AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #241 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (15 timer siden): De forlater ikke den som mishandler fordi de elsker vedkommende og håper på bedre tider, de har ikke penger, de har ikke noe sted å dra, de tør ikke å dra fra han fordi det blir mot hans vilje og at han da kan lage problemer... Mange grunner til at folk blir i dårlige forhold. Anonymkode: b7634...708 Veldig enig, samt det med å etterlate både barn og til og med kjæledyr gjør at folk blir. Det svakeste punktet på mange er jo å bli truet med å bli fratatt barna sine. Anonymkode: eb502...048 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #242 Skrevet 9. mars 2021 En del spoilers her hvis du ikke har sett hele! Det som noen sa her om at de hadde dårlige kostymer, det virka som alle fant invitasjonene sine sånn ca dagen før festen eller noe, siden de hadde vært borte fra hjemmene sine. Så da er det vel grenser for hva de klarte å skrape sammen. Hermine fikk vel invitasjon nesten samme dag. Så på bakomfilmen at det ble filma i et privathus, tenk å bo sånn, så jo helt vilt ut! Skulle ønske den filmen var mer forseggjort med intervjuer og med gjennomgang av hvordan de fiksa så mye green screen, for det var jo dessverre ganske tydelig i mange scener at det ikke var ekte restauranter, feks. Reagerte også på at de kunne si at Henrik var faren uten at hun eksplisitt leverte inn hans DNA. Adam sitt kunne hun jo lett ha, men Henrik sitt? Da burde de hatt med at hun sneik med seg en kopp eller penn eller noe fra kontoret hans da hun var der første gangen. Og sånne småting som at det ikke er lov å kjøre opp og parkere så nær inngangen på politihuset og endel andre steder de parkerte1 Men da hun lå hjemme og lytta helt på slutten tenker jeg hun bare var stressa og angsete, og at det bare gikk noen i gangen tilfeldigvis. Jeg likte sesong 2 skikkelig godt, jeg. Binget alle unntatt siste episode samme kveld og den siste dagen etter. Spennede og frustrerende og får lyst til at de skal lide etter alt de gjør! Anonymkode: 02c67...01d 8
Gjest byråkrati Skrevet 9. mars 2021 #243 Skrevet 9. mars 2021 Så 1 episode. Men det virker som om det eneste serien har å gi, er "sjokkfaktor", eller hva man skal kalle det. Om jeg ønsker se gærne folk gjøre rare ting så ser jeg på ex on the beach, bling empire eller lignende. Hvorfor se den oppdiktede varianten når man kan se ekte personer gjøre det på ordentlig? Exit er jo bare en kjedeligere reality tv.
Arktis Skrevet 9. mars 2021 #244 Skrevet 9. mars 2021 Jeg lo HØYT da Anders Baasmo Christiansens-rolle kom ut med handleposene til "pretty woman walking down the street" 37
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #245 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 8.3.2021 den 0.09): Jeg ser mange reagerer på deer Hunter og the shining referansen. For min del synes jeg dette var bra bruk av virkemidler fordi det bare reflekterer og illustrerer hvor gal og på kjøret denne mannen er. Så han lever seg inn i det fiktive. Altså at han ikke klarer å skille mellom historie og virkelighet lenger. Ellers synes jeg som flere at sesongen var for repeterende og lite fengende. Første episode irriterte meg noe så grenseløst ettersom den inneholdt flust med feil. Kunne ikke manusforfatter og crew gjort ørlite mere research for at historien skulle bli mer troverdig? Det er stygt å le, men hele sykehusscenen var så way off at det for min del ikke kjentes virkelig. Full narkose på ks, de tilbyr henne ikke se barnet, barnet plasseres i et eget rom under et teppe... nei det er absolutt ikke sånn det foregår. Og denne praten om silikon... seriøst enkelt å se at manusforfatter er en mann ja😅 Anonymkode: e3602...5f6 Ja, sykehuscenene når barnet døde var fullstendig urealistisk, men narkose under haste-KS er ikke uvanlig. Anonymkode: 2dd28...3c5 11
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #246 Skrevet 9. mars 2021 Jeg må virkelig si hvor kvalmende det er at mennesket kan virke så betatt av sitt eget sinn og liv slik som disse menna gjør. Det er over hodet ingen moral med penger og et liv hvor du egentlig ender opp med dobbelt så mye med hodebry enn hva vi A4 folk lever med om dagen. Du ser ingen tegn til fornuft og forståelse for menneskelige verdier og meningen med liv. Du kjøper lykken for og ha det bra med deg selv. Og gang på gang har det vist seg i alle verdens deler og kulturer og på tvers av grenser og lande områder at du IKKE kan kjøpe lykke for penger. Penger er ikke alt. Du jager etter noe som kan drive deg til og fortsette og ville leve livet ditt. Men innerst inne så er du ikke annet enn et maktsyk korrupt menneskesinn som ikke har noe mening med livet. Vi er skapt for å redegjøre våre liv på en måte der vi husker på og sette pris på ting. At vi ikke tar ting for gitt. At selv ikke milliarder av kroner kan redde deg fra døden. Det finnes en gud. Og hvis det ikke gjorde det så hadde ikke mennesket vært så fordomsfull mot andre. Det er bevist at 9 av ti mennesker har som. Oftest en fordom mot andre før de rekker og bli kjent med vedkommende. Vi er skapt for og vise empati og ta i bruk verdier på en menneskelig måte. Vi er ikke dyr heller. Og selv om seertallene har vært skyhøye de siste dagene så viser jo dette også seg hvordan staten egentlig styrer bak lukkede dører. En avskyelig uverdig elite som vil at vi skal gå så langt det lar seg gjøre. Også ende opp som følelesløse uempatiske mennesker som ikke har noen form for mening med livet. Dette er min mening. Hva mener du??? Anonymkode: f184c...72d 4
Gjest tranedatter Skrevet 9. mars 2021 #247 Skrevet 9. mars 2021 Jeg tenker at psykopater og overgrepsmenn finns over alt. Men de med penger kan kjøpe seg til dette, samt kjøpe seg ut av "ulykker". Og da jeg ikke tror på gud, tror jeg ikke h*n har noe med noe å gjøre. Men, folk med alt for mye penger, med stor konkurranse instinkt, stort ego og stort behov for adrenalinkick, kan på bekostning av andre, gå langt for å få den der "kicken" som vi andre normale får av småting. Uten å være psykriatiker, så vil jeg tro en del av disse personene er psykopater og det som før kaltes anti-sosial fortyrrelse. Både privatliv og business drives helt og holdent etter hva som fremmer en selv, uten hensyn til sine medmennesker.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #248 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ja, sykehuscenene når barnet døde var fullstendig urealistisk, men narkose under haste-KS er ikke uvanlig. Anonymkode: 2dd28...3c5 Skulle akkurat til å skrive det. Jeg ble lagt i narkose under haste-KS Anonymkode: d6580...c71 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #249 Skrevet 9. mars 2021 tranedatter skrev (30 minutter siden): Jeg tenker at psykopater og overgrepsmenn finns over alt. Men de med penger kan kjøpe seg til dette, samt kjøpe seg ut av "ulykker". Og da jeg ikke tror på gud, tror jeg ikke h*n har noe med noe å gjøre. Men, folk med alt for mye penger, med stor konkurranse instinkt, stort ego og stort behov for adrenalinkick, kan på bekostning av andre, gå langt for å få den der "kicken" som vi andre normale får av småting. Uten å være psykriatiker, så vil jeg tro en del av disse personene er psykopater og det som før kaltes anti-sosial fortyrrelse. Både privatliv og business drives helt og holdent etter hva som fremmer en selv, uten hensyn til sine medmennesker. I dag kalles det dyssosial eller antisosial personlighetsforstyrrelse Anonymkode: 98936...bec 5
Gjest tranedatter Skrevet 9. mars 2021 #250 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): I dag kalles det dyssosial eller antisosial personlighetsforstyrrelse Anonymkode: 98936...bec
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #251 Skrevet 9. mars 2021 byråkrati skrev (6 timer siden): Så 1 episode. Men det virker som om det eneste serien har å gi, er "sjokkfaktor", eller hva man skal kalle det. Om jeg ønsker se gærne folk gjøre rare ting så ser jeg på ex on the beach, bling empire eller lignende. Hvorfor se den oppdiktede varianten når man kan se ekte personer gjøre det på ordentlig? Exit er jo bare en kjedeligere reality tv. Ja, det er jo bare å lese om de ekte Exit mennene i media f.eks. 😳🙈 Serien satte ting på spissen, men alt i alt tror jeg det var en "mind blow" for mange. Virker som mange faktisk ble sjokkert. Anonymkode: 84292...3ae 1
cerruti Skrevet 9. mars 2021 #252 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (På 5.3.2021 den 22.07): Dette her var skuffende.. hvor ble det av hevnen? Anonymkode: 41dbc...e04 Det er vel mye mer realistiske - og bra for øvrig - at det endte slik?
Tripptrapp1 Skrevet 9. mars 2021 #253 Skrevet 9. mars 2021 Skjønner ikke hva som er så provoserende med Exit. Det er fiksjon, ikke en dokumentar. Joda, serien er basert på og inspirert av samtaler med ekte personer i og rundt finansmiljøet, men jeg antar at skaperne har satt ting på spissen og spilt på stereotyper slik de alltid gjør - for å lage god og underholdende TV. Kalkulerende, ambisiøse, risikovillige, overfladiske og materialistiske personligheter finnes i alle bransjer og miljøer. At businessverden tiltrekker seg en del slike broilere, burde ikke overraske noen - og ikke legger de skjul på det selv heller. Da er det mer skremmende at de samme «ekle» typene finnes forkledd som gode samaritaner i andre deler av samfunnet. 9
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #254 Skrevet 9. mars 2021 De viser vel bare hvordan folk med de mest trøblete diagnosene oppfører seg. Mangler man empati osv. er man en byrde for samfunnet, og burde egentlig ikke kunne spasere fritt rundt. Anonymkode: 35ff4...c9d
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #255 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): I dag kalles det dyssosial eller antisosial personlighetsforstyrrelse Anonymkode: 98936...bec Same shit, new wrapping. Anonymkode: 561c7...943 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #256 Skrevet 9. mars 2021 Vi finner vel mye av dette hos kvinner på KG også? De som er ikke skrudd korrekt sammen. Anonymkode: 0e52f...803 2
Anglofil Skrevet 9. mars 2021 #257 Skrevet 9. mars 2021 En tråd om Exit er slått sammen med/flyttet inn i denne tråden. Anglofil (teamleder)
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #258 Skrevet 9. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi er ikke dyr heller. Og selv om seertallene har vært skyhøye de siste dagene så viser jo dette også seg hvordan staten egentlig styrer bak lukkede dører. En avskyelig uverdig elite som vil at vi skal gå så langt det lar seg gjøre. Også ende opp som følelesløse uempatiske mennesker som ikke har noen form for mening med livet. Dette er min mening. Hva mener du??? Anonymkode: f184c...72d Staten/eliten tenker kun på seg selv. De bryr seg ikke om folket, sånn har det alltid vært dessverre. De kan late som de gjør det men tenker kun på seg selv og egne karrierer og muligheter. Anonymkode: b9674...31f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #259 Skrevet 9. mars 2021 Note to self: ikke date en finansmann! Anonymkode: 63f8b...593 5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #260 Skrevet 9. mars 2021 byråkrati skrev (7 timer siden): Så 1 episode. Men det virker som om det eneste serien har å gi, er "sjokkfaktor", eller hva man skal kalle det. Om jeg ønsker se gærne folk gjøre rare ting så ser jeg på ex on the beach, bling empire eller lignende. Hvorfor se den oppdiktede varianten når man kan se ekte personer gjøre det på ordentlig? Exit er jo bare en kjedeligere reality tv. Ganske uenig i at det er kjedeligere enn realityTV. Jeg synes det mer mye mer underholdende å se på dette, enn på Ex on the beach. Vet ikke helt hvorfor, men har nok å gjøre med at personene er interessante. Flere av mennene virker som psykopater, det er interessant å se hva som skjer når slike folk får mye makt gjennom penger. I tillegg til at dette godt mulig er representativt for en liten gruppe rike nordmenn (ikke alle, men virker jo som at slike miljø fins da). Det er interessant å se et miljø man ikke visste om. At folk er ville som på Ex on the beach er ikke noe jeg ikke visste om fra før. Men dette miljøet i Exit med vold, rus, prostitusjon, utroskap... Det sjokkerte meg faktisk. Skal sies at jeg synes første sesong var ekstra bra, men jeg likte andre sesong også. Hermine er en interessant karakter. Hva synes dere om henne, som person? Jeg liker henne på en måte, og heier på at hun prøver å stå opp mot en voldelig mann som også har løyet kraftig til henne. Hun står også opp mot sin mor etter hvert, som hun ikke helt kan være seg selv med fordi moren er noe virkelighetsblind. Samtidig er det ikke så kult å ligge med noen hun vet har kjæreste, og hun lyver dessuten for politiet. Jeg kan til en viss grad forstå på grunn av den ekstreme situasjonen hennes, men likevel er det jo litt galt synes jeg. Samtidig er det kanskje noe med hele den perfekte oppveksten og det perfekte livet hennes som gjør at hun veldig sterkt vil gjøre noe opprørsk. Akkurat det er forståelig synes jeg, men jeg synes ikke hun alltid tar de riktige valgene tross alt. Anonymkode: 4732c...115
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå