Gå til innhold

Exit sesong 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

det er jo fordi det er fasade. Celine hadde jo ingen å snakke med om hvordan ting egentlig er da det er overfladisk og fasadepreget. 

Anonymkode: eb502...048

Fader heller, man kan jo aldri si at man er rik og få sympati her til lands, fordi er du rik har du ikke lov og klage. Det sier litt om hvem som tenker hva om penger og de som har mistet det. Kun når du er fattig har du lov å klage, fordi ellers kan du kjøpw deg "hvaenn" akkurat som det gjør problemer enklere. Tenker denne serien kan være en øyenåpner for noen. 

Anonymkode: 0320c...78d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Fader heller, man kan jo aldri si at man er rik og få sympati her til lands, fordi er du rik har du ikke lov og klage. Det sier litt om hvem som tenker hva om penger og de som har mistet det. Kun når du er fattig har du lov å klage, fordi ellers kan du kjøpw deg "hvaenn" akkurat som det gjør problemer enklere. Tenker denne serien kan være en øyenåpner for noen. 

Problemet jeg har med Celine er at hennes fokus bærer preg av å være overfladisk, for eksempel det med at hun bekymra seg for at ungene skulle bli "Cubus barn". En mor med litt andre verdier hadde nok heller vært bekymret for foreldreretten hun sto i fare for å miste. Det var hun nok også i tillegg, men å si slike ting er jo helt bak mål. Nå vet jeg at dette er skuespill naturligvis, men om dette skulle være i det virkelige liv så hadde du nok reagert på det om den venninna di som var gift med en rik finansmann, sa noe slikt. Du ser jo i serien at Hermine også reagerer på det, og hun var jo vant til å være med en rik mann også. 

Rike folk skal absolutt få klage de også. Men nå er ikke Celine rik lenger da, og det har hun vel aldri vært, hun levde på mannen sine penger. 

Anonymkode: 93fad...a60

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Problemet jeg har med Celine er at hennes fokus bærer preg av å være overfladisk, for eksempel det med at hun bekymra seg for at ungene skulle bli "Cubus barn". En mor med litt andre verdier hadde nok heller vært bekymret for foreldreretten hun sto i fare for å miste. Det var hun nok også i tillegg, men å si slike ting er jo helt bak mål. Nå vet jeg at dette er skuespill naturligvis, men om dette skulle være i det virkelige liv så hadde du nok reagert på det om den venninna di som var gift med en rik finansmann, sa noe slikt. Du ser jo i serien at Hermine også reagerer på det, og hun var jo vant til å være med en rik mann også. 

Rike folk skal absolutt få klage de også. Men nå er ikke Celine rik lenger da, og det har hun vel aldri vært, hun levde på mannen sine penger. 

Joda, er enig i Cubusbarn var drøyt og ja hun er ikke rik lenger. MEn det er vel mer omveltningen for ungen hun tenker på, selv om ordet cubusbarn ble brukt. Tror det var minipulativt av serieskaperne for å vise forskjellene på hvermannsen og rikere, Det har jo dessverre blitt et begrep. Jeg støtter det på ingen måte altså. Men forstår at hun sliter med tanken på omveltningene.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, er enig i Cubusbarn var drøyt og ja hun er ikke rik lenger. MEn det er vel mer omveltningen for ungen hun tenker på, selv om ordet cubusbarn ble brukt. Tror det var minipulativt av serieskaperne for å vise forskjellene på hvermannsen og rikere, Det har jo dessverre blitt et begrep. Jeg støtter det på ingen måte altså. Men forstår at hun sliter med tanken på omveltningene.

manipulativt mente jeg selvfølgelig, gikk litt fort her :)

Gjest Lunaris
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det var også et uttrykk for 30 år siden

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.3.2021 den 11.13):

Kan noen fortelle meg hvem Hermine var kledd ut som på maskeradeballet?

