Gå til innhold

Anmelde foreldrene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter man har blitt voksen for vold, både fysisk, psykisk og seksuelt. 

Jeg har ikke turt fordi jeg ikke aner hvordan ting skal bli bevist?

Det står inn så utrolig mange for utrolig mye. For min del handler det om å få fred og å bli trodd. Spesielt siden store deler av disse fortsatt er etter meg for å ha snakket med noen om det. Minst en gang i året blir jeg kontaktet, truet eller trakassert av en og annen i familien. Jeg har gjort mye for å få fred, men jeg får aldri det. Nå lurer jeg på å levere anmeldelse på absolutt alt, selv om det skremmer meg å få alt frem også. 

Noen erfaring? 

Anonymkode: 49578...85c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Go for it. Barnemishandling skal man ikke slippe unna med.

• Liker 13
Skrevet
Chiyo skrev (2 minutter siden):

Go for it. Barnemishandling skal man ikke slippe unna med.

Det blir flere enn bare de, det gjelder 4 nære i familien og et par venner av foreldrene mine. Mest sannsynlig blir også barnevernet dratt inn fordi et av barna meldte ifra jevnlig utenat noe skjedde. Jeg føler på meg at saken vil bli utrolig stor og at enkelte muligens mister jobben sin..

• Liker 4
Skrevet

Som den over her sier, go for it! La jævlene svi

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir flere enn bare de, det gjelder 4 nære i familien og et par venner av foreldrene mine. Mest sannsynlig blir også barnevernet dratt inn fordi et av barna meldte ifra jevnlig utenat noe skjedde. Jeg føler på meg at saken vil bli utrolig stor og at enkelte muligens mister jobben sin..

Du skal ikke være redd for at de mister jobben sin pga dette. De er selvforskyldt dette, og det er du som lider for det. Nå er det demmes tur. Ikke vær redd for å anmelde! 

• Liker 23
Skrevet
Tuppeluri skrev (Akkurat nå):

Som den over her sier, go for it! La jævlene svi

Kan familiemedlemmer bli tatt for å jevnlig ta kontakt med enkelte av barna for å tvinge de til å si annet? Gjennom mange år har enkelte prøvd å tvinge meg til å si noe annet. Enkelte går også ut med rykter og løgner om min psyke for å ødelegge for meg. Kan dette bli tatt?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan familiemedlemmer bli tatt for å jevnlig ta kontakt med enkelte av barna for å tvinge de til å si annet? Gjennom mange år har enkelte prøvd å tvinge meg til å si noe annet. Enkelte går også ut med rykter og løgner om min psyke for å ødelegge for meg. Kan dette bli tatt?

Har du dette på meldinger eller ringer de deg/de?
Alt kan i utgangspunktet brukes i en vitneboks, men det er det som står skriftelig som står sterkest. 
Skal sies at hvis flere går sammen om det, som du og de andre barna kan det også stå sterkt i en evt rettsak.

• Liker 2
Skrevet
Tuppeluri skrev (Akkurat nå):

Har du dette på meldinger eller ringer de deg/de?
Alt kan i utgangspunktet brukes i en vitneboks, men det er det som står skriftelig som står sterkest. 
Skal sies at hvis flere går sammen om det, som du og de andre barna kan det også stå sterkt i en evt rettsak.

Kan man hente frem gamle meldinger da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan man hente frem gamle meldinger da?

Kommer jo an på hvor meldingene er. Er de på telefon kan i utgangspunktet politiet hjelpe til å gjenopprette meldinger.

Skrevet
Tuppeluri skrev (7 minutter siden):

Kommer jo an på hvor meldingene er. Er de på telefon kan i utgangspunktet politiet hjelpe til å gjenopprette meldinger.

Det har blitt byttet endel tlf gjennom 10-15 år, men samme nummer står.  

Skrevet

Har du snakket om dette med psykolog? Det kan være lurt å tenke gjennom hva du ønsker å få ut av en slik sak opp mot ditt ønske om ro. Jeg vil tenke at en sak mot familie og barnevern vil være to saker, dvs evt to rettsaker om ikke flere. Hvis barnevernet unnlot å hjelpe og visste om deg så er det helt klart en stor sak som bør opp. Hvis du aldri ble meldt inn til barnevernet er det evt andre som har unnlatt å melde inn til bv? 

Anonymkode: 8f5aa...80d

• Liker 5
Skrevet

Hvilken bevis har du ? 

Anonymkode: 93306...5f4

• Liker 2
Skrevet

Du kan anmelde. Og når det er gjort, gjerne informere de andre som du vet er blitt utsatt for det samme fra de samme menneskene og be de om å også anmelde.

For alt du vet kan det være andre barn andre steder som er blitt utsatt for det samme av flere av de samme menneskene.

Du skal aldri være redd for å fortelle sannheten. Og slike saker der barn er misbrukt slås det hardt ned på for tiden.

Fortsetter de å kontakte deg må du skaffe deg et skjult nummer, sørge for at du har huka av for å ikke bli oppført i telefonlister på nettet via mobilabbonementet ditt. Si nei til telefonsalg via Brønnlysundregisteret, så kan ingen bruke ditt tlfnr på slike lister som selges til firma som bedriver telefonsalg og slikt. Men vær klar over at nummeret kan vise navn på Vipps. (Om ikke Vipps har endra på dette da)

Anonymkode: 9bf3c...afb

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du snakket om dette med psykolog? Det kan være lurt å tenke gjennom hva du ønsker å få ut av en slik sak opp mot ditt ønske om ro. Jeg vil tenke at en sak mot familie og barnevern vil være to saker, dvs evt to rettsaker om ikke flere. Hvis barnevernet unnlot å hjelpe og visste om deg så er det helt klart en stor sak som bør opp. Hvis du aldri ble meldt inn til barnevernet er det evt andre som har unnlatt å melde inn til bv? 

Anonymkode: 8f5aa...80d

Veldig mange som sier at på den tiden meldte man ikke. Veldig mange som har fått med seg veldig mye. Et par stk er døde, desverre. Noen hjalp meg på andre måter. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken bevis har du ? 

Anonymkode: 93306...5f4

At vi er mange barn som har opplevd det samme. At voksne og barn har sett gjennom tiden. 

Skrevet

Hvis jeg ikke får fred fremover, så må jeg gjøre noe med dette. 

Skrevet

Ta kontakt med rettferd for tapere. De har masse erfaring med å bistå andre med lignende oppvekst i søksmål mot bv, kommuner ect.

Anonymkode: 56888...0e5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kontakt Advokat firma Teigstad. De er veldig dyktig. Og gratis i ditt tilfelle, siden det da blir bistandsadvokat.

https://www.advokat-teigstad.no/anmelde-overgrep-eller-familievold/

du kan snakke med de og undersøke om dere skal anmelde. Jeg har god erfaring med de.

Lykke til❤️

Anonymkode: 83d45...7c1

Den siden var jeg på i dag. Jeg er bare så redd enkelte av disse. 

Ved en anledning har bv og politi vært innblandet angående et av de andre barna. Ei dame ble forfulgt, truet og trakassert av et av menneskene som har gjort dette mot meg. Vedkommende byttet navn og fikk hemmelig adresse etterpå. 

Skrevet

Hvis noen kjenner igjen denne saken fordi dere er de menneskene i familien eller slekten. Så lenge jeg kan få leve mitt liv i fred og, at dere behandler meg som luft og lar de jeg har rundt meg være, så skal ikke jeg gjøre noe sak ut av dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...