AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Hadde vært interessant, men vi har lite erfaring. Kun søk etter godbiter inne og ute. Anonymkode: c1d30...29d 1
Tabris Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Jeg har ikke lært hunden min å finne sopp, men har lært ham veldig mange andre lukter. Her er en video som viser en fremgangsmåte for hvordan man kan lære inn en konkret lukt. Jeg ville startet med te, som i videoen, slik at du har en "uviktig" lukt som du kan gjøre alle evt feilene på. Når du har klart å lære hunden å finne te, så kan du lære den lukten du egentlig vil den skal finne - sopp. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Lærte min å søke etter kantareller, han fant masse og han spiste alltid noen som ekstra belønning. Det er flere som holder kurs i dette, så det anbefales 🙂 Anonymkode: f9f8d...0dc
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #4 Skrevet 2. mars 2021 Mamma lærte vår forrige hund til å søke etter kantareller. Rasen har vært mye brukt til trøffelsøk, og siden det ikke akkurat er de samme mengdene trøfler i Norge som i Italia ble det kantarell-konge av vår hund. Han slet litt med å skille traktkantarell og kantarell, men koste seg veldig på sopptur. 😊 Anonymkode: 234a4...fe8
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #5 Skrevet 2. mars 2021 Åh, kjenner at jeg får mer og mer lyst på hund😍 Anonymkode: d4d51...cf2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2021 #6 Skrevet 2. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mamma lærte vår forrige hund til å søke etter kantareller. Rasen har vært mye brukt til trøffelsøk, og siden det ikke akkurat er de samme mengdene trøfler i Norge som i Italia ble det kantarell-konge av vår hund. Han slet litt med å skille traktkantarell og kantarell, men koste seg veldig på sopptur. 😊 Anonymkode: 234a4...fe8 Men kan de ta feil? Eller feks spise en giftig sopp selv på turen? Anonymkode: c1d30...29d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå