AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Jeg ska ha egguttak neste mnd, men vet ikke helt hva jeg skal si på jobb. Vil ikke si at vi holder på med ivf. Jeg blir vell sykemeldt i 3 dager, ( har hatt egguttak mange ganger før og alltid blitt sykemeldt, blir så dårlig) og må jeg si det på jobb noen dager før? Kan jeg ringe samme dagen og si at jeg er syk? hva gjorde dere? Og hva gjorde dere da dere hadde innsett? Jeg må reise 2 timer en vei så blir borte fra jobb hele den dagen også. og kan arbeidsgiver se hvor sykemeldingen kommer fra? Dette stresser meg sånn 😛 Anonymkode: c51ce...ff7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Jeg sa jeg skal på sykehuset å fjerne cyste tror jeg 😂😂 å at det ikke var noe farlig Anonymkode: 45aef...ba1 4
Neutral90 Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Jeg ville gitt beskjed, men de har ingen krav på å vite. Det mest reale er vel at om en vet om fravær så gir en beskjed så tidlig som mulig. Du trenger ikke si ivf, men at det er medisinsk behandling. På st Olavs har de ennå sykemelding på papir så da ser arbeidsgiver det ja 😔 vet ikke med de andre klinikkene. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg sa jeg skal på sykehuset å fjerne cyste tror jeg 😂😂 å at det ikke var noe farlig Anonymkode: 45aef...ba1 Men fikk du sykemelding for det.? Anonymkode: c51ce...ff7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Skrevet 26. februar 2021 Neutral90 skrev (11 timer siden): Jeg ville gitt beskjed, men de har ingen krav på å vite. Det mest reale er vel at om en vet om fravær så gir en beskjed så tidlig som mulig. Du trenger ikke si ivf, men at det er medisinsk behandling. På st Olavs har de ennå sykemelding på papir så da ser arbeidsgiver det ja 😔 vet ikke med de andre klinikkene. Lykke til! Vi går privat. Så da vil det stå foreksempel hausken på sykemeldingen? Da skjønner arbeidsgiver med en gang hva jeg har gjort.... Anonymkode: c51ce...ff7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #6 Skrevet 26. februar 2021 Jeg spurte fastlegen min om sykemelding for å unngå at arbeidsgiver så navnet på IVF-klinikken. Har du en forståelsesfull fastlege bør ikke det være noe problem. Anonymkode: db7d2...8d0 4
Melie Skrevet 26. februar 2021 #7 Skrevet 26. februar 2021 Hausken gir ikke sykemelding, så det må fastlegen gjøre. For min del ble det gjort digitalt, og arbeidsgiver får ikke se årsaken til at man er borte. Jeg er imidlertid veldig glad for at min sjef og et par kollegaer vet, det gjør at man slipper mer hemmelighold og stress rund en allerede stressende situasjon..😊 1
Gjest Smeltemann Skrevet 26. februar 2021 #8 Skrevet 26. februar 2021 Er det ikke normalt å ta feriedager? Er det egentlig noe syksmeldings grunn?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Skrevet 26. februar 2021 Dersom det er digital sykemelding så ser ikke arbeidsgiver årsaken. Jeg ville gitt beskjed om at jeg skulle på sykehuset og ble borte, og lagt til at det ikke var noe alvorlig (sjefen min fikk bare beskjed om at jeg skulle på sykehuset og ble sykemeldt noen dager, som resulterte i at vedkommende ble veldig bekymret og sendte en hel liste over forsikringsrettigheter ifbm behandling). Anonymkode: b8f6c...e3d 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men fikk du sykemelding for det.? Anonymkode: c51ce...ff7 Fikk seff sykemelding på bakgrunn av at jeg gikk igjennom ivf 🧐 Anonymkode: 45aef...ba1 4
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Skrevet 26. februar 2021 Smeltemann skrev (20 minutter siden): Er det ikke normalt å ta feriedager? Er det egentlig noe syksmeldings grunn? Får sykemelding for egguttak og noen dager etterpå Anonymkode: 45aef...ba1 3
