AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Del Skrevet 25. februar 2021 Hei! Jeg har gått på p-piller(microgynon)i rundt 7 år. Før p-piller hadde jeg relativt regelmessig menstruasjon. Siste tiden på p-piller slet jeg imidlertid med mellomblødninger. Jeg sluttet på p-piller 3. desember, og fikk bortfallsblødning som vanlig ved p-piller noen dager etter. Deretter fikk jeg en veldig «lett» mensen 16. januar. Nå er jeg på syklusdag 41, men har kun litt brun utflod. Hvor lang tid hadde du latt det gå før du hadde sjekket det opp hos lege? Andre som har lignende erfaringer? Planlegger å begynne prøving i sånn mai. Takk for svar ☺️ Anonymkode: 65eb5...73d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 25. februar 2021 #2 Del Skrevet 25. februar 2021 Jeg dro til gynekolog ca. 5 måneder etter jeg hadde sluttet på p-piller, for ble gal av mensen var så rar. Kom sjeldent, og når den kom kunne det være alt fra spotting til store blødninger. Veldig ustabilt med andre ord. Vi prøvde aktivt fra den dagen jeg sluttet på pillene, så etter 5 måneder var jeg lei og betalte gjerne for en gyn.time for å få en hormonsjekk m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 26. februar 2021 #3 Del Skrevet 26. februar 2021 Samme historie her. 🙋♀️ Mye mellomblødninger i årene på p.piller. Det ble gradvis verre og verre, og til slutt var det store blødninger igjennom hele brettet uten opphold. Sluttet derfor på pillene i oktober i 2020. Venter fremdeles på normal syklus her også. Første mensblødning kom etter 52 dager etter pilleslutt, og varte i to usle dager. Hadde mye spotting i dagevis både før og etter mensen samt sporadisk igjennom syklusen. Neste syklus varte i hele 61 dager, med litt mindre spotting men fortsatt lenge og litt lenger mensblødning på tre dager. Trodde aldri jeg skulle savne å ha mensen, men det gjør jeg! 🙈 Tror det er mye vanligere enn man skulle tro å få slike blødningsforstyrrelser etter p.piller. Skulle ønske man ble informert om slikt før man begynte på de. Angrer som en hund på at jeg begynte på de hersens pillene. Jeg kontaktet legen etter 3 måneder, alle blodprøver og undersøkelser ser normale ut her. Så må smøre meg med tålmodighet noen måneder til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå