Gå til innhold

Exit sesong 2

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Føler du deg tråkket på?

Anonymkode: 64053...a4d

Nei, hvorfor? 

Synes du det er greit å snakke dritt om andre nasjonaliteter? 

Anonymkode: 2ed8d...c26

• Liker 3
Gjest Trynefaktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Severdig. Og av og til morsomt.

Men blir noen ting jeg henger meg opp i. F.eks han fyren (Pål?) som ble stripset fast i kjelleren til Jeppe. Burde jo ha hadd sykt vondt i armene etter å ha hadd armene slik i flere timer?

Synes de som spiller Celine og Tomine spiller ganske dårlig. Fremstår som opplesing av manuset.

Og navnevalgene; Hermine, Celine, Tomine og Mille... Høres for oppdiktet ut at de skal være i samme gjeng. 

Noen ting dukker så fort opp og fremstår som nødløsninger. 

Og denne reisen William dro på...noen har kopiert veldig fra The deer hunter og The shining! 

Anonymkode: 2d3a2...007

De navnene på damene lo jeg også av. Men det skulle kanskje være overdrevet. 
Tenkte at det heller er ungene til disse folkene som burde hatt de navnene.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hermine, Tomine, Celine og Mille er jo sånne navn som rikinger i øvre sosiale sjikte gir sine døtre, så regner med at kanskje to eller tre av disse damene liksom skal komme fra rikmannsfamilier, hvis ikke er det litt rart at alle fruene har sånne navn. Ingen som heter Ingeborg, Hege eller Anne Grethe...

Anonymkode: b7634...708

Det er fordi ingen av fruene er født på 60 - 70 tallet det, da det var vanlig med disse navnene du nevner. Det er Heger og Ingerborger som gir døtrene navn som Tomine, Celine osv..  ;)

Anonymkode: 0320c...78d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Trynefaktor skrev (34 minutter siden):

De navnene på damene lo jeg også av. Men det skulle kanskje være overdrevet. 
Tenkte at det heller er ungene til disse folkene som burde hatt de navnene.. 

men det er jo mange Celine, Mille osv som er født på 80/90-tallet. De damene skal vel være mellom 30-40.

Barna deres er jo født «nå» og heter jo Max, Emil, Noah etc som er mye mer representativt for barn født på 2000-tallet... 

Anonymkode: 07af6...5f1

• Liker 5
Gjest Trynefaktor
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

men det er jo mange Celine, Mille osv som er født på 80/90-tallet. De damene skal vel være mellom 30-40.

Barna deres er jo født «nå» og heter jo Max, Emil, Noah etc som er mye mer representativt for barn født på 2000-tallet... 

Anonymkode: 07af6...5f1

Celine og Mille er jeg i grunnen enig i. Ikke Tomine og Hermine. 

Men for all del, er sikkert noen av dem i aldergruppen også. Bare litt rart at alle fire hadde slike navn. :) 

Skrevet

Tråden er ryddet for tull og avsporinger

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
8 hours ago, AnonymBruker said:

Og denne reisen William dro på...noen har kopiert veldig fra The deer hunter og The shining! 

Ja det virka ikke som de la sjul på heller

Anonymkode: 48615...715

Gjest Maxwell
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det virka ikke som de la sjul på heller

Anonymkode: 48615...715

Det er ment som humor, ja. Den scenen der William står i baren og sier til bartenderen "så stille det er her i kveld" og ler, er jo en parodi på the shining 😆

Endret av Maxwell
AnonymBruker
Skrevet
Paranøtt skrev (1 time siden):

Det er ment som humor, ja. Den scenen der William står i baren og sier til bartenderen "så stille det er her i kveld" og ler, er jo en parodi på the shining 😆

Var det humor? Ja det var kanskje det..for meg så ødelegger det troverdigheten og historien når de bruker en så tydelig parodi og referanse.

Anonymkode: 2d3a2...007

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synd at William skjøv Celine fra seg, når tross alt Celine kanskje endelig var klar for å deale med utfordringene hans og faktisk bli hos ham. Pim var vel for sensitiv for ham, eller kanskje Pim hadde klart å være der om Celine var der.

Anonymkode: cad7c...d32

• Liker 1
Gjest Lawyam
Skrevet

Ble skuffet, jeg. Så hele, men det var jo lite nytt fra forrige sesong.  Bare mye aksjeprat og ellers bare prat om sex. Litt mer av damene, men de fremsto bare kjedelige og overfladiske. Forutsigbar handling.

AnonymBruker
Skrevet
Lawyam skrev (1 time siden):

Ble skuffet, jeg. Så hele, men det var jo lite nytt fra forrige sesong.  Bare mye aksjeprat og ellers bare prat om sex. Litt mer av damene, men de fremsto bare kjedelige og overfladiske. Forutsigbar handling.

Aksjepraten var spennende

Anonymkode: d5c5f...d9f

• Liker 13
Skrevet (endret)

Altfor svakt manus denne gangen. De sex og rus-samtalene mellom gutta går jo bare på repeat, og samtalen mellom damene var også veldig platt. Mye silikonprat. Rart og sitte å snakke om silikon. Ville tenkt at det var så vanlig, at det ikke var et samtaletema liksom.. Også lurer jeg på om de bruker troverdige begreper... «nå skal vi ruse oss, gutta», sier folk det? Henrik sier også «barnene», «jeg savner barnene mine» - det går faktisk ikke an. 

Endret av Unika
  • Liker 17
Skrevet (endret)

Likte sesong 2, men kunne spart seg for de tåpelige referansene til Ondskapens Hotell, Fight Club og Hjortejegeren. Gleder meg til sesong 3 (hvis den kommer)🙂

Endret av Tunique
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser de har fått med seg en virkelig milliardær i en taus rolle, nemlig Wizøe-klysa.

Anonymkode: ac7c3...1cc

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ser de har fått med seg en virkelig milliardær i en taus rolle, nemlig Wizøe-klysa.

Witzøe, skal det nok være.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han mannen med hestehale som er ute etter William hele tiden... E det bare i hodet hans hele tiden? Jeg blir forvirra 😄 en del av meg tror det ikke er kødd heller. At han gamle mannen bløffet til Jeppe og Adam i sesong 1. At han ikke brakk noe, men likevel er ute etter William. At noen ganger er William paranoid og ser han, i mens andre ganger er det ekte at han faktisk er der for å true 😄

Anonymkode: 14f3b...02a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Cherilyn skrev (På 6.3.2021 den 8.52):

Også den slutten da :( Håper det blir en ny sesong igjen! Utrolig bra laget til å være NRK

Til å være NRK? De lager jo helt ekstremt mye bra. Skam og Rådebank bare for å nevne et par, samt gode dokumentarer. De har også Brennpunkt og Folkeopplysningen. 

Tolker det slik at William dør. Mulig at det er en del som har tatt selvmord innad finansmiljøet? Tror også den siste episoden avslørte hvilken finansmann Henrik er inspirert av. Mener å huske at det var et veldig provoserende intervju med en finansmann for noen år siden som var mye oppe i media, og at det var noe lignende det Henrik sa i intervjuet i serien. 

Anonymkode: 93fad...a60

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Synd at William skjøv Celine fra seg, når tross alt Celine kanskje endelig var klar for å deale med utfordringene hans og faktisk bli hos ham. Pim var vel for sensitiv for ham, eller kanskje Pim hadde klart å være der om Celine var der.

Anonymkode: cad7c...d32

Celine virka jo fullstendig gal og passe overfladisk. Skjønner godt at William kasta henne ut. Eneste kvinnen i serien som har integritet er Hermine. 

Anonymkode: 93fad...a60

• Liker 10
Skrevet

Cubus barn😂😂😂😂😂

• Liker 23

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...