AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #361 Skrevet 14. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 7.3.2021 den 23.03): Til å være NRK? De lager jo helt ekstremt mye bra. Skam og Rådebank bare for å nevne et par, samt gode dokumentarer. De har også Brennpunkt og Folkeopplysningen. Tolker det slik at William dør. Mulig at det er en del som har tatt selvmord innad finansmiljøet? Tror også den siste episoden avslørte hvilken finansmann Henrik er inspirert av. Mener å huske at det var et veldig provoserende intervju med en finansmann for noen år siden som var mye oppe i media, og at det var noe lignende det Henrik sa i intervjuet i serien. Anonymkode: 93fad...a60 Husker det intervjuet jeg og. Men husker ikke hvem det var og når. Anonymkode: edf99...84f
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2021 #362 Skrevet 14. mars 2021 Har sett ca. halvparten av sesong to, og sitter og venter på at det skal ta seg opp men det gjør jo aldri det. Dette er billig underholdning, altså. Alt blir servert til seerne, her trenger man helst IQ under 80 for å underholdes. Det er så klisjéfylt og forutsigbart, og så er det attpåtil så mange plot holes... Orker ikke ser resten av sesongen, kan noen bare si hvordan det ender og hva som var poenget med sesong to? For hittil ser jeg virkelig ikke noe poeng, de forteller jo ikke noe nytt, alt er en gjentagelse av forrige sesong pluss alle andre lignende filmer og serier, bare med enda billigere humor. Anonymkode: 2460e...a79 5
Perelandra Skrevet 15. mars 2021 #363 Skrevet 15. mars 2021 Tråden er ryddet for innhold med opphavsrett, ryktespredning og svar til dette. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #364 Skrevet 15. mars 2021 Jeg syntes sesong 1 var mye bedre enn sesong 2. Mye bedre. Anonymkode: 53491...665 9
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #365 Skrevet 15. mars 2021 Har sett første sesong igjen. Det er en episode der som slutter på samme vis som sesong to; med Hermine i senga og ser seg nervøst rundt. Tilfeldighet eller frempek? en annen ting jeg la merke til: Henrik. Han endrer mening og oppførsel ut i fra de tre andre. Virker som han er ulykkelig, men klarer ikke å se at det er de tre andre sin påvirkning som gjør det. Han støtter tydelig ikke hva de andre gjør. I festen der hun med øret kommer tilbake, går han og snakker med henne, får eierskapsfølelse til henne fordi hun også er utenfor. Ofte ser man at de andre gjør noe, og han virker utilpass. Spent på hvordan arcen hans blir videre. Anonymkode: c6e94...0ac 7
Djungelvrål Skrevet 15. mars 2021 #366 Skrevet 15. mars 2021 Bare meg som trodde Hermine skulle bruke den millionen for å skade handelen for å få en hevn på Adam? Ble litt skuffet da det bare var for å få avkastning. 15
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2021 #367 Skrevet 15. mars 2021 Denne sesongen var ikke like bra som den første, men jeg koste meg. Det jeg synes er mest underholdende er når de tar dop, puler horer, fester vilt, og så havner i helt grusome situasjoner dagen etter på grunn av det. Alt plottet rundt damene deres var utrolig kjedelig. De fikk alt for mye skjermtid i sesong 2. Spesielt dama til William er jo et helt motbydelig menneske. Den eneste av dem som har noe reelt å "ta hevn" for er Hermine. Han svensken er virkelig ikke god. Anonymkode: 602f4...582 5
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #368 Skrevet 16. mars 2021 Jeg håper virkelig vi får se mer av kvinnene i en eventuell ny sesong. Synes de brakte med seg en dybde og spenning som manglet i sesong én. Synes spesielt historien til Tomine er interessant — hvordan er det å være forelsket i en psykopat? I hvor stor grad er status og penger avgjørende for at hun blir? Personlig føler jeg at historien til de fire mannlige hovedpersonene er tidvis kjedelig, rett og slett fordi det er begrenset hvor lenge de er spennende å se rike psykopater i narkotikarus med prostituerte i drøye sexscener eller som utøver vold mot både tilfeldige og nære. Den så og si konstante mangelen på anger ovenfor deres familie og venner gjør at serien mister emosjonell momentum. Det hadde kanskje vært interessant å se mer av de motstridende følelsene mennene glimtvis viser eller litt mer av usikkerheten ved om livsstilen deres virkelig er verdt det. Celine var den store vinneren i denne sesongen for min del. Så morsomt det er å se kvinnelige drittsekker på tv. Samtidig klarer de å beholde sårbarheten, morsinstinktet og motstridende følelser ovenfor ektemannen gjennom sesong to, og det til tross for at hun er hevngjerrig, kald, overfladisk og litt hjelpesløs. Der snakker vi en kompleks karakter! Anonymkode: 2994c...a0d 6
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #369 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 18.55): Denne sesongen skal være fra damene deres sitt perspektiv i alle fall Anonymkode: d6580...c71 Det hørtes ganske kjedelig ut. Og sesong 1 var jo også i stor grad fra en kvinnelig hovedperson (finanshusfrue) sin synsvinkel. AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 18.55): Denne sesongen skal være fra damene deres sitt perspektiv i alle fall Anonymkode: d6580...c71 Anonymkode: 513e0...955
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #370 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg håper virkelig vi får se mer av kvinnene i en eventuell ny sesong. Synes de brakte med seg en dybde og spenning som manglet i sesong én. Synes spesielt historien til Tomine er interessant — hvordan er det å være forelsket i en psykopat? I hvor stor grad er status og penger avgjørende for at hun blir? Personlig føler jeg at historien til de fire mannlige hovedpersonene er tidvis kjedelig, rett og slett fordi det er begrenset hvor lenge de er spennende å se rike psykopater i narkotikarus med prostituerte i drøye sexscener eller som utøver vold mot både tilfeldige og nære. Den så og si konstante mangelen på anger ovenfor deres familie og venner gjør at serien mister emosjonell momentum. Det hadde kanskje vært interessant å se mer av de motstridende følelsene mennene glimtvis viser eller litt mer av usikkerheten ved om livsstilen deres virkelig er verdt det. Celine var den store vinneren i denne sesongen for min del. Så morsomt det er å se kvinnelige drittsekker på tv. Samtidig klarer de å beholde sårbarheten, morsinstinktet og motstridende følelser ovenfor ektemannen gjennom sesong to, og det til tross for at hun er hevngjerrig, kald, overfladisk og litt hjelpesløs. Der snakker vi en kompleks karakter! Anonymkode: 2994c...a0d Såååå UENIG Anonymkode: 2ed8d...c26 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2021 #371 Skrevet 16. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 15.3.2021 den 16.41): Denne sesongen var ikke like bra som den første, men jeg koste meg. Det jeg synes er mest underholdende er når de tar dop, puler horer, fester vilt, og så havner i helt grusome situasjoner dagen etter på grunn av det. Alt plottet rundt damene deres var utrolig kjedelig. De fikk alt for mye skjermtid i sesong 2. Spesielt dama til William er jo et helt motbydelig menneske. Den eneste av dem som har noe reelt å "ta hevn" for er Hermine. Han svensken er virkelig ikke god. Anonymkode: 602f4...582 Jeg følte med Celine hele veien. Det jævligste man kan gjøre mot en kvinne er å ta fra de ungene. Hun som spilte Celine gjorde en fantastisk jobb! Anonymkode: cdecf...c66 7
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #372 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 16.3.2021 den 22.07): Jeg følte med Celine hele veien. Det jævligste man kan gjøre mot en kvinne er å ta fra de ungene. Hun som spilte Celine gjorde en fantastisk jobb! Anonymkode: cdecf...c66 Hun var jo pillemisbruker. Ikke rart han ikke ville at hun skulle ha eneomsorg. Anonymkode: 9dd04...187 4
cerruti Skrevet 17. mars 2021 #373 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hun var jo pillemisbruker. Ikke rart han ikke ville at hun skulle ha eneomsorg. Anonymkode: 9dd04...187 Det var vel ikke på et nivå som ikke er forenlig med å ta vare på barn... 6
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #374 Skrevet 17. mars 2021 cerruti skrev (1 minutt siden): Det var vel ikke på et nivå som ikke er forenlig med å ta vare på barn... De hadde jo to hushjelper så det hjelper jo på. Når en slipper å vaske, lage mat, handle, vekke unger osv går det sikkert. Men hun hadde jo ikke råd til det når hun ble kastet ut. Han hadde jo særeie. Anonymkode: 9dd04...187 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #375 Skrevet 17. mars 2021 Skjønner ikke hvorfor Tomine skulle godta at Henrik kommer tilbake. De har jo ikke særeie Anonymkode: c6e94...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #376 Skrevet 17. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun var jo pillemisbruker. Ikke rart han ikke ville at hun skulle ha eneomsorg. Anonymkode: 9dd04...187 Eeeh han var alkoholiker og narkoman Anonymkode: 80b59...07a 13
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #377 Skrevet 17. mars 2021 Pia Sofia skrev (På 12.3.2021 den 22.45): Hun jeg kjenner er ikke dum, bare ekstremt opptatt av fasade og image. Men tenkte på henne i alle Celine-scener i denne sesongen. Det finnes flere Celine typer! Jeg kjenner flere (Som forøvrig ikke er gift, men jobber i den type yrke) Anonymkode: bffb6...774 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2021 #378 Skrevet 17. mars 2021 Unika skrev (På 7.3.2021 den 21.01): «nå skal vi ruse oss, gutta», sier folk d Som en person i ett party miljø, kan jeg skrive under for at den er realistisk. Det blir en sånn ironisk greie. Man ser egentlig ikke på det som å ruse seg, men sier det egentlig litt for å latterligjøre de som gjør det å sniffe kokain til en stor greie. Altså det her er såpass vanlig, la oss sette det på spissen og le av dem som tenker at dette er å ruse seg. Anonymkode: 8368f...9ae 2
Gjest supernova_87 Skrevet 17. mars 2021 #379 Skrevet 17. mars 2021 Nettopp fullført sesong 2 og jeg synes den var helt topp! Og så leser jeg her inne og blir så overrasket over hvor misfornøyde folk var, men spesielt over HVA folk er misfornøyde med. For meg handler ikke serien om drama og action, eller sex og rus. Det handler berre om hvor tomme disse menneskene er. Hvordan alle av dem holder så hardt fast i livsløgnen, og gjør alt de kan for å overleve. Hermine drives av hevn over Adam, men finner ut at hun heller gjør seg selv til kriminell for å overleve. Hva er skuffende med det? Det ville vært helt urealistisk at når hun ikke får noe jobb, ikke har noe liv, at hun skulle si nei til den millionen for å heller hevne seg. William er alvorlig syk, samtidig den mest sympatiske, han VET at han lyver til seg selv. At livet burde være noe mer, og får innimellom kontakt med følelsene, og det er så tydelig at han ruser seg for å flykte. Alle kvinnene og mennene har det jo helt dritt. Og det synes jeg er fint portrettert. Og forresten "Vær deg selv" og "bli den beste versjonen av deg selv", denne serien viser hvor dust utsagn det er. Henrik går for å nettopp være seg selv, og han er et drittmenneske. Han også lyver jo bare til seg selv, han nekter å ta innover seg at han hater seg selv, og i stedet embracer han det og tror at han er tøff og mektig, men egentlig er han bare tom og kan ikke leve med så jævlig han er. Er det ikke derfor han ble glad i hun hora, fordi han følte at livet var bra når han kunne gjøre noe bra for noen?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2021 #380 Skrevet 18. mars 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvorfor Tomine skulle godta at Henrik kommer tilbake. De har jo ikke særeie Anonymkode: c6e94...0ac Mener bestemt at Henrik og gutta snakket om at han hadde papirene i orden, altså at han eide alt... Ellers synes jeg det er sykt at Henrik bare gikk inn og var så kald, for det virket som om de egentlig hadde et godt forhold, trodde han kanskje ville legge seg flat og prøve å skvære opp med Tomine. Hun ville nok ha tatt han tilbake uten at det ble så kleint og anstrengt som det ble. PS William. Noen spurte om det bare var vrangforestillinger igjen, eller om han Beskow faktisk var etter ham. Noe MÅ jo da ha vært reelt, med tanke på at William i bilen måtte fortelle utpresseren at handelen skulle gjennomføres dagen etter klokka 10. Hvordan skulle Beskow ellers ha fått informasjonen han trengte? Anonymkode: a42ed...f35 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå