Gå til innhold

Når går man fra hel dress til todelt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle var barna da det var praktisk å bytte til todelt parkdress og vinterdress i stedet for hel? 

Min er snart 3, og lurer på om jeg burde kjøpe hel eller delt for neste sesong

Anonymkode: 0b3fc...0f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 3-åring og har ikke planer om å gå over til todelt før om mange år. 

På jobb (jeg er lærer på 2.trinn) bruker de fleste todelt, men det er mange som fremdeles bruker dress og det er de som kommer seg ut først fordi påkledningen går mye raskere 🙂

Anonymkode: 88334...cac

• Liker 10
Skrevet

Kommer an på hvor du bor. Her er det heldress til ungen ikke lenger vil bruke dress (så 13-14 år)

Anonymkode: 45b7f...740

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kommer an på hvor du bor. Her er det heldress til ungen ikke lenger vil bruke dress (så 13-14 år)

Dere bor på nordpolen eller? 

Anonymkode: 20cff...bf1

• Liker 8
Skrevet

Heldress leenge her også. Syns det er mest praktisk med aktive gutter som skal høyt og lavt, og de sier selv at det er mer behagelig.

Anonymkode: 5dd45...422

• Liker 1
Skrevet

2 delt fra siste år i bhg, da jeg slet med å finne dresser som var lange nok i ryggen og korte i bena 

Anonymkode: 39cab...1f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Heldress til 13-14 år? 🙈 Må være nordpolen som noen skriver

Anonymkode: d3e56...b62

• Liker 3
Skrevet

Min andreklassing bruker dress enda. Det gjør de fleste i klassen hans også...

Anonymkode: 5ece7...c27

Skrevet

2.klasse byttet vi her.

Anonymkode: 796dc...8ec

Skrevet

Todelt når de begynner på skolen. 

Vi bor på vestlandet med milde vintrer, så ofte tar de bare på seg jakka når de skal ut i friminuttene. Går som regel hjem fra skolen i bare jakka også. 

Anonymkode: 4bf60...97a

• Liker 3
Skrevet

Sparer penger også når man slipper å kjøpe både dress og jakke😉

Anonymkode: 4bf60...97a

Skrevet

Styr unna 2-delt til en 3-åring. Skjønner ikke hvordan du kan tenke tanken engang...

Heldress er alltid mest praktisk, og enklest og raskest når man skal kle på seg selv. 

Ser at 2-delt er populært hos 5/6-åringene her, og da spesielt hos de som har større søsken. Men hold på dressen så lenge du kan (her anbefales fred i 1.-2.klasse også)

Anonymkode: 7283c...880

• Liker 4
Skrevet

Mine på 3 og 7 har begge deler. 7-åringen velger oftest hel dress, da det går raskest å ta på. 3-åringen går i utebarnehage, og da er det ofte praktisk med todelt i sesongskiftene (tar av jakken om det blir varmt). 

Anonymkode: 41f21...e4a

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Var 2 måneder med -15 her og de voksne i barnehagen bruker heldress. 

Vi bruker hel vinterdress enda og barnet er nå 5. Skal ha heldress neste vinter også. Men bruker todelt «parkdress» til høst og vår (jakke/overtrekksbukse).

Anonymkode: 8ab8b...17e

• Liker 1
Skrevet

Todelt fra skolestart. Buksa blir sjelden brukt.

Anonymkode: 4edc5...eee

Skrevet

Hadde begge deler t.o.m 2 klasse.

Anonymkode: cf3c2...4b6

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får a heldress til voksne og. :ler:

Men nei, kanskje ikke like normalt... 

9801535012AXS-7795.jpg

Anonymkode: a75c7...de2

Skrevet

Heldress er enkelt også på Skola , bare å smette på seg og klar på en to tre. Vi er også aktive på skuter og fjellhytte så vi har heldress til 5/6 klasse , da vil de ha todelt + egen skuterdress 🤓

Anonymkode: 5a4f4...49e

• Liker 1
Skrevet

Tror det er vanlig å bruke dress i alle fall ut barnehagen, jeg har ikke sett et eneste barn der med todelt. Mitt barn ville ha todelt fra 2. klasse, da fortalte han at de fleste i klassen hadde begynt å bruke det. Men han foretrekker fortsatt dress når han skal ut og leke hjemme eller når de har akedag o.l. på skolen.

Anonymkode: dde37...e32

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Var 2 måneder med -15 her og de voksne i barnehagen bruker heldress. 

Vi bruker hel vinterdress enda og barnet er nå 5. Skal ha heldress neste vinter også. Men bruker todelt «parkdress» til høst og vår (jakke/overtrekksbukse).

Anonymkode: 8ab8b...17e

-15 er ingenting på vinter da. Bor i Oslo og blir jo såpass her og. Ja min kommer sikkert bruke heldress til han er 5-6, men det er da langt unna 13-14 år! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...