AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Hun kontakter svigermor når hun har problemer, det er 14 år siden det ble slutt med hun og mannen min. For noen år siden gikk hun fra mannen hun var gift med og det var litt turbulens rundt bruddet. Den første hun kontaktet var min manns mor. De hadde da gjevn kontakt og har hatt det siden. Jeg opplever også at de rotter seg sammen og snakker om meg bak min rygg, dette har kommet for en dag og da de ble konfrontert med dette ble det et helvete. Mannen min ønsker å være «nøytral» i saken, men valgte likevel å kjefte på meg for at jeg tok tyren med hornene når det kom til deres oppførsel. Jeg er kjempe fortvilet og føler meg veldig sveket. Noen råd om hvordan jeg kan gå frem? Anonymkode: 61fc1...626
Kenelz Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Skriv alt ned, sett deg ned med mannen din og kommuniser skikkelig. Fortell at du ikke vil bli avbrutt før du har fått snakket ferdig. Er det sånn at eksen og svigermor baksnakker deg så skal mannen din selvfølgelig støtte deg. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #4 Skrevet 27. februar 2021 Vet ikke hva du skal gjøre, men mannen din er en dritt. Anonymkode: 657db...348
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #5 Skrevet 27. februar 2021 Dette er et vennskap mellom to voksne damer, hvordan mener du at det er noe galt med det? Det er FJORTEN år siden det ble slutt mellom henne og mannen din, og kanskje de var sammen noen år også, uansett er dette mennesker som har kjent hverandre lenge. At de baksnakker deg...tja, er vel ikke så rart om de snakket om deg. Selvsagt er det IKKE pent av svigermor om hun har lagt ut om hva du gjorde nå i helga på en negativ måte. Hun bør selvsagt ikke gjøre det, på grunn av lojalitetsbåndet til familien. Men her er det vanskelig å si hvor graverende dette egentlig er. Om de generelt liker hverandre bedre enn deg, er lite å gjøre med, kanskje har de bedre kjemi. Men om svigermor «røper» konkrete ting og hendelser, er det ikke bra. Da bør mannen din ta dette rolig og fortrolig opp med moren sin. Eventuelt kunne du gjøre det selv, men du virker veldig dramatisk når du skriver «rotter seg sammen» (ord som er veldig negative og egnet til å skape konflikt i seg selv) og «ta tyren ved hornene». Du kan IKKE nekte dem å være venner. Du kan IKKE nekte dem å snakke om alt de vil, inkl deg. Det du kan gjøre, er å ta en rolig samtale med svigermor, f eks »Jeg forsto at du hadde fortalt til NN at jeg har hatt problemer med (whatever). Dette er privat informasjon som jeg gjerne vil holde innad i familien. Jeg skjønner du har et nært forhold til NN, men jeg håper du ser min side av dette også.» Anonymkode: 318b2...be1 4
Gjest Skogsalv Skrevet 28. februar 2021 #6 Skrevet 28. februar 2021 Hva med å overse det totalt. ? Være sprudlende og den beste kone nr 2 for mannen din som overhodet er mulig 😜 Det stikker nok verre i begge sladrekjerringene!
PM75 Skrevet 28. februar 2021 #7 Skrevet 28. februar 2021 Hvis mannen din kan velge å være nøytral, så kan du velge å ha minst mulig kontakt med svigermor. Det er faktisk hans mor og det er helt urimelig at han aksepterer at moren baksnakker deg! Det at svigermor og eksen velger å være venner, det er deres sak. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2021 #8 Skrevet 3. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 16.21): føler meg veldig sveket Av hvem føler du deg sveket? Anonymkode: d2862...ae1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå