Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

???

Anonymkode: 2fbb8...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymkode: 3cfba...240

Gjest Føsleguri
Skrevet

Skatteetaten har ikke begynt å sende ut skattemeldingen for 2020 ennå.

Du får ikke skatteoppgjøret før skattemeldingen er levert.

Skrevet

LITT tidlig, er det ikke?   😉

• Liker 8
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Du må nok vente til mars/april. 

Skrevet

Blir vel restskatt på meg som vanlig. Skjønner ikke hvorfor jeg burde skatte høyere prosent av allerede liten lønn, bare fordi billånet blir nedbetalt i løpet av året. Har ingen verdier, eneste er bil, som uansett faller i verdi i løpet av året? Skattekontoret klarer alltid å få det til 5-6000 for lite betalt. Hadde vært ganske greit at den prosenten og tabelltrekketnsom ble fastsatt på skattekortet stemte og at man ikke må gjette seg til en høyere prosent selv.

Anonymkode: d1193...4e6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Blir vel restskatt på meg som vanlig. Skjønner ikke hvorfor jeg burde skatte høyere prosent av allerede liten lønn, bare fordi billånet blir nedbetalt i løpet av året. Har ingen verdier, eneste er bil, som uansett faller i verdi i løpet av året? Skattekontoret klarer alltid å få det til 5-6000 for lite betalt. Hadde vært ganske greit at den prosenten og tabelltrekketnsom ble fastsatt på skattekortet stemte og at man ikke må gjette seg til en høyere prosent selv.

Men det kan jo være greit å se dobbeltsjekke at de tallene som er lagt til grunn, faktisk er korrekt vel? Man bør gjerne ta litt ansvar selv og sjekke/justere , akkurat som ber om at vi gjør....

• Liker 5
Skrevet

Skatteoppgjøret kommer ikke før tidligst den 16. Mars i år.

Anonymkode: 9a0bb...386

Gjest Føsleguri
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skattekortet for 2021 er basert på tallene for 2019 og det kan ha skjedd mye på den tiden. Det er derfor du skal sjekke skattetrekksmeldingen når den kommer og evt. endre skattekort hvis opplysningene ikke stemmer.

Skrevet

Men når skal selvangivelsen inn??

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Skatteoppgjøret kommer ikke før tidligst den 16. Mars i år.

Anonymkode: 9a0bb...386

Nei, det er skattemeldingen som kommer tidligst 16/3. Første mulige skatteoppgjør er 25/3.

Anonymkode: feda5...1c6

• Liker 3
Skrevet
MiniMjau skrev (6 minutter siden):

Leveringsfrist for lønnstakere og pensjonister 30/4.

• Liker 1
Skrevet
Føsleguri skrev (11 timer siden):

Skattekortet for 2021 er basert på tallene for 2019 og det kan ha skjedd mye på den tiden. Det er derfor du skal sjekke skattetrekksmeldingen når den kommer og evt. endre skattekort hvis opplysningene ikke stemmer.

Nei, det er basert på inntekten for oktober 2020.

• Liker 1
Skrevet
MiniMjau skrev (7 minutter siden):

Aldri. 
Det heter skattemelding. 

Anonymkode: 388ba...247

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er du selv som er ansvarlig for riktig skattetrekk. Tallene fra skatteetaten er kun er forslag, som du plikter å sjekke.

• Liker 3
Gjest Føsleguri
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Takk, glemte at dette ble endre etter at A-meldingen kom. Men formue for bassert på 2019. 

Poenget er uansett at man må sjekke tallene siden det er historiske tall og skatteetaten er ikke synsk om alle skattytere sine økonomiske forhold.

Tullete å klage etterpå hvis man ikke har sjekket selv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er du selv som er ansvarlig for riktig skattetrekk. Tallene fra skatteetaten er kun er forslag, som du plikter å sjekke.

Enig! 

Dette skjer hvert eneste år, så det burde ikke komme som noen overraskelse. Selv velger jeg bevisst å få baksmell. Det er mest lønnsomt slik.

Anonymkode: 48471...1ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Mener du at skatteetaten skal vite i forkant at du kommer til å betale ned lånet ditt i år? 
Mange ser kun på lønn når de sjekker skattekortet, men det er like viktig å sjekke de andre talla, spesielt rentekostnadene.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette gjelder kun lønna.
Enkelte nav-stønader er basert på nyere info fra nav. Rentekostnadene og alt annet er basert på 2019.

Anonymkode: 0440b...79d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mener du at skatteetaten skal vite i forkant at du kommer til å betale ned lånet ditt i år? 
Mange ser kun på lønn når de sjekker skattekortet, men det er like viktig å sjekke de andre talla, spesielt rentekostnadene.

Dette gjelder kun lønna.
Enkelte nav-stønader er basert på nyere info fra nav. Rentekostnadene og alt annet er basert på 2019.

Anonymkode: 0440b...79d

Det er viktigere. De fleste får tabellkort, og da er det bare de andre tallene som betyr noe.

Anonymkode: 8cd30...1d1

Skrevet

Altså, hvis dere googler «skattemelding 2021» så kommer denne siden opp som første resultat 

Anonymkode: 61741...000

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...