Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han bytter ofte på sengen så da er det vel dyne og pute som lukter, og det er kvalmt. Det lukter i hele rommet musk og innestengt.

Jeg lufter ( og vasker på vaskeri ) mine dyner og puter regelmessig, men han har aldri inn gjort det.

Han blir sur og sint når jeg bemerker at det lukter.

Anonymkode: ec1b6...901

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har sikkert blitt fuktig og så mugnet.

Anonymkode: 2ae98...06d

• Liker 2
Skrevet

Jeg reagerte på det samme hos min kjæreste. Hvordan lukter hådklene og klærnehans? Jeg fant fort ut at alt luktet surt fordi han var skikkelig lat med å få klær ut av vaskemaskinen, der kunne det ligge fuktige tekstiler i 2-3 dager før han fikk seg til å ta det ut. Det ble andre boller da vi flyttet sammen og nå lukter alt riktig rent og godt :) 

Anonymkode: b5c21...223

• Liker 6
Skrevet

Det lukter gammal kropp og putene har gule skjolder

Ts

Skrevet

Vask dyne og pute da vel.

Anonymkode: 25d86...823

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vask dyne og pute da vel.

Da må jeg ta det på rensing, ikke plass i vanlig maskin, dessuten blir han sur og fornærmet for han merker ikke lukten eller gir blaffen

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han bytter ofte på sengen så da er det vel dyne og pute som lukter, og det er kvalmt. Det lukter i hele rommet musk og innestengt.

Jeg lufter ( og vasker på vaskeri ) mine dyner og puter regelmessig, men han har aldri inn gjort det.

Han blir sur og sint når jeg bemerker at det lukter.

Kjøp ny dyne og pute til ham til bursdag/jul og krev å "få" de gamle mot at han får de nye 😜 ? Så kaster du de sånn at han ikke kan hente de inn igjen og at han ikke kan bruke de mer.

Anonymkode: 8ac11...3d7

• Liker 8
Skrevet

Det kan være maskinen. Add litt eddik i vasken. Det nøytraliserer lukt og renser maskinen.

Er det sengetøyet som lukter, eller er det dynen? 

Anonymkode: 772dd...3be

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må jeg ta det på rensing, ikke plass i vanlig maskin, dessuten blir han sur og fornærmet for han merker ikke lukten eller gir blaffen

Ts

Ja hva skal du gjøre da, dumpe ham? Du har sagt ifra, han ser ikke problemet, da må du enten fikse det selv (hvis han skifter ofte på sengen er jo ikke problemet såå stort om du bare får vasket dynene, drit i om han blir sur, du gjør ham tross alt en tjeneste) eller så må du leve med problemet, eller slå opp. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ts

Skjønner ikke at folk gidder ha så stor dyne at de ikke får vasket den i vanlig vaskemaskin.

• Liker 7
Skrevet

Skjønner ikke at folk gidder ha så stor dyne at de ikke får vasket den i vanlig vaskemaskin.

Elsker dobbeltdyna🥰 Skikkelig koselig å være så nær min kjære❤️

Anonymkode: ef7ae...362

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja men da må man ha stor maskin også. 

Anonymkode: 05152...476

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Huff nei, varmt 🙈😂 

Anonymkode: 6cd90...aa2

• Liker 12
Skrevet

Send ham dokumentasjon: https://www.dagbladet.no/tema/sa-ofte-bor-du-vaske-dyna-og-puta/63991680

Mange folk tror de kan ha samme dyne og pute hele livet og aldri vaske det. 

Si at du ikke ønsker å overnatte hos ham om han ikke fikser det. Si at det ikke er kritikk mot ham, men at alle dyner og puter vil få lukt om de ikke byttes eller vaskes etter mange år. Siden han blir så sur så høres det ut som han tar det personlig så du får bare være overtydlig og presisere at du ikke mener at HAN lukter vondt eller er ekkel (selv hvis du mener det hehe) men at han bare må fikse dyne og pute så du også kan være komfortabel. Ta en hvit løgn evnt og ikke fokuser bare på lukt men at du er redd for allergireksjon, midd osv. 

For meg så virker du også littegranne overdreven med rensingen så kanskje legg deg på en litt roligere linje så han ikke tenker du overdriver, bare fokuser på at han bør få nytt i første omgang. 

Anonymkode: 7733d...cbb

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det kan være maskinen. Add litt eddik i vasken. Det nøytraliserer lukt og renser maskinen.

Er det sengetøyet som lukter, eller er det dynen? 

Anonymkode: 772dd...3be

Puter og dyner

Ts

Skrevet

Send ham dokumentasjon: https://www.dagbladet.no/tema/sa-ofte-bor-du-vaske-dyna-og-puta/63991680

Mange folk tror de kan ha samme dyne og pute hele livet og aldri vaske det. 

Si at du ikke ønsker å overnatte hos ham om han ikke fikser det. Si at det ikke er kritikk mot ham, men at alle dyner og puter vil få lukt om de ikke byttes eller vaskes etter mange år. Siden han blir så sur så høres det ut som han tar det personlig så du får bare være overtydlig og presisere at du ikke mener at HAN lukter vondt eller er ekkel (selv hvis du mener det hehe) men at han bare må fikse dyne og pute så du også kan være komfortabel. Ta en hvit løgn evnt og ikke fokuser bare på lukt men at du er redd for allergireksjon, midd osv. 

For meg så virker du også littegranne overdreven med rensingen så kanskje legg deg på en litt roligere linje så han ikke tenker du overdriver, bare fokuser på at han bør få nytt i første omgang. 

Det er ikke overdrevent å vaske dyner og puten en til to ganger i året 

Ts

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ts

Tror de fleste dyner kan vaskes i maskin, ihvertfall puter.  Er det dun må det nok tromles i maskin med en sko for å puffe opp fjærene.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts

Nei, det er helt normalt.

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ts

Jeg har aldri hørt om noen som sender dyner og puter til rens.. men ok det er sikkert det beste, jeg vet at man bør vaske dem noe ofter enn jeg gjør feks.

Men - poenget mitt var egentlig at for en som aldri har gjort det hele sitt liv (typen din) så kan det oppfattes veldig overdrevent og noe han ikke trenger å ta til seg fordi du bare er ocd liksom. Da er det greit å starte med at "hei dette må faktisk vaskes i blant og man må kjøpe nytt i blant man kan ikke ha samme dyne i 30 år")

• Liker 1
Skrevet

Bruker du samme dyne, pute og overmadrass i åresvis uten å vaske de vil en god del av vekta av de være midd, døde hudceller, støv, rusk og bakterier.  Så utrolig ekkelt. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...