AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Hei. Har nylig gått gjennom et ganske så tøft brudd. Kom helt uforventet, og skjedde bare egentlig uten noe forvarsel. Vi kranglet og jeg dro derfra, siden har vi ikke snakket. Er snakk om et ganske langvarig forhold. Dette er nå et par måneder siden. Problemet mitt nå er at jeg har så mye mareritt, og drømmer om eksen. Drømmer at vi krangler, eller at vi er sammen og eksen er utro. At eksen er ekkel mot meg, ydmyker meg foran andre, skjeller meg ut osv. Dette går ut over søvnen min, og jeg våkner ofte etter bare 4 timer søvn.. Noen tips til hva som hjelper? Føler meg ferdig med forholdet og eksen, jeg vil ikke ha denne personen tilbake. Vil helst bare ha hjelp til hvordan jeg kan sove bedre. Tips tas imot med stor takk. Anonymkode: 8d6ba...b83
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Et par mnd er kort tids etter lang tids forhold. Etter mi erfaring tar ting tid. Det tok meg 3 mnd etter ene eksen å slutte å ha mareritt, og nye 3 mnd å kjenne meg ok med bruddet. Å komme helt over noen kan ta år. Mitt eneste praktiske tips er egentlig å prøve å hvile mer på dagtid og å gjøre avspenning. For tankene om natta må ut. Anonymkode: 3acc4...185
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Jeg har fremdeles mareritt i perioder, 4 år etter bruddet med eksmannen. Han drev med psykisk mishandling, og det er nok derfor det henger igjen. Jeg har det bra og hverdagen er fin med ny kjæreste, men tydelig at hodet enda prosesserer. Det er veldig slitsomt å ha slike mareritt, når alt jeg vil er å glemme og bli ferdig. Dette har ikke noe med savn å gjøre forresten. Jeg ble som nevnt mishandlet, og tanken på å møte på han er ikke gøy. Her er det bare konsekvent psykisk nedbrytning over tid. Han brøt meg ikke helt ned, men det var nesten. Blir "heldigvis" bare påvirket i mareritt, merker ikke noe på dagtid lengre. Anonymkode: 7fd0b...e60
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Har det i perioder, selv 7 år etter brudd.. har også en dårlig barndom og mareritt om den selv om jeg brøyt med familien for over 12 år siden. Psykolog gjennom flere år har ennå ikke fjernet periodene med mareritt. Anonymkode: fd7ac...887
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg har fremdeles mareritt i perioder, 4 år etter bruddet med eksmannen. Han drev med psykisk mishandling, og det er nok derfor det henger igjen. Jeg har det bra og hverdagen er fin med ny kjæreste, men tydelig at hodet enda prosesserer. Det er veldig slitsomt å ha slike mareritt, når alt jeg vil er å glemme og bli ferdig. Dette har ikke noe med savn å gjøre forresten. Jeg ble som nevnt mishandlet, og tanken på å møte på han er ikke gøy. Her er det bare konsekvent psykisk nedbrytning over tid. Han brøt meg ikke helt ned, men det var nesten. Blir "heldigvis" bare påvirket i mareritt, merker ikke noe på dagtid lengre. Anonymkode: 7fd0b...e60 Jeg ble også utsatt for psykisk mishandling og utroskap i forholdet. Vil tro det er derfor jeg har marerittene også. Var litt usikker i starten av bruddet om marerittene kom av savnet etter personen eller «traumer», men er vell bare at eksen har satt dype spor i psyken min... ts Anonymkode: 8d6ba...b83
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Mine gikk over av seg selv, men det tok kanskje en halvt år. Våknet kliss våt i senga av redsel. Denne mannen fikk meg til å få mareritt i forholdet (psykisk vold), og etterpå. Drømte som oftest at han satt meg i en posisjon hvor jeg ikke kom unna. Prøvde å drukne meg, men reddet meg i siste liten hver gang osv. Anonymkode: 74bda...f60
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 Jeg var i et langt forhold hvor jeg gikk, da kom mye frem av utroskap på vei jobb, løgner osv.. Jeg prøver å normalisere marerittene, tenker at det er noe som skal ut, står opp om nødvendig for å bryte opp i tankene, d hjelper. Det ble bedre etterhvert. Makten har vi tatt tilbake, og hjernen skal tømmes for traumer. Å snakke med Epitel hjalp meg mye. Anonymkode: 1453c...678 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg var i et langt forhold hvor jeg gikk, da kom mye frem av utroskap på vei jobb, løgner osv.. Jeg prøver å normalisere marerittene, tenker at det er noe som skal ut, står opp om nødvendig for å bryte opp i tankene, d hjelper. Det ble bedre etterhvert. Makten har vi tatt tilbake, og hjernen skal tømmes for traumer. Å snakke med Epitel hjalp meg mye. Anonymkode: 1453c...678 "på jobb Anonymkode: 1453c...678
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 Kan det være C-PTSD? Kanskje psykolog kan hjelpe? Anonymkode: 40803...845
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå