AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Han bytter ofte på sengen så da er det vel dyne og pute som lukter, og det er kvalmt. Det lukter i hele rommet musk og innestengt. Jeg lufter ( og vasker på vaskeri ) mine dyner og puter regelmessig, men han har aldri inn gjort det. Han blir sur og sint når jeg bemerker at det lukter. Anonymkode: ec1b6...901
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Det har sikkert blitt fuktig og så mugnet. Anonymkode: 2ae98...06d 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Jeg reagerte på det samme hos min kjæreste. Hvordan lukter hådklene og klærnehans? Jeg fant fort ut at alt luktet surt fordi han var skikkelig lat med å få klær ut av vaskemaskinen, der kunne det ligge fuktige tekstiler i 2-3 dager før han fikk seg til å ta det ut. Det ble andre boller da vi flyttet sammen og nå lukter alt riktig rent og godt Anonymkode: b5c21...223 6
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 Det lukter gammal kropp og putene har gule skjolder Ts Anonymkode: ec1b6...901
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 Vask dyne og pute da vel. Anonymkode: 25d86...823 9
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vask dyne og pute da vel. Anonymkode: 25d86...823 Da må jeg ta det på rensing, ikke plass i vanlig maskin, dessuten blir han sur og fornærmet for han merker ikke lukten eller gir blaffen Ts Anonymkode: ec1b6...901
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Han bytter ofte på sengen så da er det vel dyne og pute som lukter, og det er kvalmt. Det lukter i hele rommet musk og innestengt. Jeg lufter ( og vasker på vaskeri ) mine dyner og puter regelmessig, men han har aldri inn gjort det. Han blir sur og sint når jeg bemerker at det lukter. Anonymkode: ec1b6...901 Kjøp ny dyne og pute til ham til bursdag/jul og krev å "få" de gamle mot at han får de nye 😜 ? Så kaster du de sånn at han ikke kan hente de inn igjen og at han ikke kan bruke de mer. Anonymkode: 8ac11...3d7 8
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 Det kan være maskinen. Add litt eddik i vasken. Det nøytraliserer lukt og renser maskinen. Er det sengetøyet som lukter, eller er det dynen? Anonymkode: 772dd...3be 2
Maggi2 Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da må jeg ta det på rensing, ikke plass i vanlig maskin, dessuten blir han sur og fornærmet for han merker ikke lukten eller gir blaffen Ts Anonymkode: ec1b6...901 Ja hva skal du gjøre da, dumpe ham? Du har sagt ifra, han ser ikke problemet, da må du enten fikse det selv (hvis han skifter ofte på sengen er jo ikke problemet såå stort om du bare får vasket dynene, drit i om han blir sur, du gjør ham tross alt en tjeneste) eller så må du leve med problemet, eller slå opp. 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Da må jeg ta det på rensing, ikke plass i vanlig maskin, dessuten blir han sur og fornærmet for han merker ikke lukten eller gir blaffen Ts Anonymkode: ec1b6...901 Skjønner ikke at folk gidder ha så stor dyne at de ikke får vasket den i vanlig vaskemaskin. Anonymkode: 25d86...823 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #11 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skjønner ikke at folk gidder ha så stor dyne at de ikke får vasket den i vanlig vaskemaskin. Anonymkode: 25d86...823 Elsker dobbeltdyna🥰 Skikkelig koselig å være så nær min kjære❤️ Anonymkode: ef7ae...362 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #12 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Elsker dobbeltdyna🥰 Skikkelig koselig å være så nær min kjære❤️ Anonymkode: ef7ae...362 Ja men da må man ha stor maskin også. Anonymkode: 05152...476 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #13 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Elsker dobbeltdyna🥰 Skikkelig koselig å være så nær min kjære❤️ Anonymkode: ef7ae...362 Huff nei, varmt 🙈😂 Anonymkode: 6cd90...aa2 12
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #14 Skrevet 25. februar 2021 Send ham dokumentasjon: https://www.dagbladet.no/tema/sa-ofte-bor-du-vaske-dyna-og-puta/63991680 Mange folk tror de kan ha samme dyne og pute hele livet og aldri vaske det. Si at du ikke ønsker å overnatte hos ham om han ikke fikser det. Si at det ikke er kritikk mot ham, men at alle dyner og puter vil få lukt om de ikke byttes eller vaskes etter mange år. Siden han blir så sur så høres det ut som han tar det personlig så du får bare være overtydlig og presisere at du ikke mener at HAN lukter vondt eller er ekkel (selv hvis du mener det hehe) men at han bare må fikse dyne og pute så du også kan være komfortabel. Ta en hvit løgn evnt og ikke fokuser bare på lukt men at du er redd for allergireksjon, midd osv. For meg så virker du også littegranne overdreven med rensingen så kanskje legg deg på en litt roligere linje så han ikke tenker du overdriver, bare fokuser på at han bør få nytt i første omgang. Anonymkode: 7733d...cbb 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #15 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det kan være maskinen. Add litt eddik i vasken. Det nøytraliserer lukt og renser maskinen. Er det sengetøyet som lukter, eller er det dynen? Anonymkode: 772dd...3be Puter og dyner Ts Anonymkode: ec1b6...901
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #16 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Send ham dokumentasjon: https://www.dagbladet.no/tema/sa-ofte-bor-du-vaske-dyna-og-puta/63991680 Mange folk tror de kan ha samme dyne og pute hele livet og aldri vaske det. Si at du ikke ønsker å overnatte hos ham om han ikke fikser det. Si at det ikke er kritikk mot ham, men at alle dyner og puter vil få lukt om de ikke byttes eller vaskes etter mange år. Siden han blir så sur så høres det ut som han tar det personlig så du får bare være overtydlig og presisere at du ikke mener at HAN lukter vondt eller er ekkel (selv hvis du mener det hehe) men at han bare må fikse dyne og pute så du også kan være komfortabel. Ta en hvit løgn evnt og ikke fokuser bare på lukt men at du er redd for allergireksjon, midd osv. For meg så virker du også littegranne overdreven med rensingen så kanskje legg deg på en litt roligere linje så han ikke tenker du overdriver, bare fokuser på at han bør få nytt i første omgang. Anonymkode: 7733d...cbb Det er ikke overdrevent å vaske dyner og puten en til to ganger i året Ts Anonymkode: ec1b6...901 5
Djungelvrål Skrevet 25. februar 2021 #17 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da må jeg ta det på rensing, ikke plass i vanlig maskin, dessuten blir han sur og fornærmet for han merker ikke lukten eller gir blaffen Ts Anonymkode: ec1b6...901 Tror de fleste dyner kan vaskes i maskin, ihvertfall puter. Er det dun må det nok tromles i maskin med en sko for å puffe opp fjærene. 1
Djungelvrål Skrevet 25. februar 2021 #18 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke overdrevent å vaske dyner og puten en til to ganger i året Ts Anonymkode: ec1b6...901 Nei, det er helt normalt. 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #19 Skrevet 25. februar 2021 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke overdrevent å vaske dyner og puten en til to ganger i året Ts Anonymkode: ec1b6...901 Jeg har aldri hørt om noen som sender dyner og puter til rens.. men ok det er sikkert det beste, jeg vet at man bør vaske dem noe ofter enn jeg gjør feks. Men - poenget mitt var egentlig at for en som aldri har gjort det hele sitt liv (typen din) så kan det oppfattes veldig overdrevent og noe han ikke trenger å ta til seg fordi du bare er ocd liksom. Da er det greit å starte med at "hei dette må faktisk vaskes i blant og man må kjøpe nytt i blant man kan ikke ha samme dyne i 30 år") Anonymkode: 7733d...cbb 1
Djungelvrål Skrevet 25. februar 2021 #20 Skrevet 25. februar 2021 Bruker du samme dyne, pute og overmadrass i åresvis uten å vaske de vil en god del av vekta av de være midd, døde hudceller, støv, rusk og bakterier. Så utrolig ekkelt. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå