creed. 

Kan jeg bare peke ut at Chicago er den største byen i Illinois?  Det er ikke akkurat et ukjent fakta at Chicago sliter med kriminalitet. Å skylde på voldelige dataspill er å børste et stort problem under teppet. Her har de samfunnsproblemer som trenger ekte løsninger. 

Endret av Chiyo
  • Liker 6
Skrevet

Jeg tenker at de tror på myten om at videospill skaper vold.

• Liker 5
Skrevet

Alle som har kapret biler den siste tiden hadde også på seg sko.

Så da bør de forby sko også.

Anonymkode: 8bf14...fbb

• Liker 2
Skrevet

Å etter ABB var på utøya ville norge bannlyse World of Warcraft og Counter Strike. Altså, jeg har spilt super mario siden jeg var 2-3. Jeg hopper ikke ned i piper, slår sopper og skriker YAHOO hver gang jeg hopper heller

• Liker 5
Skrevet

Typisk U.S politikk, de legger skylden på og flytter fokuset bort fra den virkelige grunnen.

De sosiale problemene i det landet er så store at de kommer aldri til å forsvinne, amerikanske myndigheter kan rett og slett ikke legge føringer for en politikk der alle har de samme mulighetene for utdanning og rett til helsetjenester uten at beskyldningene om kommunisme kommer flaksende.

Husk at det er ikke de smarteste i USA som blir leger, advokater og ingeniører. Det er de rikeste som kan betale seg igjennom utdanningen som blir tildelt den type papir.

Det å legge skylden for problemene på spill og musikk trodde jeg faktisk at de ga opp på 80-90 tallet, men det er vel igjen noen gamle religiøse gubber som fremdeles tror at dette er grunnen for at landet sliter med kriminalitet.  

Anonymkode: b761c...311

• Liker 3
Skrevet

Trodde det var forsket på at voldelige spill ikke nødvendigvis fører til at spilleren selv blir voldelig.... (men seriøst, har dere sett noen av lovene de har der nede? They dumb) 

"Det ser ikke ut til at voldsspill gjør noe som helst med verken aggresjon eller empati, ifølge en ny studie." 

(https://forskning.no/spill-psykologi-vold/ikke-mer-aggressive-av-voldelig-dataspill/281152

Anonymkode: c6ab9...f40

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 20.12):

https://neonnettle.com/news/14332-democrat-introduces-bill-to-ban-all-violent-video-games-

Demokrater i Illinois vil forby voldelig spill.

Den demokratiske statsrepresentanten Marcus Evans kunngjorde at han ønsker å forby salg av Grand Theft Auto (GTA), sammen med andre videospill som inneholder vold.
Evans hevder at spillene ligger bak en økning i antall bilkapringer staten har vært vitne til nylig.

Lovforslaget, HB 3531, tar sikte på å endre en Illinois-lov som forhindrer at voldelige videospill selges til barn ved å oppgradere det til et totalforbud mot salg "av alle voldelige videospill" til noen.

For de som ikke følger amerikansk politikk, så er Demokratene "the good guys" som vil skape et bedre samfunn for alle, i motsetning til Republikanerne. Siden dette er et demokratisk forslag, så bør man kanskje etterfølge det.

Blir det også forbud for vold i film, musikk, tv-serier, osv? 

Skrevet

Tror ikke at de amerikanerne som faktisk har råd til å kjøpe konsoll eller pc er av den demografien som topper kriminalstatistikken, 13%/50%.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 22.31):

Tror ikke at de amerikanerne som faktisk har råd til å kjøpe konsoll eller pc er av den demografien som topper kriminalstatistikken, 13%/50%.  

Det du refererer til er et resultat av sosioøkonomiske faktorer og konstitusjonell rasisme 👩🏻‍🏫

• 3 uker senere...
Skrevet

Hvis jeg var demokratene i USA ville jeg mye heller rettet fokuset mot alt det søplet som pop kulturen tyter ut i disse dager, forkledd som frigjøring, likestilling og annet. Hva slags ideal er f.eks Cardi B for unge jenter? 

• Liker 1
  • 2 år senere...
Skrevet

Klarte og kjøre ned noen mennesker der en gang med en golfbil samt en Imiev 

AnonymBruker
Skrevet
On 2/25/2021 at 8:12 PM, AnonymBruker said:

Begge er bad. Dette viser jo hvor lite dette nisselandet kan om utenriks.

Anonymkode: ecef2...776

• Liker 1
Gjest GP950mAh
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 20.12):

Lovforslaget døde før det ble lov, og godt var det. Andre delstater har forsøkt seg på liknende restriksjoner og forbud, som senere har blitt opphevet av høyesterett fordi det bryter med ytringsfriheten.

Skrevet

Man kan ikke forby spill bare fordi de er voldelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...