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #12 Skrevet 26. februar 2021 Du kan si at du har timeavtale hos spesialisthelsetjeneste for et mindre inngrep og forventer å være 100% arbeidsfør igjen etter x dager. Dette kan bety alt fra fjerning av visdomstenner til fjerning av liktorn til IVF, det er ikke løgn og det er konkret nok til at det ikke er nødvendig med dialog samtidig som det er diffust nok til å ikke avsløre info du ikke vil gi. Anonymkode: b92e1...65e 4
Gjest Smeltemann Skrevet 26. februar 2021 #13 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Får sykemelding for egguttak og noen dager etterpå Anonymkode: 45aef...ba1 Er det for at legen er "grei" eller er det for at dere har krav på det?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #14 Skrevet 26. februar 2021 Smeltemann skrev (7 minutter siden): Er det for at legen er "grei" eller er det for at dere har krav på det? Man har vel ikke krav på sykemelding, typ noen gang 🤷🏼♀️ Men det er ofte medisinsk nødvendig, ja. Anonymkode: 3c816...6c0 3
Gjest Smeltemann Skrevet 26. februar 2021 #15 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man har vel ikke krav på sykemelding, typ noen gang 🤷🏼♀️ Men det er ofte medisinsk nødvendig, ja. Anonymkode: 3c816...6c0 Ikke krav. Men rett på blir vel mere riktig. Vet Deet er en del leger som tøyer strikken veldig langt.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #16 Skrevet 26. februar 2021 Smeltemann skrev (50 minutter siden): Er det ikke normalt å ta feriedager? Er det egentlig noe syksmeldings grunn? Nei. Fra uttak får en sykemelding til innsett. Og andre timer i forbindelse med ivf får en permisjon med lønn. Anonymkode: 1478f...206 2
Gjest Smeltemann Skrevet 26. februar 2021 #17 Skrevet 26. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei. Fra uttak får en sykemelding til innsett. Og andre timer i forbindelse med ivf får en permisjon med lønn. Anonymkode: 1478f...206 Rart. Skulle tro det var permisjon m/lønn fra uttak også. Det går jo av arbeidsgiver uansett. Virker som legene gir sykemelding for å være snille.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #18 Skrevet 26. februar 2021 Smeltemann skrev (2 minutter siden): Rart. Skulle tro det var permisjon m/lønn fra uttak også. Det går jo av arbeidsgiver uansett. Virker som legene gir sykemelding for å være snille. Permisjon med lønn får man jo for legetimer når man i utgangspunktet er frisk. Dagene etter uttak så har man jo ingen avtaler, derfor får man sykemelding fordi man da ofte ikke er i stand til å jobbe. Anonymkode: e7040...cad 5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #19 Skrevet 26. februar 2021 Smeltemann skrev (3 minutter siden): Rart. Skulle tro det var permisjon m/lønn fra uttak også. Det går jo av arbeidsgiver uansett. Virker som legene gir sykemelding for å være snille. Man har gjerne redusert form etter uttak, derfor får en sykmelding. Anonymkode: 1478f...206 3
Patriotpaula Skrevet 26. februar 2021 #20 Skrevet 26. februar 2021 Smeltemann skrev (56 minutter siden): Er det ikke normalt å ta feriedager? Er det egentlig noe syksmeldings grunn? Bruke feriedager på slik behandling? Ja, det er frivillig å få barn, men det er neimen ikke frivillig å gå i gjennom IVF. Det er straff nok i seg selv å gå i gjennom slik behandling med alt det innebærer, da skal det være helt unødvendig å bli straffet ved at man må bruke feriedager. Legene gir ikke sykemelding for å være snille, de gir det fordi det ofte er behov av psykiske eller fysiske årsaker. 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå