Gå til innhold

Slutte med...NESESPRAY

Gjest Kirsebæra

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er så tett at jeg ikke får puste. Prøvde å kutte helt ut. Ikke mulighet. Noen som har noen gode råd som ikke er nevnt? 

Anonymkode: 548c9...2d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er sjokkskadet av denne tråden. Ante ikke at dette var så avhengighetsskapende?

Anonymkode: 5838b...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hjelper å sove ute, eller iskaldt soverom. Glemte nesespray når vi dro på telttur i høst. Sov ute i tre netter med temperaturer ned mot null. 

Var tett, men bedre enn når jeg tidligere har prøvd å slutte hjemme.  Fortsatte å sove på terrassen i noen uker.  Nå er jeg begynt å sove inne og klarer meg med saltvann. 

Otrivin burde vært ulovlig å selge uten resept. 

Anonymkode: 66981...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan faktisk bli tett av å bruke nesespray, så det vil bare gjøre d verre om man bruker for mye dessverre...

Anonymkode: ac64d...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/26/2021 at 1:51 PM, AnonymBruker said:

Og det mest fascinerende er at det nesten bare er kvinner 🤷‍♀️

Til dere som sliter med dette. Hva er egentlig problemet med å puste med munnen noen dager? Jeg prøver å forstå. Tok selv nesespray før leggetid noen uker, men innså at jeg var på vei til å skape en avhengighet, så måtte igjennom noen netter med tett nese. Var ikke akkurat behagelige, men det gikk jo. 

Anonymkode: d28d7...8c1

For min del handler det om en følelse av komplett panikk når jeg ikke får puste. Jeg får hodepine, kaldsvetter, og blir fysisk uvel i tillegg til å bli tett i nesen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
On 2/26/2021 at 12:51 PM, AnonymBruker said:

Og det mest fascinerende er at det nesten bare er kvinner 🤷‍♀️

Til dere som sliter med dette. Hva er egentlig problemet med å puste med munnen noen dager? Jeg prøver å forstå. Tok selv nesespray før leggetid noen uker, men innså at jeg var på vei til å skape en avhengighet, så måtte igjennom noen netter med tett nese. Var ikke akkurat behagelige, men det gikk jo. 

Noen dager...? Det tok rundt 11 måneder for meg. Skjønner enda ikke hvor jeg fant viljestyrken. Gruer meg til neste tannlegebesøk, etter all den munnpustinga.

Anonymkode: 6f859...18f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Man kan faktisk bli tett av å bruke nesespray, så det vil bare gjøre d verre om man bruker for mye dessverre...

Hello there captain obvious 🙃 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rosmarin(ert) skrev (10 minutter siden):

For min del handler det om en følelse av komplett panikk når jeg ikke får puste. Jeg får hodepine, kaldsvetter, og blir fysisk uvel i tillegg til å bli tett i nesen. 

Det høres jo angstrelatert ut, og burde vært tatt med psykolog. Alle mennesker skal klare å puste med munnen uten besvær. Igjen, hvorfor er det bare kvinner som sliter, kan man spørre seg? Noe med det svake kjønn? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det høres jo angstrelatert ut, og burde vært tatt med psykolog. Alle mennesker skal klare å puste med munnen uten besvær. Igjen, hvorfor er det bare kvinner som sliter, kan man spørre seg? Noe med det svake kjønn? 🤷‍♀️

Eller kan det være at huleboermennene har nesene fulle av buser fra før, så de merker ikke om de er tette eller ikke? (Siden vi nå uansett skulle disse kjønn, mener jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri hørt den før ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Eller kan det være at huleboermennene har nesene fulle av buser fra før, så de merker ikke om de er tette eller ikke? (Siden vi nå uansett skulle disse kjønn, mener jeg)

Dårlig argument. De klarer uansett å puste med munnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dårlig argument. De klarer uansett å puste med munnen. 

Jeg klarer ikke det. Jeg blir så tørr. Pluss at jeg syntes det er ubehagelig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg klarer ikke det. Jeg blir så tørr. Pluss at jeg syntes det er ubehagelig. 

Vel, jeg har sjøgrens syndrom og er ekstrem tørr i munnen, men jeg overlever det. Det handler om viljestyrke, tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, jeg har sjøgrens syndrom og er ekstrem tørr i munnen, men jeg overlever det. Det handler om viljestyrke, tenker jeg. 

Du har nok flere syndrom enn det :) 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må ta nesespray før jeg spiser, for ellers får jeg ikke puste med nesen og blir så flau over at jeg sitter der og peser som en hval mellom munnfullene. Har stor sympati for alle nesesprayavhengige!

Anonymkode: b6451...611

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke bruk Nasonex! Mange bivirkninger, spesielt hvis du allerede har angst. Jeg fikk hjertebank, tett/tørr nese og insomnia av denne onde nesesprayen!!

Anonymkode: 3b0c3...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du har nok flere syndrom enn det :) 

Var persondebatt på lavt nivå det du hadde å bidra med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må ta nesespray før jeg spiser, for ellers får jeg ikke puste med nesen og blir så flau over at jeg sitter der og peser som en hval mellom munnfullene. Har stor sympati for alle nesesprayavhengige!

Anonymkode: b6451...611

Jeg tar 4 ganger daglig. Jeg blir helt syk når jeg ikke har nesespray innen rekkevidde. Gikk en dag uten og var helt på felgen. Jeg hadde pustet og peset i mange timer. Det er umenneskelig. Får ikke sove uten heller. OG DETTE ER IKKE PSYKISK!!! Jeg er så tett så det går ann å bli. Alle kan høre det også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hekta på nesespray??? Fascinerende og jævlig rart. 

Anonymkode: f4f69...7e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hekta på nesespray??? Fascinerende og jævlig rart. 

Anonymkode: f4f69...7e1

Du høres ikke veldig oppegående ut. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...