Gå til innhold

Pendle til Stavanger fra andre steder i området, hvilke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter samlivsbrudd blir jeg alene med 3 små barn og må ut på leiemarkedet. Stavanger har det jeg ønsker av studie og jobbtilbud men boligprisene er avskrekkende. Tenker derfor på å bosette meg et sted i nærheten og dagpendle 3-4 dager i uken. Noen tips til steder i max 1,5 time avstand hvor prisene er lavere, men som gjerne har skole og barnehage? 

Anonymkode: 1ee34...7cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egersund er en kjekk liten by med det meste, barnehage og skole, bibliotek, shopping-gate med alle service-næringer som frisør etc. Det tar rett over 1 time å kjøre fra Stavanger til Egersund. 

Mellom Egersund og Stavanger ligger det småplasser som Nærbø, Vigrestad, Bryne, bare for å nevne noen, disse har også alle barnehage og skole og butikk, Bryne er et større sentrum / flere inbyggere enn de andre to nevnte

Tror dette er de beste valgene i sjekke ut i forhold til pris.

Sandnes / Sola/ Randaberg som er de kommunene som grenser til Stavanger, er dyrere valg. 

Anonymkode: b6ada...df4

• Liker 2
Skrevet

Bryne har alt du trenger av spisesteder og butikker,  men det begynner å bli dyrere der også fordi så mange ønsker seg landlig,  men med alt man trenger 

Anonymkode: d750d...941

Skrevet

Det er jo store deler av regionen det. Sandnes, Hommersåk, Bryne, Sola, osv. Ta en titt på Finn.no

Anonymkode: 99eab...073

Skrevet

Du kan jo dra innover i Ryfylke også, der er det enda biligere. Kan kjøre, eller ta båt inn til stavanger. 

Anonymkode: 43345...56d

Skrevet

Hva er avskrekkende pris? Hvor mye kan du bet i mnd? 

Anonymkode: ada96...aa4

Skrevet

Tenker det kan være lurt å holde seg unna ferje/båt, om du trenger fleksibilitet ☺ Ellers er det utrolig mange steder hvis du er villig til å reise en times tid. Egersund er jo et kjempefint valg!

• Liker 1
Skrevet

Det er jo ganske mye rimeligere på Sandnes, og utover Jæren. Nærbø, Kleppe, osv

Anonymkode: 15c9f...6a5

Skrevet

1,5 time avstand. Du mener vel begge veier tilsammen da? 

Skrevet

Jeg ville lagt inn annonse på Finn. Det dukker titt opp rimeligere boliger. 

Madla, Sunde, Kvernevik, Tjensvoll, Bekkefaret og Åsen er supre plasser å bo om du vil studere. 

Anonymkode: ada96...aa4

Skrevet

Jæren er mye rimeligere enn Stavanger. Tog hvert 15 min til Stavanger.

Likeså er rennesøy/Mosterøy billigere, det er nå Stavanger kommune men bolig prisene er langt lavere. 20 min fra Stavanger sentrum.

Dagpendling med 3 barn er ikke bare bare om du har over en time å reise hver vei. Ville bosatt meg med max 30 min å kjøre/tog for å forsikre meg om at logistikken gikk opp.

Anonymkode: 5cbd6...f53

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...