Gå til innhold

Hva er det med kjøpere på finn som ikke gidder gi vurdering tilbake?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det med kjøpere på finn som ikke gidder gi vurdering tilbake?

Skjerp dere!

Anonymkode: 59738...a7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da opp til hver enkelt, har kjøpt et par ting og har da aldri vurdert de offentlig. 

• Liker 8
Skrevet

Det er ikke alle som er så opptatt av det. Jeg har gjort det når andre har vurdert meg, bare for å være høflig, men gjør det aldri på eget initiativ. Har litt følelsen av at det er litt sånn kombinasjon av irriterende kverulant og barnslig, gammeldags minnebok over det der. "Du er en knupp" eller "Måtte ringe  flere ganger før han kom ut med sykkelen" osv....

Det er jo bare snakk om å kjøpe eller selge noe,  en bagatell i hverdagen. Hvis handelen ikke går i orden, er det bare å gå videre med sitt. Hvis man blir lurt, blir det noe annet, men da tar man det vel med finn.no.

Skrevet

Jeg vet ikke at man gjør det, heller ikke hvordan man gjør det. Kan ikke fatte at det er en greie. 

Anonymkode: fcb06...c42

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet ikke at man gjør det, heller ikke hvordan man gjør det. Kan ikke fatte at det er en greie. 

Det er defintivt en greie at ha positive tilbakemeldinger for folk som selger.

• Liker 1
Skrevet

Før ga jeg vurderinger til flere og fikk tilbake toppvurderinger fra de fleste. Men det er alltid noen som gir elendig vurdering tilbake på pur f eller for gøy. Selv om de er veldig fornøyde med tingene de kjøpte.

Veldig mange er ikke opptatt av å få eller gi vurderinger, og det er helt greit synes jeg. Det hele er frivillig. Men jeg syns opplegget er litt teit når det er selger som må gi vurdering for at kjøper skal kunne gi vurdering. Og dersom man er misfornøyd og gir en dårlig vurdering kan kjøper hevne seg ved å gi enda dårligere vurdering. Det blir litt barnehageoppførsel. Dette systemet fungerer ikke syns jeg. Man kan også enkelt få andre til å gi toppvurderinger for falske salg og dermed øke troverdigheten sin.

En annen ting jeg syns er dumt er at en selger, som har mye skrot og diverse møbler som er "pussa" opp og henta gratis hos folk, etc kan ha FLERE finn kontoer med ulike navn, mens profilbilder, tekstsammensetning, priser og adresse avslører at det er en og samme person som har alle kontoene. Prisene er ofte overprisa og møblene er ofte modne for skraphaugen.

Så istedenfor burde det være mulig å ha et internt rapporteringssystem der man gir vurdering til Finn, og så dersom en bruker stadig blir rapportert, da kan Finn kontakte den brukeren og gjøre den obs på regelverket og at dersom de får flere negative rapporter vil brukeren bli nekta å bruke Finn på noen uker eller måneder. Og om det ikke blir forbedring, få sletta kontoen og ikke kunne opprette flere verifiserte kontoer på minst ett år eller lignende.

Personlig ble jeg så irritert over hele det systemet på Finn at jeg nullstilte det ved å slette kontoen og åpne den på nytt bare dager senere. For da forsvinner alle vurderingene du har gitt eller fått, og du slipper å ha det der.

Jeg har verifisert bruker, med det blå tegnet. Det får være mer enn nok.

Anonymkode: c9acb...f26

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Når du merker din vare som solgt på finn, kommer det automatisk opp en side med: Gi din vurdering til den du handlet med.

Umulig å ikke se. Men man kan jo bare slette annonsa uten å merke den som solgt også, da ser man ikke dette.

Anonymkode: c9acb...f26

Skrevet

Jeg legger ikke igjen vurdering før den andre personen gjør det. Må være sikker på at jeg får en 10. Får jeg 7 uten saklig grunn, så får den andre personen 2.5.

Synes også det er teit at man kan svare på vurderinger uten at den andre personen får svare igjen. Jeg la igjen en dårlig vurdering med lang forklaring om hva som feiler personen, også svarer personen på vurderingen for å bortforklare og påstå at jeg lyver. Hva er poenget med vurderinger da?

Skrevet
22 minutter siden, ti10 said:

Det er ikke alle som er så opptatt av det. Jeg har gjort det når andre har vurdert meg, bare for å være høflig, men gjør det aldri på eget initiativ. Har litt følelsen av at det er litt sånn kombinasjon av irriterende kverulant og barnslig, gammeldags minnebok over det der. "Du er en knupp" eller "Måtte ringe  flere ganger før han kom ut med sykkelen" osv....

Det er jo bare snakk om å kjøpe eller selge noe,  en bagatell i hverdagen. Hvis handelen ikke går i orden, er det bare å gå videre med sitt. Hvis man blir lurt, blir det noe annet, men da tar man det vel med finn.no.

For meg har det faktisk en del å si, fordi jeg pleier å sjekke vurderinger hos kjøper/selger. Hvis vedkommende har mye dårlige tilbakemld så har jeg latt være å ta kontakt og heller kjøpt hos andre. 

Gjest Inverto
Skrevet

Du fikk pengene dine. Hold kjeft og vær fornøyd

Skrevet

Jeg spurte en gang om mål på et spisebord som var til salgs. Personen gav meg målene (som han ikke hadde lagt inn i annonsen). Jeg takket for svaret og svarte at det desverre var for stort for meg. Altså jeg kjøpte det ikke. Han gav meg en 8, srlv om jeg ikke handlet av ham.. Jeg hadde bare 10 fra før.. Skikkelig irriterende. 

Etter det har jeg gitt faen. 

Anonymkode: 9a1ca...f5d

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Det har jeg aldri brydd meg om å gjøre. Og nei kommer ikke til å "skjerpe" meg.

Skrevet

Jeg kan endelig gi en vurdering, men gir da en lav. På grunn av at jeg hater hele vurderingssystemet.

Anonymkode: 95153...daa

Skrevet
1 hour ago, Inverto said:

Du fikk pengene dine. Hold kjeft og vær fornøyd

Det var en god pris, og potensielle kjøpere stod i kø, så det er ikke jeg som burde være "fornøyd".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...