Anonymkode: c9d21...139

The Black Swan 

Anonymkode: 74407...70f

• Liker 5
Gjest loveli
Skrevet
Ifyousayso skrev (13 timer siden):

Skjønner ikke dere som sier at Pål Sverre Hagen ikke spiller bra? Jeg synes han er en helt fantastisk skuespiller! 🙏 Og etter min mening den flinkeste av de fire hovedkarakterene. William er jo helt borte, og det får han vist på en  utrolig bra måte. 

Problemet mitt er at han ofte overspiller.

Han er veldig forutsigbar, og alle snøftene han gjør, blikket og ansiktsuttrykkene gir meg følelsen av skuespill. I scenene hvor han og Celine sitter og spiser og han kaster henne ut er dessverre spilt helt etter boka og det blir for klisjé. Det blir ikke oppriktig eller spennende, bare... platt. Og jeg får følelsen av at han vet akkurat når han skal gjøre de forskjellige tingene som står i manus og da blir det ikke levende.

AnonymBruker
Skrevet

Alle scenene som hadde noe med babyen å gjøre var hjerteskjærende. De knuste meg. Alt fra tøyet som ble pakket bort til melken hun måtte helle ut som han aldri ville få. En stadig påminnelse for henne hva hun ikke har. Jeg gråt av de scenene. Jeg fødte for 4 måneder siden, så det var vel litt nært.

Anonymkode: e679e...794

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Alle scenene som hadde noe med babyen å gjøre var hjerteskjærende. De knuste meg. Alt fra tøyet som ble pakket bort til melken hun måtte helle ut som han aldri ville få. En stadig påminnelse for henne hva hun ikke har. Jeg gråt av de scenene. Jeg fødte for 4 måneder siden, så det var vel litt nært.

Anonymkode: e679e...794

Apropos det med melken. Får man ikke noe slags medikamenter for å stoppe melkeproduksjonen når man er i en slik situasjon? Gir jo ikke mening å få med en brystpumpe hjem? (da opprettholdes vel produksjonen lenger enn nødvendig) Var bare noe jeg reagerte på som usannsynlig. Men kan godt være jeg tar feil altså. 

Anonymkode: d323d...230

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (43 minutter siden):

Han er veldig forutsigbar, og alle snøftene han gjør, blikket og ansiktsuttrykkene gir meg følelsen av skuespill. I scenene hvor han og Celine sitter og spiser og han kaster henne ut er dessverre spilt helt etter boka og det blir for klisjé. Det blir ikke oppriktig eller spennende, bare... platt. Og jeg får følelsen av at han vet akkurat når han skal gjøre de forskjellige tingene som står i manus og da blir det ikke levende.

Jeg synes Tobias Santelmann har en tendens til å overspille. Pål Sverre synes jeg er veldig dyktig! 

Anonymkode: 4979c...5f7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg synes Tobias Santelmann har en tendens til å overspille. Pål Sverre synes jeg er veldig dyktig! 

Anonymkode: 4979c...5f7

Utseendet Santelmann har forbinder jeg med kortvokste menn, så opptil flere ganger at han er på høyde med Pål-Sverre.

Anonymkode: cad7c...d32

• Liker 1
Skrevet

Syns det ble litt repeterende, og litt for mye medgang til de fire mannlige hovedkarakterene, og litt for mye motgang til de kvinnelige...

De har jo levd i samme miljø. Litt mer utspekulerte og ressurssterke må de vel være?🤨

Lurer forresten på om det er sånn at mange vet hvem disse karakterene er i virkeligheten? Miljøet er jo ikke så stort 😅

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes Adam Veile var utrolig tiltrekkende 😍

Anonymkode: 74407...70f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Oi really? Hvorfor dro hun ikke da hvis livet er så kjipt? Fordi penger og levestandard er tydeligvis viktigere for henne. 

Anonymkode: 2ed8d...c26

Ja, hvorfor forlater ikke folk dårlige forhold? Eller hvordan orker folk å leve i forhold hvor de blir banket opp hver eneste dag? Det er jo bare å gå ut den døra, ikke sant? Du (vi) vet lite om Celine, hun kan ha sine grunner for å bli værende, grunner som ikke nødvendigvis handler om penger. Folk fortsetter å være i dårlige forhold, og akkurat det er det ufattelig mange grunner til. Ikke døm før du vet hva greia er, og ja, jeg vet at dette bare er en serie - men likevel.

Anonymkode: acf8f...2da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Apropos det med melken. Får man ikke noe slags medikamenter for å stoppe melkeproduksjonen når man er i en slik situasjon? Gir jo ikke mening å få med en brystpumpe hjem? (da opprettholdes vel produksjonen lenger enn nødvendig) Var bare noe jeg reagerte på som usannsynlig. Men kan godt være jeg tar feil altså. 

Anonymkode: d323d...230

Akkurat det reagerte jeg på også.

Jeg fikk tabletter for å stoppe melkeproduksjonen, da sønnen min ikke tålte melken min pga melkeallergi.

Jeg fikk beskjed om at pumping ville opprettholde melkeproduksjonen...

Hva de gjør i situasjoner der barnet er dødfødt, vet jeg ikke...

Anonymkode: b7634...708

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Problemet jeg har med Celine er at hennes fokus bærer preg av å være overfladisk, for eksempel det med at hun bekymra seg for at ungene skulle bli "Cubus barn". En mor med litt andre verdier hadde nok heller vært bekymret for foreldreretten hun sto i fare for å miste. 

Her er jeg uenig. Haha, tenk at jeg forsvarer Celine selv om jeg i utgangspunktet ikke likte henne i serien! Dette med Cubus-barn trenger ikke bety noen ting. Hun står i en jævla vanskelig situasjon, og da er det fort gjort å bli irrasjonell. Man fokuserer på helt idiotiske ting fremfor å kjenne på det som er verst. Ikke helt det samme, men jeg var selv i en livskrise for et par år siden, og i dag blir jeg flau når jeg tenker på hvordan jeg oppførte meg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal beskrive dette her, men jeg ble på en måte som et barn. Eller barnslig er vel ordet. Husker jeg gråt høylytt over noe mat jeg ikke var fornøyd med på sykehuset, jeg bare gråt for alle mulige idiotiske ting og kom med idiotiske kommentarer. Imens ligger barnet mitt på intensiven og holder på å dø, så sitter jeg og gråter fordi sykehusmaten ikke var god nok. Koblet fullstendig ut ungen. Nok om det, men du skjønner greia, ikke sant? 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, hvorfor forlater ikke folk dårlige forhold? Eller hvordan orker folk å leve i forhold hvor de blir banket opp hver eneste dag? Det er jo bare å gå ut den døra, ikke sant? Du (vi) vet lite om Celine, hun kan ha sine grunner for å bli værende, grunner som ikke nødvendigvis handler om penger. Folk fortsetter å være i dårlige forhold, og akkurat det er det ufattelig mange grunner til. Ikke døm før du vet hva greia er, og ja, jeg vet at dette bare er en serie - men likevel.

De forlater ikke den som mishandler fordi de elsker vedkommende og håper på bedre tider, de har ikke penger, de har ikke noe sted å dra, de tør ikke å dra fra han fordi det blir mot hans vilje og at han da kan lage problemer...

Mange grunner til at folk blir i dårlige forhold.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De forlater ikke den som mishandler fordi de elsker vedkommende og håper på bedre tider, de har ikke penger, de har ikke noe sted å dra, de tør ikke å dra fra han fordi det blir mot hans vilje og at han da kan lage problemer...

Mange grunner til at folk blir i dårlige forhold.

Ja, nettopp. Det var poenget mitt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
loveli skrev (9 timer siden):

Jeg elsker Pål Sverre, men akkurat denne scenen hvor de sitter sammen og han kaster henne ut...Ja, enig. Overplayed. 

Anonymkode: 2ed8d...c26

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...