Gå til innhold

Exit sesong 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Fikk Henrik følelser for hun prostituerte med øret, eller var det bare han som latet som?

Anonymkode: 50968...a48

Tror han fikk det. 

Anonymkode: 9fe73...32c

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fikk Henrik følelser for hun prostituerte med øret, eller var det bare han som latet som?

Ja, tror han ble forelsket 

Anonymkode: 2ed8d...c26

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ble ganske skuffet over sesongen. Vi skjønte klart i sesong 1 at dette var finansmenn med høy sigarføring som hadde et stort forbruk av penger, damer og rusmidler. Men å bruke sex i store deler av sesong 2 var jo bare latterlig kjedelig. Tenker NRK at de får bedre omtale av all denne nakenheten? De sjokkerer i hvertfall ikke.

Isteden for å snekre samme en god handling ble det veldig veldig middelmådig, klisjeaktig og ga ingenting. De prøvde for hardt.

Når det gjelder maskeradeballett som ble bygget opp mot et klimaks ble det helbom. Kostymene var utrolig dårlig og sminken likeså. De valgte å kalle det maskeradeball og ikke karneval tross alt. Hermines ansikt så virkelig ikke ut. Hun kunne hatt maske istedenfor den sorte dårlige sminken og det samme med Adam. 

Ellers mye amatørmessig skuespill, og kommentarer som bare ble fjollete istedenfor realistisk. Blant anner kommentaren " Kom så går vi og ruser oss.." Bonnevie gjorde dog en fin rolle. 

Føler ikke det var store cliffhangeren som var igjen etter endt sesong, og liksågreit det stoppet der. Trenger ikke ny sesong. 

Anonymkode: 84292...3ae

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hvem var det Bonnevie spilte?

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er hun fra Broen, Sofia Helin

Anonymkode: 4051b...474

Hun var vel også med i Atlantic Crossing, der jeg kjente henne igjen ifra iallefall.

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem var det Bonnevie spilte?

Tror rollen var ekskone til en av samme «Ulla» som de andre mennene. 

Gjennomgående at konene til disse finanstypene ikke har det noe bra/forholdet i seg selv blir ikke prioritert og det er dømt til å ikke fungere. Og at det ikke er noe «nytt» ref.foreldrene til Jeppe. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Grei nok serie. Passer fint i kombinasjon med surfing på PC og mobil.

Williams skumle vrangforestilling er tydelig inspirert av Mystery Man fra Lost Highway.

Anonymkode: 959e0...087

I en litt sjuskete Karl Lagerfeld-utgave :fnise:

Anonymkode: c9d21...139

• Liker 18
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, absolutt, brev og ark, skjemaer.... Og om det er scener knyttet til mitt yrke i helsevesenet. 

Burde ha regnet på termindato også...

Og jeg er helt rå på å Google adresser...men disse husene de bor i er jo ikke på de oppgitte adressene.

Kjølsen og Adam hadde ikke samme veiadresse, selv om de var naboer. Irriterende, men det får jo selvsagt an det :)

Anonymkode: 69d47...1ef

Syns også det er gøy å vite hvor husene faktisk ligger og hvor de har filmet etc.

Huset til William var en nøtt da, med den utsikten over skog og vann? Så ut som om det var langt ut i gokk.

Og du som legger merke til detaljer. Var det en Gullruten vi ser i bakgrunnen inne i huset til Bonnevie?😂 

• Liker 3
Skrevet
Spoiler

Var politiet dum nok til å ransake båten til Adam uten ransakelsesordre? Eller hadde de kanskje grunn til å gjøre det pga det han hadde gjort? Har ikke peiling på disse reglene men virker som amatørtabbe hvis politiet skulle gjøre noe galt i denne settingen. De «visste» jo at de har med en gærning å gjøre. Forresten sykt ekkelt da Adam sa fullt navn og adresse på politimannen...

