Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med psykisk syk mener jeg at jeg lider av angst og depresjoner. Har også diagnosen dysmorfofobi som omfatter et ganske intenst hat over eget utseende. Det er usannsynlig og urealistisk for meg at noen vil synes at jeg er pen/søt/attraktiv. Så da er spørsmålet, hvordan får jeg meg kjæreste når det er slik? Sluttet med psykolog i fjor høst da jeg ikke syns behandlingen ga meg noe. Jeg har perioder hvor jeg har det bra, men i de dårlige periodene er ting veldig vanskelig. 

Noen her inne med dysmorfofobi diagnose? Hvordan fungerer det? Jeg er ensom og savner å ha kjæreste. Noen å snakke med og sove sammen med. Savner sex. Alt nærværet med en mann, savner jeg... Men har nå i flere år følt at det er egoistisk og idiotisk av meg å involvere meg med menn siden jeg sliter så mye mentalt som jeg gjør. Regner med de fleste menn bare vil avfeie meg som usikker og synes jeg er patetisk når jeg forteller hvordan jeg har det. Å bli frisk er lite sannsynlig, det sa iallfall psykologen jeg hadde. Problematikken min blir sett på som kronisk siden jeg har en del dype emosjonelle arr. Så det beste er å lære seg å leve med det. Er i starten av 30 årene. Har ikke vært intim med en mann på snart 10 år... 

Anonymkode: ec8c3...c73

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror det var helt feil avgjørelse å slutte hos psykologen når du har så store problemer. Utfordringen er at det er utmattende for en kjæreste å måtte forholde seg til deg når du er så dårlig. Det blir mer en støttekontakt/livbøye og det er ikke sånn det skal være.. Jobb med det selv så kommer kjærligheten når man minst venter det 

Anonymkode: f580b...67f

• Liker 4
Skrevet

Problem er vel neppe at ingen vil synes du er attraktiv, men at du ikke vil tro på det. 

Anonymkode: 8fdd8...fb4

• Liker 5
Skrevet

Møte likesinnede? Du er ikke alene om å ha psykisk sykdom og tenke disse tankene. I tillegg er det mange "friske" som sliter eller har slitt med ting som kan forstå deg. To personer som har utfordringer men ønske om å ha en god hverdag og bli bedre, kan fint være kjærester, og samtidig akseptere og støtte hverandre. To som trekker hverandre ned kan være katastrofe. Hvis du tidlig i dating fase er åpen om sykdom, vil du en dag møte en som liker deg for den du er. Det koster sikkert litt å snakke om, men det vil uansett komme frem om man blir kjærester, så ta det tidlig. Friske mennesker må også treffe mange før de møter en de har kjemi med, det gjelder samme regel som for deg: ikke gi opp. 

Anonymkode: fd49c...51d

Skrevet

Jeg synes også det er vanskelig. Det er tragikomisk når jeg ser bioen til enkelte på Tinder. På lista over ting de IKKE ønsker hos en potensiell kjæreste så forstår jeg jo at det er egentlig ikke noe håp for meg. Jeg har på en måte alt av det som ingen vil ha. 

Så er det folk som hun over her som skriver at man må finne likesinnede, og det har jeg også prøvd uendelige ganger. Men TO mennesker som sliter psykisk i samme husstand??? Been There done that, da har jeg det virkelig mye bedre som single. 

Anonymkode: 18860...a82

Skrevet

Hei, jeg er uføretrygdet, sliter psykisk og har dårlig råd, hvem vil date meg?? 😍

Ikke sant?........det går ikke

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei, jeg er uføretrygdet, sliter psykisk og har dårlig råd, hvem vil date meg?? 😍

Ikke sant?........det går ikke

Hei. Min første tanke er ikke fokuser så mye på det økonomiske perspektiv, da vi aller fleste menn ikke fokuserer på den delen primært.

I mitt eksempel kan jeg gjerne bli sammen med en flott kvinne, selv om hun ikke har hus og er arbeidsledig. 

Uten å kjenne til psykisk sykdom, så tenker jeg ro og stabilitet, med gjensidig respekt er noe å bygge på. 

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du kan møte noen via interesser. 

Anonymkode: 8fdd8...fb4

Skrevet

Jeg kunne det. Men det kommer an på hvordan hun sleit. Så lenge man ikke sliter på en suicidal måte så kunne jeg fint klart det.

Men nå sliter jeg litt selv da. Men er åpen og reflektert om det. Og aldri hatt noen i livet så det er nok lettere for jenter. For gutter bryr seg ikke om sånt like mye som jenter avskyr gutter som sliter. Uten at jeg skjønner hva dere mener når dere sier det og jeg ser jenter fly etter håpløse gutter, men trøster meg med at like barn leker best. Heller alene i livet en masse kaos, de som har rotet seg bort i masse sånne folk sliter med så alt for mye. 

men jeg og vet om andre lever alene år på år og man lever en gang og da får man gjøre det beste ut av det. Men syntes det er trist at jenter skyr sånne som meg og vi er usynlige fordi vi sliter med relasjoner man aldri har hatt før. 

Anonymkode: c7984...008

Skrevet

Psykisk syke kvinner kan få kjæreste mye mettere enn en psykisk syk mann. 

Hilsen mann med dysmorfobi. 

Anonymkode: 548e4...606

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...