AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Har ei venninne som ganske ofte er i dårlig humør. Flere grunner til det. Dårlig helse og dårlig økonomi. Jeg føler at jeg bruker mye tid på å høre på henne. Hun sender meldinger daglig om at hun har det sånn og sånn. Jeg svarer og støtter så godt jeg kan. Men i går kveld skrev hun at hun var lei seg pga høy strømregning. Jeg vet at faren hjelper henne en del, så jeg skrev: Kanskje faren din hjelper deg denne gangen også? Fikk til svar :NEI, for 2 gang. Jeg sa sist vi snakket sammen at han kan ikke hjelpe meg på en stund. Hun hadde tydeligvis sagt det til meg før, men det husket ikke jeg. Bør jeg si at jeg ikke orker å være den som må ta i mot dritt når hun er i dårlig humør? Er ikke 1 gang det skjer Anonymkode: 5df85...dd4
Lillemymle Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Å foreslå at faren hennes kan hjelpe henne med penger er vel egentlig ganske frekt. Det å klage over dårlig økonomi er et dårlig trekk, men du bør jo ikke blande deg inn i hvordan faren til venninnen din skal disponere pengene sine. Dessuten er det for mange flaut og pinlig å måtte få økonomisk hjelp av foreldrene sine, og det er ikke kult når venner bare antar at pengekrana til foreldre alltid er åpen. Dersom mannen min må ut med ekstra utgifter på bilen f.eks og det blir litt trangt frem til neste lønning, ville jeg ALDRI foreslått at han bare kunne be om penger fra moren og faren sin. Uavhengig om han hadde fått hjelp av dem tidligere. Jeg tenker at jeg også ville blitt ganske sur av akkurat den kommentaren der. 3
Gjest Dævendøtte Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Hadde ikke svart engang, folk som skriver med store bokstaver og "for andre gang", hadde jeg ikke orket å svare. Du glemte og hun er sur. La henne være sur.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Lillemymle skrev (6 minutter siden): Å foreslå at faren hennes kan hjelpe henne med penger er vel egentlig ganske frekt. Det å klage over dårlig økonomi er et dårlig trekk, men du bør jo ikke blande deg inn i hvordan faren til venninnen din skal disponere pengene sine. Dessuten er det for mange flaut og pinlig å måtte få økonomisk hjelp av foreldrene sine, og det er ikke kult når venner bare antar at pengekrana til foreldre alltid er åpen. Dersom mannen min må ut med ekstra utgifter på bilen f.eks og det blir litt trangt frem til neste lønning, ville jeg ALDRI foreslått at han bare kunne be om penger fra moren og faren sin. Uavhengig om han hadde fått hjelp av dem tidligere. Jeg tenker at jeg også ville blitt ganske sur av akkurat den kommentaren der. Faren hennes har jo hjulpet henne mye og ofte, noe venninnen tydeligvis har vært åpen om, så den kommentaren var helt innenfor. Ts, det høres fryktelig slitsomt ut. Jeg lytter gjerne til venninner som har det vanskelig, men det hadde vært uaktuelt å ha ei venninne hvor klaging og dårlig humør er normalen. Et vennskap skal være positivt for begge parter, hvor begge kan dele gode eller dårlige dager, hvor begge lytter, gir råd og prater om alt og ingenting. Dette vennskapet høres veldig enveis ut, hvor én part ikke gjør stort annet enn å klage og spre dårlig humør. Du kan prate med henne og fortelle hvordan du føler, eller så kan du fase henne ut eller bare kutte henne ut helt. Anonymkode: d202e...5c9 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 Lillemymle skrev (14 minutter siden): Å foreslå at faren hennes kan hjelpe henne med penger er vel egentlig ganske frekt. Det å klage over dårlig økonomi er et dårlig trekk, men du bør jo ikke blande deg inn i hvordan faren til venninnen din skal disponere pengene sine. Dessuten er det for mange flaut og pinlig å måtte få økonomisk hjelp av foreldrene sine, og det er ikke kult når venner bare antar at pengekrana til foreldre alltid er åpen. Dersom mannen min må ut med ekstra utgifter på bilen f.eks og det blir litt trangt frem til neste lønning, ville jeg ALDRI foreslått at han bare kunne be om penger fra moren og faren sin. Uavhengig om han hadde fått hjelp av dem tidligere. Jeg tenker at jeg også ville blitt ganske sur av akkurat den kommentaren der. Det er hun som forteller meg alt dette. Om økonomi og at faren hjelper henne Anonymkode: 5df85...dd4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Kanskje hun ikke vil ha løsninger, men medfølelse. "Ja, huff, det er forferdelig med de høye prisene om dagene" Og ikke svar på alt. Du er ikke søppelbøtta hennes. Ta ihvertfall på lokket av og til. Hennes dårlige humør er ikke ditt. Du skal ikke få en dårlig dag fordi hun har fått høy strømregning. Anonymkode: 3339b...f5e 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 Jeg ville ikke orket sånne mennesker som forsøker å bruke andre mennesker som en slags "søppel-bøtte" altså. Men kanskje dette bare er meg? Anonymkode: 09940...194
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ville ikke orket sånne mennesker som forsøker å bruke andre mennesker som en slags "søppel-bøtte" altså. Men kanskje dette bare er meg? Anonymkode: 09940...194 Nei, det er veldig fornuftig! Virker som du har sunne grenser! Anonymkode: 3339b...f5e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 har en sånn relasjon. man må rett og slett la vær å vise oppmerksomhet. og for guds skyld ikke still oppfølgingsspørsmål. er dritlei av at denne personen føler seg bedre etter en samtale med meg, mens jeg blir i dårlig humør. jeg har tatt avstand, og nå takler jeg lettere klagingen og kjeftingen når det er «de dagene»😄 Anonymkode: 2bc49...d66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå