Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2005 #1 Del Skrevet 21. august 2005 Hvordan tørker jeg cherrytomater i stekeovnen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2005 #2 Del Skrevet 21. august 2005 I stekeovn på ca 50 grader. La ovnsdøren stå litt på gløtt (jeg bruker en tresleiv). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. august 2005 #3 Del Skrevet 21. august 2005 (endret) Del i to (ta ut frøene) og bak i ovn 90-100 grader, ca 2-3 timer. Vanlige tomater trenger gjerne så mye som 8 timer, avhengig av størrelsen. Du ser og kjenner at de er ferdige. Dryss gjerne på urter som oregano, timian e.l. Endret 21. august 2005 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2005 #4 Del Skrevet 21. august 2005 Oj, du bruker så høy grad, Arkana. Må kanskje prøve det. Tar veldig lang tid med min oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2005 #5 Del Skrevet 21. august 2005 Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. august 2005 #6 Del Skrevet 21. august 2005 Oj, du bruker så høy grad, Arkana. Må kanskje prøve det. Tar veldig lang tid med min oppskrift ← Jeg er så utålmodig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 21. august 2005 #7 Del Skrevet 21. august 2005 Jeg bruker 125 grader, 3-4 timer for klasetomater i vanlig størrelse (tomatene blir da ikke helt inntørket slik som soltørkede, men enda litt fuktige, og litt "stekt" på toppen). Jeg foretrekker å ha frøene i fordi jeg har ofte ovnstørkede tomater som tilbehør til grillet eller stekt kjøtt/fisk istedet for saus (feks med ovnsstekte poteter eller potetmos og kokt asparges). Deler tomatene i to, ringler over litt olivenolje og drysser over salt, pepper og tørket oregano. Dessuten et lite melisdryss med tesil - det gir ekstra sødme til tomatene (som de dessverre sjelden har nok av... ). Som jeg sikkert har skrevet før her: Jeg synes ovnstørkede tomater er genialt lettvint og godt både som tilbehør til annen mat og som egen rett, med feks litt feta, oliven, brød og rødvin til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Piglet i.i. Skrevet 22. august 2005 #8 Del Skrevet 22. august 2005 Jeg gjør som Lilypie, men åpner stekeovnsdøren ca. en gang hvert 30. min. Det er vigtig for at de skal tørke ordentlig. Piglet i.i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. august 2005 #9 Del Skrevet 22. august 2005 Hvor og hvor lenge kan disse oppbevares da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå