Gå til innhold

"The Muppet Show" kan endelig strømmes på internett. Men Disney+ advarer seerne mot innholdet.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bare helt idiotisk! Elsket Muppets da jeg var barn. Verden har gått av hengslene.

• Liker 8
Skrevet

Så fint. Man trenger ikke å kansellere alt man ikke liker. Bedre å hjelpe seerne å reflektere rundt hvorfor man ikke ville sagt/gjort det samme i dag. 

• Liker 9
Skrevet

Har ikke så mye problemer med at man kommer med en slik advarsel, er verre når de fjerner episoder, scener eller filmer/tv serier fordi noen blir krenket av det.

• Liker 10
Skrevet

Jeg tror svenskene tåler humor og skjønner at Muppets parodier aldri har vært ondsinnet ment

Skrevet

Jesus Kristus 😳

Men. Mye bedre at de skriver det sånn enn at de fjerner hele greia. 

Anonymkode: a0d65...342

Skrevet

Jammen bedre at de har en generell advarsel, enn at de fjernet programmer av samme grunn....

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Aragorn ll Elessar said:

Har ikke så mye problemer med at man kommer med en slik advarsel, er verre når de fjerner episoder, scener eller filmer/tv serier fordi noen blir krenket av det.

Enig, jeg lever fint med advarslene. 

Skrevet

Advarsler er bedre enn forbud.

• Liker 2
Skrevet

Hva er det de advarer mot? Hva er det med Muppet show som er krenkende?

Anonymkode: 60e13...c16

• Liker 1
Skrevet

Hva kan vi tøyse med nå om dagen? Uansett hva man sier, til og med når det er godt ment eller med ett glimt, så blir det galt. For ett trist liv vi skaper.

Anonymkode: f3a56...eaf

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns advarslene er en fornærmelse mot menneskeheten.

Skrevet
visp skrev (6 minutter siden):

KG trenger også en advarsel...

• Liker 2
Skrevet
Kågebruker skrev (4 minutter siden):

KG trenger også en advarsel...

Blinkende varsellamper hadde vært på sik plass! 

Anonymkode: a0d65...342

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva er det de advarer mot? Hva er det med Muppet show som er krenkende?

Anonymkode: 60e13...c16

Et eksempel er en episode der Johnny Cash synger en sang med sørstatsflagget hengende i bakgrunnen. (Video)

Ellers finnes det ei liste som noen har satt sammen over mulig "støtende" innhold.

Skrevet

Merker at jeg ikke bryr meg i det hele tatt. Hvorfor bruke energi på å irritere seg over dette?

Anonymkode: efecf...fdc

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva med at noen sier at noe er helt døvt? 

Og etterpå anklager deg for rasisme. 

Gud, liksom. 

Kan ikke folk bare bli sterke i seg selv i stedet for å kreve at andre skal være så jævla sterke? 

Anonymkode: a544a...e7c

Nettopp, det er en kjent hersketeknikk å peke på andre for å skjule sine egne "feil". 

Anonymkode: f3a56...eaf

Skrevet

Flott at Disney er bevisst utfordringer med eldre innhold, særlig med tanke på hvor skummelt rasistiske mye av Disneys tidlige filmer var. Akkurat som at det advares om bruk av tobakksprodukter i eldre filmer også, det er faktisk ikke så himla mange tiår siden det var fullt lovlig å reklamere for tobakk, noe som i dag ville vært helt uakseptabelt for de aller fleste. Verden går fremover, og det er viktig å lære av tidligere generasjoners feil fremfor å begå de samme feilene på nytt og på nytt.

14 hours ago, visp said:

Flott om du kan gjenkjenne problematisk innhold på egen hånd uten advarsler. Nå antar jeg imidlertid at du er voksen. Disney+ har i hovedsak barn og familier som målgruppe, og det er til stor hjelp for foreldre at de kan bruke slike advarsler som en guide for hva som er passende innhold for barna deres, uten at de selv må sitte i timesvis og se gjennom alt innholdet på kanalen først.
Har du generelt motforestillinger mot aldersgrenser på film? Det er i stor grad det dette handler om.

Anonymkode: 72d75...08e

Skrevet (endret)
11 hours ago, AnonymBruker said:

Flott at Disney er bevisst utfordringer med eldre innhold, særlig med tanke på hvor skummelt rasistiske mye av Disneys tidlige filmer var. Akkurat som at det advares om bruk av tobakksprodukter i eldre filmer også, det er faktisk ikke så himla mange tiår siden det var fullt lovlig å reklamere for tobakk, noe som i dag ville vært helt uakseptabelt for de aller fleste. Verden går fremover, og det er viktig å lære av tidligere generasjoners feil fremfor å begå de samme feilene på nytt og på nytt.

Flott om du kan gjenkjenne problematisk innhold på egen hånd uten advarsler. Nå antar jeg imidlertid at du er voksen. Disney+ har i hovedsak barn og familier som målgruppe, og det er til stor hjelp for foreldre at de kan bruke slike advarsler som en guide for hva som er passende innhold for barna deres, uten at de selv må sitte i timesvis og se gjennom alt innholdet på kanalen først.
Har du generelt motforestillinger mot aldersgrenser på film? Det er i stor grad det dette handler om.

Anonymkode: 72d75...08e

Jeg er helt for at foreldre skal vite hva barna blir eksponert for. Men Disneys advarsel er alt for vag til at foreldre kan vite om barna bør se programmet og hva foreldrene burde ha samtale om. 

Om Disney ønsker å advare mot sørstatsflagget så burde de skrevet det i advarselen.

Endret av SVK

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...