• Liker 9
Skrevet

Hva var greia med Bonnevie, han der hummerduden i Gibraltar og spinoffen med hans forhold? Jeg synes avslutningen bar preg av hastverk. Greit med en cliffhanger eller to, men her var det for mange. Leitet rett og slett etter en episode til før sesongslutt. Blir dette enda en serie som begynner strålende og mister grepet underveis i sesongleveringshelvete? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Mperle skrev (1 time siden):

Syns også det er gøy å vite hvor husene faktisk ligger og hvor de har filmet etc.

Huset til William var en nøtt da, med den utsikten over skog og vann? Så ut som om det var langt ut i gokk.

Og du som legger merke til detaljer. Var det en Gullruten vi ser i bakgrunnen inne i huset til Bonnevie?😂 

Huset til William er på Svartskog. En venn av meg sitt hus. 

Anonymkode: 816eb...e50

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Huset til William er på Svartskog. En venn av meg sitt hus. 

Anonymkode: 816eb...e50

Takk for svar. Deilig uteområde og utsikt der🤩 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.3.2021 den 19.15):

Bra TV-serie, men med utrolig mange fordommer 

Anonymkode: 2ed8d...c26

Nordmenns favorittord.

Gleder meg veldig, men blir ofte uvell av å se på serien.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ble også skuffet som en annen ovenfor her over «maskeradeballet». Hadde trodd det skulle være mer gjennomførte og classy kostymer når en sånn gjeng samles til maskeradeball/fest. Rammene rundt med location, pynt, artister etc var jo bra men kostymene imponerte ikke. Kun en zombie som manglet fra å være en middelmådig halloweenfest.

Endret av Mperle
  • Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Njaa.. enten at han gjorde det, og dermed viser at det pjattet om å leve som den man egentlig er, er bare tull. Eller så var det bare rusen som snakket, og som gjorde at han ble så flau at han bestemte seg for å bli litt ovenpå ved å ta seg til rette hos Tomine igjen.

Var skuffet over Tomine sin reaksjon. Hadde forventet litt mer fight. 
og politimannen, dersom han virkelig ga etter for Adams patetiske forsøk på utpressing. Tror ikke det.

Tror egentlig at de skrittene man hører på slutten, er noen som kommer for å hente Hermine til et trygg sted. Er jo bevist hvor langt Adam kan gå.. Politimannen ville vel ikke gitt etter for press, OG latt henne være uten beskyttelse når sånne psykopater går løs. 

Anonymkode: c6e94...0ac

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvem var han mannlige sangeren som spilte piano? På maskeradeballet?

Anonymkode: e0d17...d27

• Liker 2
Skrevet

Noen som vet hvor huset til Jeppes far er? Var rålekkert!!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Severdig. Og av og til morsomt.

Men blir noen ting jeg henger meg opp i. F.eks han fyren (Pål?) som ble stripset fast i kjelleren til Jeppe. Burde jo ha hadd sykt vondt i armene etter å ha hadd armene slik i flere timer?

Synes de som spiller Celine og Tomine spiller ganske dårlig. Fremstår som opplesing av manuset.

Og navnevalgene; Hermine, Celine, Tomine og Mille... Høres for oppdiktet ut at de skal være i samme gjeng. 

Noen ting dukker så fort opp og fremstår som nødløsninger. 

Og denne reisen William dro på...noen har kopiert veldig fra The deer hunter og The shining! 

Anonymkode: 2d3a2...007

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker at man legger inn referanser altså men disse blir jo ren kopiering..

14b359ac9e9312de10dcd245dd29ec6e.jpg

hjortejegeren-630x340.jpg

Anonymkode: 2d3a2...007

• Liker 5
Skrevet (endret)
ahk skrev (4 timer siden):

Noen som vet hvor huset til Jeppes far er? Var rålekkert!!

Tanum, artikkel i AB Budstikke om det i går

Endret av Fjugur
endret dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...