Gå til innhold

Klissvåt av svette hver natt!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sover med t-skjorte og truse, og jeg svetter gjennom alt slik at dyne og madrass blir helt klamt! Grusomt ubehagelig og ekkelt! Noen tips til hvordan jeg kan unngå å svette så mye? Gravid i uke 39, så antar at det er hormonelt, men likevel utrolig ekkelt! 

Anonymkode: 2bd3f...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nattesvette er et alarmsymptom på kreft, så uansett om du er gravid eller ei bør du snakke med legen din.

Anonymkode: 48f4c...6bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av tskjorten og sov på store badehåndklær. Ha det kaldt på soverommet og snu dynen hver gang du våkner om natten.

Svetten blir gjerne enda verre etter fødsel - det ble det for i hvert fall for meg 🥵

Anonymkode: c52ef...034

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Nattesvette er et alarmsymptom på kreft, så uansett om du er gravid eller ei bør du snakke med legen din.

Anonymkode: 48f4c...6bd

Hvis hun er gravid i uke 39 er det overveiende sannsynlig at det er pga. graviditeten (og alle merkelige symptomer tilstanden medfører) og ikke kreft.

Snakk om å krisemaksimere, da.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ta av tskjorten og sov på store badehåndklær. Ha det kaldt på soverommet og snu dynen hver gang du våkner om natten.

Svetten blir gjerne enda verre etter fødsel - det ble det for i hvert fall for meg 🥵

Anonymkode: c52ef...034

Ånei, hadde håpet det skulle gi seg ved fødsel 😭 Føler dyna og madrassen er så ekkel også. Skifter sengetøy ofte, men føler jo det setter seg i dyna. Legger alt ut til lufting noen timer i uken.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Sover med t-skjorte og truse, og jeg svetter gjennom alt slik at dyne og madrass blir helt klamt! Grusomt ubehagelig og ekkelt! Noen tips til hvordan jeg kan unngå å svette så mye? Gravid i uke 39, så antar at det er hormonelt, men likevel utrolig ekkelt! 

Jeg svetter enda, 4 uker etter fødsel!

Blitt bedre da, men det som hjalp meg var å ha på et tynt lag med bomull, så svetten ble tatt opp i tøyet, så ikke dyne /laken ble gjennomgått. 

Anonymkode: bf8b5...cb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har født 3 barn har aldri hatt sånn nattesvette før etter fødsel. Ville gått til lege/jordmor.

Anonymkode: 97a11...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsøk med en tynnere dyne, eller bare pledd med dynetrekk på. En kald dusj før leggetid. Jeg svettet helt grusomt de siste ukene før fødsel, og i ca en uke etterpå, men så ga det seg. 

Anonymkode: 51bf7...d2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du svetter såpass mye enda så ville jeg tatt en tur til legen.

Anonymkode: 23cca...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tidlig i graviditeten og våkner opp gjennomsvett hver dag. Så tror nok det er hormonelt. Føler meg varmere enn tidligere ellers også. Kroppstemperaturen går jo opp når man er gravid. 

Har vinduet oppe hver natt. Har også middlaken som også er vanntett heldigvis. Blir også anbefalt vanntett madrassbeskytter før baby kommer har jeg lest. Også pga at puppene lekker melk. Så kan være lurt å skaffe det. 

Anonymkode: 596f1...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig å svette ekstra i graviditeten. Jeg nevnte det for jordmor og eneste hun sa var at det var viktig å drikke mye vann. Tror ikke du trenger å bekymre deg for kreft, men du kan jo nevne det for din egen jordmor også. 

Anonymkode: bd574...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...