Viernes Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Mange har bestilt tur til syden i sommer, og enda flere har nok lyst til å gjøre det. Skal du reise til utlandet år? Hvorfor/hvorfor ikke? Hva må evt være på plass før du reiser? Endret 26. februar 2021 av Viernes 1
skrue Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Venter i det minste til jeg er vaksinert og litt til. For min del tenker jeg det kan bli i løpet av sensommeren. En annen ting er at jeg ikke er spesielt interessert å reise på fritiden til et område med restriksjoner og begrensninger. Det ødelegger mye av opplevelsen for min del. 3
minikrølla Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Har ikke planer om å reise utenlands til sommer, selv om jeg har en bryllupsreise som venter. Dersom det ser ut til at epedimien har roet seg på verdensbasis til sommeren, så vurderer jeg kanskje å reise utenlands i 2022 I tillegg er forhåpentligvis høygravid i sommer, nok en grunn til å kose seg litt ekstra i hjemlandet
fiskennemo Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 HÅPER DET!!! Om det blir slik at jeg ikke kan reise utenlands uten å ha tatt vaksinen, blir det dessverre ikke noe tur på meg.
Lønnesirup01 Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Ja, det skal jeg. Jeg forholder meg til UDs reiseråd i første runde (frem til 15. april), men utover det så kommer jeg til å slippe opp selv om ikke myndighetene gjør det. Jeg synes de er ufattelig trege med vaksineringen, og jeg forstår ikke at de fortsetter å preke nedstenging og isolasjon fremfor massetesting. Jeg har nådd en smertegrense mtp. hvor mye inngripen myndighetene skal få lov til å ha i min personlige frihet, og jeg har ikke lenger så mye tillit til hvordan de takler dette. Mest av alt provoserer det meg at journalistene ikke gjør jobben sin, og stiller kritiske spørsmål. Det er ikke ett fornuftig spørsmål på pressekonferansene. Oslo har god testkapasitet, de kunne testet mange fler. Mange tester seg ikke rett og slett fordi de a) ikke gidder, b) ikke vet at de kan når de ikke har symptomer, eller c) ikke er spesifikt bedt om det. De kunne testet hele firmaer eller universiteter. Det er mange ulike innfallsvinkler for å bøte på den økonomiske krisen vi er i nå. Endret 25. februar 2021 av Lønnesirup01 8
Gjest Tjoppa Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Håper på en tur på senhøsten, men har mine tvil.
Viernes Skrevet 25. februar 2021 Forfatter #7 Skrevet 25. februar 2021 Jeg skal selv til Spania. Gleder meg til litt sol og varme! ☀️ 2
Example Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 fiskennemo skrev (1 time siden): HÅPER DET!!! Om det blir slik at jeg ikke kan reise utenlands uten å ha tatt vaksinen, blir det dessverre ikke noe tur på meg. Tror nok det blir betydelig mindre utvalg av destinasjoner å velge mellom dersom man ikke tar vaksinen. Og sånn vil det nok også være en stund.
Kemila Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 Satser på at jeg kan reise til høsten når jeg er vaksinert.
fiskennemo Skrevet 25. februar 2021 #11 Skrevet 25. februar 2021 Example skrev (49 minutter siden): Tror nok det blir betydelig mindre utvalg av destinasjoner å velge mellom dersom man ikke tar vaksinen. Og sånn vil det nok også være en stund. Bare det finnes alternativ, så er jeg storfornøyd jeg! 3
Drizzt Skrevet 25. februar 2021 #12 Skrevet 25. februar 2021 Viernes skrev (3 timer siden): Mange har bestilt tur til syden i sommer, og enda flere har nok lyst til å gjøre det. Skal du reise til utlandet år? Hvorfor/hvorfor ikke? Nei. Ikke i år. Vi elsker å reise til Hellas og Spania, men det blir Norgesferie i år også. Tenker en biltur i Midt- og Nord-Norge, men min bedre halvdel er ikke så begeistret med 3 små i baksetet 😄 Kanskje neste år er ting såpass normale at vi reiser nedover igjen.
Djungelvrål Skrevet 25. februar 2021 #14 Skrevet 25. februar 2021 Om jeg kan så reiser jeg selvsagt, det gjør vel de fleste.
Viernes Skrevet 25. februar 2021 Forfatter #15 Skrevet 25. februar 2021 Peonjenta skrev (3 minutter siden): Om jeg kan så reiser jeg selvsagt, det gjør vel de fleste. Hva skal til for at dere kan? Vente på vaksine? At landet er gult/grønt? At reiserådene ikke fraråder turer?
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 25. februar 2021 #17 Skrevet 25. februar 2021 Nei, holder meg i Norge. Kanskje jeg våger meg en tur til Danmark i 2022.
Djungelvrål Skrevet 25. februar 2021 #18 Skrevet 25. februar 2021 Viernes skrev (3 minutter siden): Hva skal til for at dere kan? Vente på vaksine? At landet er gult/grønt? At reiserådene ikke fraråder turer? Jeg får vaksine snart, landet kan selvsagt ikke være rødt. Gidder jo ikke sitte på en balkong i 10 dager i syden, gidder heller ikke sitte hjemme i ti dager etter jeg kommer hjem.
Sylveon Skrevet 25. februar 2021 #19 Skrevet 25. februar 2021 Example skrev (1 time siden): Tror nok det blir betydelig mindre utvalg av destinasjoner å velge mellom dersom man ikke tar vaksinen. Og sånn vil det nok også være en stund. Jeg tror det blir mange spørsmål som man må stille seg fremover. For det første så vet vi ikke ennå om de vil tilby vaksinen for folk i alderen 18-44 år, så om vår aldersgruppe får lov til å reise utenlands fremover. Vel, hvem vet? En annen ting om dette med vaksinepass som jeg har undret meg over er hvordan det blir dersom man reiser med barn som er under 18 år. 😖 Hele denne greia med vaksinerpass er forvirrende. 1
Sylveon Skrevet 25. februar 2021 #20 Skrevet 25. februar 2021 Viernes skrev (3 timer siden): Mange har bestilt tur til syden i sommer, og enda flere har nok lyst til å gjøre det. Skal du reise til utlandet år? Hvorfor/hvorfor ikke? Altså det er kun på KG jeg hører om at det er MANGE som skal til syden i sommer. Jeg kjenner ingen selv. Folk er veldig fokuserte på at innenlands må fungere før man kan reise utenlands. F. eks at man skal kunne gå på matbutikken UTEN munnbind, reise kollektivt UTEN munnbind, dra på besøk til eldre familie UTEN at noen kjefter og får deg til å føle seg som dritt. Sånne ting ja.
Anbefalte innlegg