AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre lengre. Jeg er bare 23, men huden blir ru, tørr, og jeg får utrolig synlige linjer under øynene i vintermånedene 😢 Den føles ikke nødvendigvis stram, men bare skikkelig uttørket. Her er produktene jeg bruker -Decléor renseolje -The Ordinary hyaluronic acid, under kremen -Dr. Greve pharma+ dagkrem for tørr hud -Dr. Greve ansiktskrem til normal/tørr hud med A- og E-vitamin (i veska som jeg påfører midt på dagen) -A-creme uten parabener (bruker gjerne oppå dagkremen om kvelden eller på dagtid om det er eldig kald luft) -The Ordinary cold-pressed rose hip oil (dersom jeg har brukt sminke og huden min er totalt uttørket, men helt ærlig så merker jeg liten forbedring) Ellers bruker jeg solkrem beregnet for ansikt med 50+ dersom jeg forlater leiligheten, drikker vann konstant, holder meg unna kaffe, bruker ikke for lite fuktighetskrem, osv. Jeg er klar over at det finnes dyrere og bedre produkter, men budsjettet er litt begrenset Anonymkode: 2ab15...7a4
Roci Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Påfører du hyaluronsyren på fuktet hud? Dette er viktig, fordi hyaluronsyre i seg selv ikke inneholder fukt, men trekker til seg fukt fra omgivelsene. Brukt feil kan hyaluronsyre faktisk gjøre huden din mer dehydrert, fordi den kan trekke til seg fukt fra de dypereliggende hudlagene. Jeg ser forøvrig at dagkremene dine inneholder godt med fuktighetsbevarende ingredienser (oljer og fettsyrer) men ikke så mye fuktighetsgivende ingredienser. Hvis du kan ta deg råd til det, tror jeg denne kan fungere for deg, den er også tilgjengelig i prøvestørrelse til lavere pris. Et rimeligere alternativ er denne. Når det gjelder ansiktsolje, er det viktig å huske på at oljer er fett, og dermed først og fremst fuktighetsbevarende ved at de hindrer fuktighetstap ved å legge en beskyttende hinne på huden. Olje fungerer derfor best som det siste steget i hudpleierutinene, etter serum og krem. Jeg vil dessuten anbefale deg å forsøke en skånsom eksfoliering med melkesyre/Lactic Acid, f.eks. fra The Ordinary. Eksfoliering forbedrer virkningen av andre hudpleieingredienser fordi den fjerner det aller ytterste laget av døde hudceller som kan hindre virkestoffer i hudpleieproduktene til å gjøre jobben sin. I likhet med hyaluronsyre vil også melkesyre trekke til seg fukt fra omgivelsene. Hvis du ikke er vant til syrer, må du huske å ta en reaksjonstest/patch test en liten mengde produkt på innsiden av armen for å se etter reaksjon, vent i 24 timer),før du begynner å bruke den i hele ansiktet, og kun bruke produktet 1-2 kvelder i uka til å begynne med. Håper dette kan være til hjelp Endret 25. februar 2021 av Roci
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Mange opplever at solkrem tørker ut huden så man får linjer og eldes raskere. Brukes derfor bare ute i sommermånedene. Anonymkode: e1152...1a1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Roci skrev (7 minutter siden): Påfører du hyaluronsyren på fuktet hud? Dette er viktig, fordi hyaluronsyre i seg selv ikke inneholder fukt, men trekker til seg fukt fra omgivelsene. Brukt feil kan hyaluronsyre faktisk gjøre huden din mer dehydrert, fordi den kan trekke til seg fukt fra de dypereliggende hudlagene. Jeg ser forøvrig at dagkremene dine inneholder godt med fuktighetsbevarende ingredienser (oljer og fettsyrer) men ikke så mye fuktighetsgivende ingredienser. Hvis du kan ta deg råd til det, tror jeg denne kan fungere for deg, den er også tilgjengelig i prøvestørrelse til lavere pris. Et rimeligere alternativ er denne. Når det gjelder ansiktsolje, er det viktig å huske på at oljer er fett, og dermed først og fremst fuktighetsbevarende ved at de hindrer fuktighetstap ved å legge en beskyttende hinne på huden. Olje fungerer derfor best som det siste steget i hudpleierutinene, etter serum og krem. Jeg vil dessuten anbefale deg å forsøke en skånsom eksfoliering med melkesyre/Lactic Acid, f.eks. fra The Ordinary. Eksfoliering forbedrer virkningen av andre hudpleieingredienser fordi den fjerner det aller ytterste laget av døde hudceller som kan hindre virkestoffer i hudpleieproduktene til å gjøre jobben sin. I likhet med hyaluronsyre vil også melkesyre trekke til seg fukt fra omgivelsene. Hvis du ikke er vant til syrer, må du huske å ta en reaksjonstest/patch test en liten mengde produkt på innsiden av armen for å se etter reaksjon, vent i 24 timer),før du begynner å bruke den i hele ansiktet, og kun bruke produktet 1-2 kvelder i uka til å begynne med. Håper dette kan være til hjelp Jepp jeg påfører hyaluronsyren på fuktet hud med en gang jeg har renset huden, så tar jeg på fuktighetskremen rett etterpå. Fete kremer eller oljer tar jeg på til slutt. Jeg bruker The Ordinary Alpha Lopodic Acid én gang i uka og Ole Henriksen Phat Glow Facial enda en dag i uka. Jeg tror at jeg bestiller den fra CeraVe med en gang! Tusen takk! ts Anonymkode: 2ab15...7a4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mange opplever at solkrem tørker ut huden så man får linjer og eldes raskere. Brukes derfor bare ute i sommermånedene. Anonymkode: e1152...1a1 Jeg har ikke brukt solkrem spesielt mye i fjor høst eller i vinter. Jeg er student med hjemmeundervisning, så med mindre jeg skal gå meg en tur hvis det er fint vær så blir den lite brukt for tiden ts Anonymkode: 2ab15...7a4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 Med mindre du har problemhud ville jeg droppet alt av hudrutiner til du blir over 30-40, alt etter om du utvikler problemer. Det eneste man trenger fram til det er solkrem og et bra kosthold. Du risikerer gjøre huden din verre med å bruke masse produkter. Man vet heller ikke hva alle disse stoffene potensielt gjør med helsen din. I verste fall vil kroppen ta skade av miljøgiftene som samler seg opp i kroppen over lang tid Anonymkode: 86416...d6e 1
Viktualia Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Jeg har hatt fuktfattig hud så lenge jeg kan huske, og det som har gjort den aller største forskjellen for min hud er: jeg har sluttet helt med renseprodukter. Jeg bruker kun vann, maks lunkent, og en god klut. Jeg bruker shiseidos sponge chief, men det finnes sikkert mange gode ansiktskluter/svamper. I tillegg bruker jeg en god dagkrem som jeg blander et par dråper engkarsefrøolje i. Denne oljen passer veldig godt til min hud og hjelper med å holde på fuktigheten. (Limnanthes alba/meadowfoam seed oil) Dette er min erfaring, ikke sikkert det passer deg. Endret 25. februar 2021 av Viktualia
Roci Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jepp jeg påfører hyaluronsyren på fuktet hud med en gang jeg har renset huden, så tar jeg på fuktighetskremen rett etterpå. Fete kremer eller oljer tar jeg på til slutt. Jeg bruker The Ordinary Alpha Lopodic Acid én gang i uka og Ole Henriksen Phat Glow Facial enda en dag i uka. Jeg tror at jeg bestiller den fra CeraVe med en gang! Tusen takk! ts Anonymkode: 2ab15...7a4 Alpha Lipoic Acid er et antioksidantprodukt, ikke en eksfoliering. Produktet fra Ole Henriksen ser bra ut, så da trenger du ikke melkesyre. Håper kremen fra CeraVe kan hjelpe.
Roci Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Med mindre du har problemhud ville jeg droppet alt av hudrutiner til du blir over 30-40, alt etter om du utvikler problemer. Det eneste man trenger fram til det er solkrem og et bra kosthold. Du risikerer gjøre huden din verre med å bruke masse produkter. Man vet heller ikke hva alle disse stoffene potensielt gjør med helsen din. I verste fall vil kroppen ta skade av miljøgiftene som samler seg opp i kroppen over lang tid Anonymkode: 86416...d6e Hun har jo "problemhud" - hun sliter med tørr/fuktfattig hud. Jeg kan være enig i at et variert kosthold med tilstrekkelig vitaminer, antioksidanter og fettsyrer er viktig for huden, men det er ikke tilstrekkelig til å beskytte huden mot ytre faktorer som f.eks. kulde og tørr luft.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 Jeg hadde også tørr hud, ble sår og flasset, spesielt på vinteren. Sluttet med alt (sminke og rensing og alt), og startet med bare denne: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/lrp-hyalu-b5-serum-301,5006309/?gclid=EAIaIQobChMIgrKk2peF7wIViajVCh14hgyuEAkYAyABEgJCJ_D_BwE Jeg har en mikrofiberklut som jeg bruker noen ganger i dusjen, vanligvis bruker jeg bare hendene. Og alltid bare vann, aldri såpe/rens. Etter dusjen klapper jeg huden lett med et håndkle og bruker serumet. I starten brukte jeg tre dråper, morgen og kveld. Nå holder det med to dråper om morgenen. Huden ser og føles frisk og ung (jeg er over 40). Anonymkode: 5ce47...04c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #11 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg hadde også tørr hud, ble sår og flasset, spesielt på vinteren. Sluttet med alt (sminke og rensing og alt), og startet med bare denne: https://www.farmasiet.no/catalog/ansiktspleie/serum/lrp-hyalu-b5-serum-301,5006309/?gclid=EAIaIQobChMIgrKk2peF7wIViajVCh14hgyuEAkYAyABEgJCJ_D_BwE Jeg har en mikrofiberklut som jeg bruker noen ganger i dusjen, vanligvis bruker jeg bare hendene. Og alltid bare vann, aldri såpe/rens. Etter dusjen klapper jeg huden lett med et håndkle og bruker serumet. I starten brukte jeg tre dråper, morgen og kveld. Nå holder det med to dråper om morgenen. Huden ser og føles frisk og ung (jeg er over 40). Anonymkode: 5ce47...04c Jeg vil ikke anbefale den til tørr hud, den tredje mest ingrediensen i den er alkohol. Det kan vøre svært uttørkende. Anonymkode: e1152...1a1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå