Gå til innhold

Er man uattraktiv på arbeidsmarkedet når man er 45+ ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det? 

Anonymkode: 1f2aa...76a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på jobben, men det er vel først rundt 50 at det begynner å bikke. 

Anonymkode: e75a5...bcb

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det kommer helt an på jobben, men det er vel først rundt 50 at det begynner å bikke. 

Anonymkode: e75a5...bcb

Hvorfor er det sånn? 

Skrevet

Kommer jo helt an på hvilken yrkesretning/karrierer du peiler deg inn på.

I noen yrker er arbeidstakere som vin, bedre med årene. I andre er du jo utdatert relativt tidlig i livet (spesielt om det innebærer hardt fysisk arbeid). 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en kollega som er 48. Hun er kjempestressa. Redd for å bytte jobb fordi hun er "for gammel". 48 er vel ikke 65! 

• Liker 1
Skrevet
Ella_xx skrev (20 minutter siden):

Kommer jo helt an på hvilken yrkesretning/karrierer du peiler deg inn på.

I noen yrker er arbeidstakere som vin, bedre med årene. I andre er du jo utdatert relativt tidlig i livet (spesielt om det innebærer hardt fysisk arbeid). 

Det er snakk om kontorjobb 

Skrevet

Er vel Peak i arbeidslivet når man er 45? 35-åringer derimot..med småbarn og mye sykefravær er ikke så populære. 

Anonymkode: f95a4...0c5

• Liker 6
Skrevet

Jeg jobber endel med tilsettinger og  her hvor jeg jobber, som er en offentlig arbeidsplass, er det ikke noen ulempe om jobbsøker er i 40-årene. Vi ser egentlig ikke på alder i det hele tatt, men på kvalifikasjoner. Nå om dagen søker vi noen med faglig tyngde i en nøkkelrolle og flere av søkerne som er aktuelle er over 50 år. Jeg bruker ikke det mot noen, iallfall. Men det kommer sikkert litt an på type sted og type jobb. 

Anonymkode: f0d13...6a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Er vel Peak i arbeidslivet når man er 45? 35-åringer derimot..med småbarn og mye sykefravær er ikke så populære. 

Anonymkode: f95a4...0c5

Mens 35åringer uten barn er perfection 😉

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg jobber endel med tilsettinger og  her hvor jeg jobber, som er en offentlig arbeidsplass, er det ikke noen ulempe om jobbsøker er i 40-årene. Vi ser egentlig ikke på alder i det hele tatt, men på kvalifikasjoner. Nå om dagen søker vi noen med faglig tyngde i en nøkkelrolle og flere av søkerne som er aktuelle er over 50 år. Jeg bruker ikke det mot noen, iallfall. Men det kommer sikkert litt an på type sted og type jobb. 

Anonymkode: f0d13...6a3

Så...Hvis dere må velge mellom en på 40 og en på 50, er det ikke sikkert at dere velger den på 40? 

Skrevet

Jeg er 44 og føler jeg aldri har vært mer attraktiv på jobbfronten enn jeg er nå. Jeg er siviløkonom. 

Anonymkode: 144af...667

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mens 35åringer uten barn er perfection 😉

Nei, de forventes at blir smelt på tjukka 😅

Anonymkode: 70681...25d

• Liker 7
Skrevet

Kommer an på jobben, og på din CV.

Søker du jobb i kassa på burger king kan du glemme det. Søker du jobb som leder eller spesialist er det en helt annen sak. 

Anonymkode: 04b72...797

• Liker 1
Skrevet

I sykepleieryrket da? Er det lett å bytte jobb etter fylte 40, ellet kreves det spesialisering da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Nei, de forventes at blir smelt på tjukka 😅

What

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kommer an på jobben, og på din CV.

Søker du jobb i kassa på burger king kan du glemme det. Søker du jobb som leder eller spesialist er det en helt annen sak. 

Anonymkode: 04b72...797

Kontorjobb 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 44 og føler jeg aldri har vært mer attraktiv på jobbfronten enn jeg er nå. Jeg er siviløkonom. 

Anonymkode: 144af...667

☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Kontorjobb 

Kontor er ikke et yrke, det kommer fortsatt an på spesialisering og kompetanse. 

Anonymkode: e418e...e9d

• Liker 3
Skrevet

Kommer an på hvor du bor og din innstilling og pågangsmot og. Jeg har passert 50 og vurderer og skaffe meg ny jobb. Og er ikke redd for å ikke greie deg. Vil man jobbe så får man jobb 

Anonymkode: b03e4...808

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kommer an på hvor du bor og din innstilling og pågangsmot og. Jeg har passert 50 og vurderer og skaffe meg ny jobb. Og er ikke redd for å ikke greie deg. Vil man jobbe så får man jobb 

Anonymkode: b03e4...808

Det må jo være en grunn til at kollegaen min stresser...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...