AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Etter samlivsbrudd blir jeg alene med 3 små barn og må ut på leiemarkedet. Stavanger har det jeg ønsker av studie og jobbtilbud men boligprisene er avskrekkende. Tenker derfor på å bosette meg et sted i nærheten og dagpendle 3-4 dager i uken. Noen tips til steder i max 1,5 time avstand hvor prisene er lavere, men som gjerne har skole og barnehage? Anonymkode: 1ee34...7cb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Egersund er en kjekk liten by med det meste, barnehage og skole, bibliotek, shopping-gate med alle service-næringer som frisør etc. Det tar rett over 1 time å kjøre fra Stavanger til Egersund. Mellom Egersund og Stavanger ligger det småplasser som Nærbø, Vigrestad, Bryne, bare for å nevne noen, disse har også alle barnehage og skole og butikk, Bryne er et større sentrum / flere inbyggere enn de andre to nevnte Tror dette er de beste valgene i sjekke ut i forhold til pris. Sandnes / Sola/ Randaberg som er de kommunene som grenser til Stavanger, er dyrere valg. Anonymkode: b6ada...df4 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Bryne har alt du trenger av spisesteder og butikker, men det begynner å bli dyrere der også fordi så mange ønsker seg landlig, men med alt man trenger Anonymkode: d750d...941
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Det er jo store deler av regionen det. Sandnes, Hommersåk, Bryne, Sola, osv. Ta en titt på Finn.no Anonymkode: 99eab...073
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 Du kan jo dra innover i Ryfylke også, der er det enda biligere. Kan kjøre, eller ta båt inn til stavanger. Anonymkode: 43345...56d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Hva er avskrekkende pris? Hvor mye kan du bet i mnd? Anonymkode: ada96...aa4
Eksplisitt Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 Tenker det kan være lurt å holde seg unna ferje/båt, om du trenger fleksibilitet ☺ Ellers er det utrolig mange steder hvis du er villig til å reise en times tid. Egersund er jo et kjempefint valg! 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 Det er jo ganske mye rimeligere på Sandnes, og utover Jæren. Nærbø, Kleppe, osv Anonymkode: 15c9f...6a5
Forundret.. Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 1,5 time avstand. Du mener vel begge veier tilsammen da?
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 Jeg ville lagt inn annonse på Finn. Det dukker titt opp rimeligere boliger. Madla, Sunde, Kvernevik, Tjensvoll, Bekkefaret og Åsen er supre plasser å bo om du vil studere. Anonymkode: ada96...aa4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #11 Skrevet 25. februar 2021 Jæren er mye rimeligere enn Stavanger. Tog hvert 15 min til Stavanger. Likeså er rennesøy/Mosterøy billigere, det er nå Stavanger kommune men bolig prisene er langt lavere. 20 min fra Stavanger sentrum. Dagpendling med 3 barn er ikke bare bare om du har over en time å reise hver vei. Ville bosatt meg med max 30 min å kjøre/tog for å forsikre meg om at logistikken gikk opp. Anonymkode: 5cbd6...f53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå