Gå til innhold

Exit sesong 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Celine virka jo fullstendig gal og passe overfladisk. Skjønner godt at William kasta henne ut. Eneste kvinnen i serien som har integritet er Hermine. 

Anonymkode: 93fad...a60

Folk generelt er ikke så fryktelig dype. Hermine er urealistisk.

Anonymkode: cad7c...d32

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er flere som kritiserer Celine her, og i utgangspunktet så er jeg ikke uenig i det mange av dere sier, men jeg tenker jo at det nok er en grunn til at hun har blitt som hun er. Hun sier jo i serien at det var mye horer innom ektemannens "seng", at det hele tiden var snakk om behandlinger mot klamydia og sopp. Jeg tror jeg hadde blitt ei sur, bitter drittkjerring selv i den situasjonen. Hun begynte å ta piller for å takle livet, så det sier noe om at hun kanskje ikke har hatt det så lett hun heller. 

Anonymkode: acf8f...2da

• Liker 47
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser mange reagerer på deer Hunter og the shining referansen. For min del synes jeg dette var bra bruk av virkemidler fordi det bare reflekterer og illustrerer hvor gal og på kjøret denne mannen er. Så han lever seg inn i det fiktive. Altså at han ikke klarer å skille mellom historie og virkelighet lenger.

Ellers synes jeg som flere at sesongen var for repeterende og lite fengende. Første episode irriterte meg noe så grenseløst ettersom den inneholdt flust med feil. Kunne ikke manusforfatter og crew gjort ørlite mere research for at historien skulle bli mer troverdig? Det er stygt å le, men hele sykehusscenen var så way off at det for min del ikke kjentes virkelig. Full narkose på ks, de tilbyr henne ikke se barnet, barnet plasseres i et eget rom under et teppe... nei  det er absolutt ikke sånn det foregår. Og denne praten om silikon... seriøst enkelt å se at manusforfatter er en mann ja😅

Anonymkode: e3602...5f6

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
Curlyme skrev (49 minutter siden):

Cubus barn😂😂😂😂😂

Stygt utrykk 🤢🤢🤢

Anonymkode: 6fcce...2f3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stygt utrykk 🤢🤢🤢

Anonymkode: 6fcce...2f3

Ja. Hva er egentlig galt med det? Er det ikke bra at barn har klær da? Man blir ikke en bedre person av å kle barn i Chanel liksom. 

Anonymkode: 84292...3ae

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Hva er egentlig galt med det? Er det ikke bra at barn har klær da? Man blir ikke en bedre person av å kle barn i Chanel liksom. 

Når jeg gikk på vgs var jeg i et snobbete miljø, og hvis du kjøpte noe på Cubus ble du kalt Cubusrotte 😄

Anonymkode: b7634...708

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Celine virka jo fullstendig gal og passe overfladisk. Skjønner godt at William kasta henne ut. Eneste kvinnen i serien som har integritet er Hermine. 

Anonymkode: 93fad...a60

Kaste henne ut er én ting.  Men han nektet både henne og barna kontakt med hverandre. Og selv har han null interesse av barna sine.  

Å ha integritet er ikke å lyve for politiet, og fortelle om vold som ikke har skjedd. Hun drev med pengeutpressing også. Hun klarte seg rett og slett ikke på egen hånd.  Hermine har ikke et snev integritet. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Denne kommentaren inneholder spoilere om sesong 2 for de som enda ikke har sett sesongen. 

Jeg må bare si at for min del var dette enden på visa. Jeg elsket sesong 1 intenst, men synes sesong 2 var ekstremt dårlig skrevet.

For det første: farskap kan ikke etableres uten fars DNA. Sykehuset visste bare magisk hvem som var biologisk far til barnet.

Det evige pjattet om hvordan aksjemarkedet og insider trading fungerer passet rett og slett ikke inn. Det var for langtekkelig uten noen tilfredsstillende gevinst.

Hermine dro til USA for å ta hevn på Adam. Javel. Det bærte ingen frukter annet enn at hun fikk litt mer penger selv. Det var på ingen måte noe som gikk tilbake på Adam. 

Og hva skjedde egentlig med at alt fra sesong 1 ble glemt? Alle latet som at Hermine ikke lenger hadde pressmidler mot Adam ettersom barnet var dødt. Jaha... Det er problematisk på så mange måter - men mest av alt fordi det på en svært urealistisk måte sletter maktposisjonen Hermine hadde kjempet seg til. En maktposisjon hun ikke greide å kjempe seg tilbake til i sesong 2 engang.

Nei. Takk for meg. Flotte skuespiller-prestasjoner, nydelig filming. Men storylinene var ikke gode nok denne gangen til at jeg blir med på neste runde. Dessverre.

Anonymkode: 5e521...992

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Denne kommentaren inneholder spoilere om sesong 2 for de som enda ikke har sett sesongen. 

Jeg må bare si at for min del var dette enden på visa. Jeg elsket sesong 1 intenst, men synes sesong 2 var ekstremt dårlig skrevet.

For det første: farskap kan ikke etableres uten fars DNA. Sykehuset visste bare magisk hvem som var biologisk far til barnet.

Akkurat dette - de hadde blitt enige om ar Adam skulle oppføres som far offisielt. Da barnet døde ble det tatt DNA-test som bekreftet at det var Henrik (?) - rollen til Santelmann som var far.

Ellers prøvde vel serien å vise at selv om Hermine prøvde det hun kunne, så hadde hun lite å stille opp med når det kom til å knekke en sånn mann som Adam - kan jo være at utfallet av sesong 3 blir annerledes, men selv så jeg aldri for meg at det går an å «ta» noen som er så flinke til å skjule sine spor.

I tillegg vil det være relativt enkelt for Adam å bevise at han ikke var til stede under voldsepisode nr 2, både med bompengepasseringer, evt alibi fra andre samt stedstjenester på mobilen, så akkurat den twisten var håpløs i mine øyne. Man blir ikke dømt for vold uten et fnugg av beviser. Satser på at politiet hadde ransakingsordre på båten hans om ikke annet.

For meg stod sesong 2 igjen som et eksempel på den avmaktsfølelsen man får i og etter et sånt forhold, og følelsen av å kjempe i motvind og aldri vinne uansett. 

Anonymkode: 4051b...474

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Han mannen med hestehale som er ute etter William hele tiden... E det bare i hodet hans hele tiden? Jeg blir forvirra 😄 en del av meg tror det ikke er kødd heller. At han gamle mannen bløffet til Jeppe og Adam i sesong 1. At han ikke brakk noe, men likevel er ute etter William. At noen ganger er William paranoid og ser han, i mens andre ganger er det ekte at han faktisk er der for å true 😄

Anonymkode: 14f3b...02a

Det er bare i hodet hans :) 

Anonymkode: 2ed8d...c26

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Curlyme skrev (7 timer siden):

Cubus barn😂😂😂😂😂

Det var så stygt sagt...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ser at det er flere som kritiserer Celine her, og i utgangspunktet så er jeg ikke uenig i det mange av dere sier, men jeg tenker jo at det nok er en grunn til at hun har blitt som hun er. Hun sier jo i serien at det var mye horer innom ektemannens "seng", at det hele tiden var snakk om behandlinger mot klamydia og sopp. Jeg tror jeg hadde blitt ei sur, bitter drittkjerring selv i den situasjonen. Hun begynte å ta piller for å takle livet, så det sier noe om at hun kanskje ikke har hatt det så lett hun heller. 

Anonymkode: acf8f...2da

Oi really? Hvorfor dro hun ikke da hvis livet er så kjipt? Fordi penger og levestandard er tydeligvis viktigere for henne. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat dette - de hadde blitt enige om ar Adam skulle oppføres som far offisielt. Da barnet døde ble det tatt DNA-test som bekreftet at det var Henrik (?) - rollen til Santelmann som var far.

Ellers prøvde vel serien å vise at selv om Hermine prøvde det hun kunne, så hadde hun lite å stille opp med når det kom til å knekke en sånn mann som Adam - kan jo være at utfallet av sesong 3 blir annerledes, men selv så jeg aldri for meg at det går an å «ta» noen som er så flinke til å skjule sine spor.

I tillegg vil det være relativt enkelt for Adam å bevise at han ikke var til stede under voldsepisode nr 2, både med bompengepasseringer, evt alibi fra andre samt stedstjenester på mobilen, så akkurat den twisten var håpløs i mine øyne. Man blir ikke dømt for vold uten et fnugg av beviser. Satser på at politiet hadde ransakingsordre på båten hans om ikke annet.

For meg stod sesong 2 igjen som et eksempel på den avmaktsfølelsen man får i og etter et sånt forhold, og følelsen av å kjempe i motvind og aldri vinne uansett. 

Anonymkode: 4051b...474

Poenget mitt med farsskapstesten er at man må ha DNA fra far også for å finne ut om han er en match. Man kan ikke bare vite hvem faren er på magisk vis, og det fremstod veldig som om testsvaret kom som lyn fra klar himmel, så tviler på at biofar ga noe med sitt DNA til sykehuset.

Adam ble med på å si ja til farskapet i utgangspunktet fordi det var underliggende grunner som fremdeles er reelle etter barnets død. Så at hun skulle miste all makt likevel ser jeg på som ganske merkelig ja.

Jeg synes også det var ganske unødvendig å skrive inn den dødfødselen når Hermine hadde kjempet seg til makten i sesong 1. At det skal vise Adams og finanselitens umenneskelige makt synes jeg er et dårlig argument. Det vises med alt annet hele tiden, la nå én stakkars dame vise at hun kan skrape frem en bitteliten bit til seg selv. Dette er ikke en dokumentar, det er en underholdningsserie og bør greie å gi noe tilfredsstillende til fansen også.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Skjønner ikke dere som sier at Pål Sverre Hagen ikke spiller bra? Jeg synes han er en helt fantastisk skuespiller! 🙏 Og etter min mening den flinkeste av de fire hovedkarakterene. William er jo helt borte, og det får han vist på en  utrolig bra måte. 

Endret av Ifyousayso
  • Liker 36
Skrevet
Ifyousayso skrev (21 minutter siden):

Skjønner ikke dere som sier at Pål Sverre Hagen ikke spiller bra? Jeg synes han er en helt fantastisk skuespiller! 🙏

Helt enig, han spiller fantastisk ..en forvirret forstyrret og paranoid rusmisbruker. 

• Liker 22
Skrevet (endret)
Ifyousayso skrev (1 time siden):

Skjønner ikke dere som sier at Pål Sverre Hagen ikke spiller bra? Jeg synes han er en helt fantastisk skuespiller! 🙏

Enig, min favoritt! Elsker tolkningen - heelt i ubalanse

Endret av nilie
  • Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Selvfølgelig ikke. Men det sier vel litt om miljøet de lever i?

• Liker 7
Skrevet

Hvilken turisthytte var William på? Jotunheimen et sted men hvilken? Og der han er på slutten, er det Ridderspranget i Sjoa? 

Jeg synes forresten det var veldig bra, gode skuespillere også 😊

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
spenol skrev (4 timer siden):

Selvfølgelig ikke. Men det sier vel litt om miljøet de lever i?

Både og. Noen ønsker jo å fremstille seg som elitefolk selv om de ikke er det 😜

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Både og. Noen ønsker jo å fremstille seg som elitefolk selv om de ikke er det 😜

det er jo fordi det er fasade. Celine hadde jo ingen å snakke med om hvordan ting egentlig er da det er overfladisk og fasadepreget. 

Anonymkode: eb502...048

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...