Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det greit å ta 10 kr tilegg når jeg sender pakker med post på Finn og tise, med tanke på at jeg går til post kontor for å sende dem?

jeg går helt til post kun for å sende dems pakker, i tilegg bruker jeg min teip og papir for å sende pakken.

så la oss si en vare koster 55, eller 25 med post. Da tar jeg 35 og 65 kr istedet fremfor at de må betale 80 kr med helt hjem. 

Anonymkode: d0cff...e56

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg personlig hadde hatt ekstremt dårlig samvittighet for å ta ekstra betalt for turen til posten, men det kan jo hende at vedkommende du selger til syntes at dette er innafor? Du kan spørre om det er greit at du tar noen kroner ekstra for bryet, og om de sier nei, så får du heller tåle den ekstra spaserturen uten «lønn».

Skrevet

Du tar ikke betalt for spaserturen til Posten, du tar betalt for «pakkemateriell». 

Anonymkode: 2047f...9d8

• Liker 1
Skrevet

Betalt for å gå til posten? Du tat betalt for emballasje og frakt ikke selve turen😂 noe må du da gjøre om du vil selge ting

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Er det greit å ta 10 kr tilegg når jeg sender pakker med post på Finn og tise, med tanke på at jeg går til post kontor for å sende dem?

jeg går helt til post kun for å sende dems pakker, i tilegg bruker jeg min teip og papir for å sende pakken.

så la oss si en vare koster 55, eller 25 med post. Da tar jeg 35 og 65 kr istedet fremfor at de må betale 80 kr med helt hjem. 

Det høres ekstremt smålig ut.

Jeg føler dette blir helt feil, og ikke greit.

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du tar ikke betalt for spaserturen til Posten, du tar betalt for «pakkemateriell». 

Anonymkode: 2047f...9d8

Nei, jeg går til posten kun for å sende pakke. Handler ikke. Går spesefikk for det også kommer hjem

Skrevet

Tror ts er en spesiell gnien person. Fortsett sånn, Onkel Skrue

Anonymkode: 18a07...785

• Liker 1
Skrevet

haha jeg driver firma men tar ikke betalt for turen ut til en kunde engang. ts høres gnien ut😅

Anonymkode: c0c8e...d0a

Skrevet

Nei, ærlig talt - man tar betalt det de faktiske utgifter ved sending. Ikke for å komme seg til og fra Posten uavhengig av om du skal noe annet på samme turen.

Skrevet

Det er jo helt opp til kjøper om de vil godta det eller ikke.

Jeg skulle kjøpe en vare på Finn, som skulle sendes. Selger ville ha noen kroner ekstra for innpakning osv. Da sa jeg nei takk, og avlyste hele handelen. Det virker ganske smålig, synes jeg. 

• Liker 2
Skrevet
Myrmica skrev (16 minutter siden):

Det er jo helt opp til kjøper om de vil godta det eller ikke.

Jeg skulle kjøpe en vare på Finn, som skulle sendes. Selger ville ha noen kroner ekstra for innpakning osv. Da sa jeg nei takk, og avlyste hele handelen. Det virker ganske smålig, synes jeg. 

Spørs hva slags pakning. Er det boblepakning skjønner jeg de vil ha ekstra.

Å ta feks 5 kr for teip og A4 ark er greit. :) men å ta 20+ kr for det er drøy 

Skrevet

Du kan ta hva vil, men da MÅ du opplyse om dette på forhånd.

Anonymkode: 7559c...19e

Skrevet

Ok, hvis det er silkepapir kjøpt i spesialforrettning,  innpakning i gullpapir fra Kina, etter avtale med kjøper.  Hvis ikke er du utrolig gnien og kjip. Rett og slett parodien på en gjerrig person 

Anonymkode: 2bec1...bd6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg går til posten kun for å sende pakke. Handler ikke. Går spesefikk for det også kommer hjem

Det koster ikke noe å gå til posten. 

Hvis annonsen sier eller avtalen er «varens pris + frakt» så er det ikke innafor å legge på 10 kr. 
Hvis annonsen sier eller avtalen er «varens pris + 35/65kr dersom den skal sendes», så er det greit selv om fraktkostnaden er 25/55 kr.

Anonymkode: b976e...274

Skrevet (endret)

Det er vel heller naturlig å lage en pris med frakt og en uten?  Uansett er det rimelig smålig å ta betalt for å gå og sende pakker. Tenker det må være en del du gjør for å faktisk få solgt, ellers kan du skrive at det ikke sendes.

Endret av nurseBetty

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...